منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ دومین نشست «آسیب‌شناسی نمایش عروسکی پس از انقلاب» با حضورخانم زهره بهروزی‌نیا کارگردان نمایش عروسکی، دکتر عادل بزدوده استاد دانشکده هنر دانشگاه سوره، نویسنده و عروسک‌ساز، فرزاد معافی غفاری مدیر گروه نمایش دانشگاه سوره و نگار مراد به عنوان مجری این نشست، روز سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه 1400  از ساعت 19 الی 21 به صورت مجازی در دانشگاه سوره برگزار شد.

در ابتدای جلسه، نگار مراد ضمن اشاره به موضوع مورد بحث از استادان صاحب نظر در این زمینه برای توضیح و تحلیل آثار دعوت به عمل آورد.

سپس، عادل بزدوده در ابتدای سخن خود از نصرت‌الله کریمی بنیان‌گذار دپارتمان نمایش عروسکی در دانشکده هنرهای زیبا یاد کرد و گفت: وجود چنین اشخاصی برای غنا بخشیدن به عرصه‌ی هنر و نمایش عروسکی بوده است، لذا باید به جذب افراد در این عرصه توجه و سخت‌گیری لازم وجود داشته باشد، زیرا ارزش ساخت و ساز در نمایش عروسکی بسیار مهم است.

در ادامه نیز، زهره بهروزی نیا در باب نمایش خیمه شب بازی افزود: در این‌گونه نمایش‌ها باید از موسیقی، سازو آواز مناسب استفاده و به وجود سفیر اهمیت داده شود.

بهروزی نیا به کم انگیزه بودن برخی داوطلبان رشته نمایش عروسی اشاره کرد و گفت: ورود تعداد زیادی داوطلب رشته نمایش عروسکی به دانشگاه یک معضل است و گاهی کیفیت آموزش را پایین می‌آورد. اساسأ خروجی مناسب نیست و مواد و زمینه هم در اختیار نیست.

 وی ادامه داد: کمبود منابع در این زمینه دانشجویان را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است و این عدم منابع، نوعی آسیب محسوب می‌شود.

عادل بزدوده نیز در ادامه این نشست اذعان کرد: ما می‌خواهیم جامعه دارای فرهنگ باشد و خروجی‌های خوب دانشگاه هنر باید در این مورد به ما کمک کند. شناخت متقابل دانشگاه و دانشجویان بسیار تعیین کننده و قابل اهمیت است.

وی افزود: دانشگاه باید برای استاد، بستری را فراهم کند تا بتواند دانشجویان را به رشته و زیرشاخه‌ی درست و مطابق با استعداد و توانایی‌هایشان هدایت کند.

در ادامه‌ی جلسه نیز، فرزاد معافی غفاری به قدیمی بودن شرح درس‌ها در زمینه‌ی آموزشی نمایش عروسکی تأکید کرد و خواستار یک هم‌اندیشی همراه با پیشنهادهای اجرایی شد؛ وی عنوان کرد: در طی این هم‌اندیشی‌ها می‌توان برنامه و ایده‌هایی به وزارت علوم ارائه کرد.

زهره بهروزی نیا اضافه کرد: تنها فرصت و امکانی که به دیده شدن آثار دانشجویان کمک می‌کند، برگزاری جشنواره‌هاست.

در ادامه این نشست، دکتر شکوهی استادیار موسیقی دانشگاه هنر با بیان پرسش‌هایی دغدغه‌ی خود را در این عرصه مطرح کرد و گفت: از آن جهت که هنر پویا است و هنر و فرهنگ‌ها در حال تغییر هستند هیچ‌گاه وضع موجود قانع کننده نیست و پیشرفت و ارتقاء نمایش عروسکی به تشکیل و برگزاری ورک‌شاپ ها بستگی دارد.

نگار مراد نیز اظهار کرد: اگر جلسات، محدود به زمان و مناسبت‌های خاص نباشد و در تشکیل این‌گونه جلسات تعدد و تنوع ایجاد شود، می‌توان به ارتقاء سطح نمایش عروسکی امید داشت.

*در انتهای جلسه نیز، جهت برگزاری این نشست از دانشکده هنر دانشگاه سوره و معاونت پژوهشی تشکر و قدردانی شد.

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دومین نشست «آسیب شناسی نمایش عروسکی پس از انقلاب»، هفته هنر انقلاب اسلامی، دانشکده هنر، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید