منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت دانشکده معماری و شهرسازی سوره و با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، ورکشاپ "آشنایی با روند طراحی پورتفولیو" باحضور مهندس علی نظری معمار وطراح، روز چهارشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ درسامانه سیباد دانشگاه سوره، به صورت مجازی برگزارشد‌.

 

نظری درابتدا ضمن عرض خوش‌آمدگویی، صحبت کوتاهی درمورد پورتفولیو کرد و در ادامه گفت: هرشخصی یک سری نیازهایی دارد و همیشه درصدد شناخت و کارایی آن نیازها قرار می‌گیرد، نیازها مانند نرم افزار "timeline" یک شروعی به دست خود ما دارند ولی اصولأ پایانی ندارد. درشروع پورتفولیو، همیشه نیاز به یک پوستر است و این شروع با یک کد و ایده همراه است و نیاز به، به‌روز رسانی دائم دارد؛ دراین زمینه باید ساختار وقوائد را شناخت و هرمسأله‌ایی که با خلاقیت همراه است، اول باید قوانین آن را روشن ساخت و اصولأ این قوانین توسط سازمان و موسسه برای شما مشخص می‌شود و نباید پورتفولیو مبتذل و ساختارشکن در معنای خلاقیت به کار برد.

وی همچنین تصریح کرد: در پورتفولیو صفحات به سلیقه شخص واگذار می‌شود و هر کدام که متناسب با بهترین است و شما دوست دارید، الویت دارد؛ زیرا این هویت ومعرف شمااست، ولی در کل بستگی به آن پروژه مربوطه دارد.

نظری درباب پوسترها گفت: ۱. تصویر آن را مرتبط با رشته وعلاقه خود طراحی کنید؛ 2. حتمأ اسم، شماره و ایمیل خود را ذکر کنید؛ 3. فرم طراحی و رنگ آن، با موضوع ارتباط برقرار کند؛ ۴. به سمت واقعیت و مینیمال حرکت کنید؛ ۵. ایده‌پردازی از رشته‌های مختلف انجام دهید.

وی خاطر نشان کرد: یک رزومه و یک پروتفولیو داریم؛ روزمه همان نوشته معمول است، اما پورتفولیو درمعماری، رزومه همراه با چاشنی گرافیک و خلاصه‌تر است. درنوشتن رزومه ۱. اولین گزینه باید معرفی آخرین دستاورد شما قرار بگیرد؛ ۲. زبان مادری و ملیت خود را ذکر کنید؛ 3. تجربه‌ها و جوایز را کوتاه بنویسید؛ ۴. در نوشتن صادق باشید و اغراق نکنید؛ ۵. میان رزومه تحصیلی و کاری فرق قائل نشوید؛ ۶. شما باید تشخص دهید چه چیزی بنویسید نه دیگران؛ و در انتها همه پورتفولیو شباهت یکسان دارند اما درعمل و تکرار کاملأ با دانستن فرق دارند.

نظری در آخر گفت: اصل مطلب محتوای پروژه است که وابسته به علایق و سلیقه شخص قرار می گیرد. با طرح خود این توانایی را دارید که اهداف خود را به مخاطب القا کنید؛ در پروژه‌های معماری، ۱.متن ۲. دیاگرام ۳. برنامه ۴. سازنده صحنه‌های عظیم سه بعدی، الویت و اهمیت دارد ولی همیشه الویت‌بندی درعمل مشخص می‌شود. وهمچنین در چیدمان وصفحه‌آرایی مهم‌ترین اصل، قسمت‌های خالی است که طراح با ذهن و ایده‌پردازی خود باید آن را به مخاطب نشان دهد.

در انتهای این جلسه نیز، به تمامی سوالات علاقه‌مندان در این حوزه پاسخ داده شد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: ورکشاپ، آشنایی با روند طراحی پورتفولیو، هفته معمار، دانشکده معماری و شهرسازی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید