منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، جلسه چهارم دوره آموزشی تحت عنوان"روند طراحی تا اجرا پروژه در دفاتر معماری" با حضور مهندس میثم مزروعی معمار، طراح و ناظر پروژه‌های معماری و ساختمانی، روز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ در سامانه سیباد دانشگاه سوره، به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، ضمن عرض خوش‌آمدگویی، دقایقی به یادآوری جلسات پیشین گذشت.

سپس میثم مزروعی افزود: تفاوت طرح‌های مختلف در این است که هرشخص ماحصل کار خود را برای رسیدن به نقطه عمل، متفاوت می‌داند و پروژه‌های موفق وابسته به فرآیندی است که طی می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: برای اجرایی شدن، باید پارامترهای پروژه را سنجید که آیا قابلیت اجرایی دارد؛ پروژهایی که در نهایت به مرحله انجام می‌رسند و تحویل کارفرما می‌شوند، به این خاطر است که یک معمار، نقطه ضعفی در آشنایی با اصول اجرایی دارد. کارفرما در این مرحله، از نقطه ضعف معمار استفاده و در این میان ادعای رد طرح می‌کند وآن را دستخوش تغییر و تحول قرار می‌دهد.

همچنین مزروعی تصریح کرد: اولین مورد در رشته معماری، ترسیم پلان است. آن مواردی که در کتب دانشگاهی در مورد پلان دیده می‌شود، مانند عرض رایج دیوارها، سقف وکاشی‌ها، کاملأ و بدون شک متفاوت است. زیرا باید متناسب با ابعاد طرح، تصمیم نهایی گرفته شود. همچنین در ساخت یک ساختمان باید گام اول را معمار بردارد و از مهندسان مرتبط مانند مهندس تأسیسات و مهندسان سازه کمک بگیرد و پیشنهادات خود را مطرح کند تا طرح به بهترین نحو اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: در بحث نما، پنجره بسیار حائز اهمیت است؛ باید نوع، شکل، مواد ساختمانی و نحوه قرارگیری در پلان مشخص تا در نتیجه توان تجسم پیدا شود و نیز در بحث طراحی جدا از نقوش منظم ومدون، همزمان باید به مواد ساختمانی توجه کرد زیرا هرگونه از آن‌ها نیاز به زیرساختی متفاوت در اصول اجرایی دارد و معمار فقط نباید زیبایی کار را ببیند بلکه زیر بنا بسیار قابل اهمیت است.

مزروعی به عنوان سخن آخر گفت: در تمامی طرح‌های ساختمانی و تجاری، از بحث تهویه، نور و تراس نباید غافل شد زیرا برای کاربران به‌خصوص در متراژهای کم، امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دوره آموزشی روند طراحی تا اجرا پروژه در دفاتر معماری، هفته معمار، دانشکده معماری و شهرسازی، امور فرهنگی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید