منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، ورکشاپ طراحی  که با تدریس دکتر مرتضی صدیق همراه بود، به صورت مجازی، طراحی یک اقامتگاه در همدان را پیش برد.

دکتر صدیق در ابتدای کار خود گفت: در ورکشاپ روند طراحی امروز، قصد داریم اقامتگاهی طراحی کنیم با فرض این‌که در منطقه همدان واقع شده است و ما در آن خاطره داریم. در واقع جنس صحبت از این‌جا شروع می‌شود که موضوعیت خود را بیان کنیم.

وی افزود: در ابتدای کار با یک فونت مشخص یا دست خط خودمان موضوع مورد نظر را به صورت دورگیری پیاده می‌کنیم و بعد کار طراحی را شروع می‌کنیم.

دکتر صدیق در ادامه به طراحی اقامتگاه پرداخت و جزییات ریز و دقیقی که برای ساخت اصولی یک اقامتگاه لازم است، به شرکت کنندگان توضیح داد و به صورت تصویری نیز به نمایش گذاشت.

طلوعی درباره تعریفی از دیاگرام و گراف خاطرنشان کرد: دیاگرام فیزیکی است؛ و گراف ذهنی در واقع چیزی که الان می‌خواهیم پیاده و ترسیم کنیم؛ اگر ما دیاگرام و ترسیم را باهم انجام بدهیم، می‌شود ساختمان سازی؛ اگر سه عضو را باهم انجام دهیم، می‌شود معماری.

در بخش آخر طراحی، استاد صدیق  4 عضو جدانشدنی  هرمعماری را یادآور شد و افزود:

ما از قدیم در معماری چهار عضو جدا نشدنی آب، باد، خاک و آتش داشتیم که آب همیشه نماد آب‌نما و رود بوده است یا همین استخر امروزی؛ نماد آتش معمولأ اجاق و آشپزخانه است؛ باد هوای جریان یافته در خانه است و خاک نماد زندگی و اتاق‌هاست.

شرقی‌ها به این عنصر، یک چوب اضافه کردند  ولی ما باید به معماری و فرهنگ خودمان تکیه کنیم که فکر و مشکلات خودمان را بازتاب می‌دهد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: ورکشاپ، روند طراحی، هفته معمار، دانشکده معماری و شهرسازی، امور فرهنگی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید