منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، نخستین وبینار زنجیره‌ی گفت‌وگوهایی پیرامون هنر، طراحی و رسانه، با موضوع مدیریت هنری در نشریات، با حضور استاد فرزاد ادیبی و با میزبانی دکتر‌ کیارش زندی، روز شنبه ۲۲خردادماه ۱۴۰۰ ساعت 18 الی 19:30در سامانه سیباد دانشگاه برگزار شد.

کیارش زندی در ابتدای وبینار، ضمن خوش‌آمد گویی به حضار از استاد ادیبی دعوت به سخنرانی کرد.

ادیبی در ابتدا درباره‌ی مدیریت هنری گفت: اگر بخواهیم مدیریت هنری را تعریف کنیم، باید بگوییم؛ علم و هنر برنامه‌ریزی و سازماندهی به همراه هدایت و رهبری دقیق که توسط مدیر هنر انجام شده و در ادامه نظارت و کنترل بر افراد پروژه‌های هنری و ایجاد هماهنگی در پروژه جهت نیل به اهداف مقرر سازمان یا نهاد هنری و یا اجتماعی است.

مدیریت هنری، یک عنوان شغلی است که معانی متفاوت و شاخه‌ها و حوزه‌های عملکرد متفاوت دارد. حیطه کاری یک مدیر هنری در عرصه‌های بسیاری از جمله تبلیغات، چاپ و نشر، فیلم و تلویزیون، سالن‌های سرگرمی، بازاریابی، طراحی سایت و بازی‌های ویدیویی و موبایلی است.

وی در ادامه افزود: مدیر هنری فردی است که مدیریت تیمی از طراحان را به عهده دارد. تیمی که بر یک پروژه ابتکاری جدید، مشغول کارند. مدیریت هنری، وظایف و کارهای متفاوتی را به عهده دارد. به طور کلی، خط‌مشی گروه را تعیین می‌کند؛ در واقع می‌توان گفت عملکرد مدیریت هنری، در تأثیرگذاری بر مخاطب و تسهیل اجرای پروژه، مشخص می‌شود.

از طرفی، در هر پروژه، مدیران هنری، نظر خود را درباره هنرمندان بیان می‌کنند. سپس هنرمندان با توجه به دیدگاه مدیر، تصویرگری، گرافیک، عکس یا نمودار یا طراحی صحنه و فیلم را تولید می‌کنند.

مدیران هنری با کارمندان هنری و طراحی در آژانس تبلیغاتی، شرکت‌های روابط عمومی و نشر کتاب، مجله یا روزنامه همکاری می‌کنند.

مدیریت هنری، طبق آنچه که وجود دارد به معنای ریاست و بالاتر بودن نسبت به دیگر افراد گروه نیست. مدیریت یک هنر و دانش است و کاربرد آن، مختص شغل خاص یا رده سنی و جنسیت خاص نیست. هر فرد به نوبه خود می‌تواند یک مدیر هنری خوب در اداره یک پروژه هنری خاص باشد.

به طور کلی می‌توان گفت هر کاری که خوب انجام شود نوعی هنر است.

ادیبی در ادامه از وظایف مدیریت هنری در نشریات نام برد و گفت:

 ۱_مدیر هنری باید بتواند با رک‌گویی و صراحت، از کار هنری افراد تیم انتقاد کند، زیرا با انجام این کار خلاقیت‌های گروهی از هنرمندان تیم می‌تواند به یک زبان مشترک برسد و به سمت نیاز اصلی کارفرما پیش رود.

۲_مدیریت هنر باید بدون ترس و با اعتماد به نفس و شجاعت، حقایق یک پروژه هنری را بیان کند حتی اگر به ضرر مجموعه خود باشد، زیرا بزرگ‌نمایی و تعریف بیش از حد از خود و تیم وی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را در انتهای پروژه به بار بیاورد.

۳_مدیر هنری باید بر مسایل مالی و بودجه‌بندی و تقسیم آن، مشرف باشد تا بتواند به صورت دقیقی اهداف را چیده و به اندازه رسیدن به همان اهداف خرج کند.

زندی در انتهای وبینار، سوالات حضار را مطرح کرد و ادیبی به آن‌ها پاسخ داد.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: نخستین وبینار، مدیریت هنری در نشریات، زنجیره‌ی گفت‌وگوهایی پیرامون هنر؛ طراحی و رسانه، دانشکده هنر، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید