منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_چهارمین نشست روز سوم با عنوان «هنر، صنعت راهبردی انیمیشن در راستای لمس تمدن نوین ایران اسلامی برآمده از انقلاب» و سخنرانی احسان کاوه مدیر مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری، به  میزبانی بتول ثابتی روز دوشنبه 23 فروردین‌ماه ۱۴۰۰ ساعت 17 الی19  به صورت مجازی در دانشگاه سوره برگزار شد.

در ابتدای جلسه، احسان کاوه به توضیح صنعت هنر راهبردی انیمیشن در راستای لمس تمدن نوین ایران اسلامی برآمده از انقلاب پرداخت و گفت: انیمیشن یک هنر است و برای دیده شدن به تولید و توزیع نیاز دارد؛ بحث دیگر این است که انسان ها در تمام دنیا هر روز فکر می‌کنندکه روزشان از روز قبل متفاوت باشد و نگاه نقادانه‌ای دارند،  زمانی که احساس انسان‌ها قلیان کند، تغییر بزرگ‌تری شکل می‌گیرد و می‌توانندآرمان‌هایشان را دنبال کنند.

وی در ادامه افزود: نکته قابل توجه این است اگر همین الان هم افرادی در هر سطحی متنقد باشند، از منتقدین خیلی سیستماتیک و ساختار یافته گرفته تا منتقدینی که از سر دلسوزی باز هم به دنبال همان آرمان و شعارهای سال 57 هستند؛ بدین معنی است که اگر مردم فقط به گرانی اعتراض می‌کنند به دنبال عدالت خواهی هستند، لذا هنوز عدالت خواهی یکی از آرمان‌هایی است که به دنبالش هستیم و ما با چنین انقلابی مواجه‌ایم.

کاوه در باره شکل‌گیری انیمیشن  افزود: زمانی که صحبت از آینده و دیدن می‌کنیم، یعنی در آینده قرار است دیده شود؛ به این معناکه هنر تصویر کردن و آینده را نشان دادن، می‌شود یک انیمیشن و این هنر صنعت راهبردیست چرا که ما به امید زنده‌ایم و انسان با تخیل خود و هرنگاه و فکر ی باید به این مسأله فکر کند که آینده‌ی بهتری را می‌خواهد ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: بزرگوارانی که در حوزه انیمیشن فعالیت می‌کنند، زمانی که متوجه شوند چشم امید مردم به  دیدن آن چیزیست که بر روی پرده‌های سینما، ما از آینده نشان می‌دهیم، نسبت به آن حس بهتری پیدا می‌کنند؛ خیلی  از کشورهای دنیا از این تکنیک و این هنر صنعت استفاده کرده‌اند.

کاوه در ادامه افزود: اگر کمی عمیق‌تر نگاه کنیم، در می‌یابیم که ما به امید نیازمندیم و  امید ما برگرفته از یک تصور از توانستن است؛ ما انقلاب کردیم و توانستیم تغییر ایجادکنیم؛ هنوز هم  پایبند هستیم و آرمان‌هایمان را  جستجو می‌کنیم حتی اگه معترض باشیم و در ادامه باید نتیجه چیزی که ساختیم را ببینیم. اگر ما از این زاویه به موضوع نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که در مورد یک امر راهبردی صحبت می‌کنیم .

وی با بیان این‌که سینمای ما نحیف و فرتوت بوده است، گفت: ما باید امید را روی پرده‌های سینما تزریق کنیم ولیکن  این کار را انجام نمی‌دهیم ، ما شاهد آن هستیم که فیلم‌های زیادی فروش ندارد و برای این اتفاق توجیه اقتصادی می‌آوریم.

کاوه در رابطه با حل این مسائل افزود: حل این مسائل حساب کتاب دارد و ما باید حساب کتابش را داشته باشیم  اما چون درباره‌ی آینده صحبت می‌کنیم انیمیشن و جلوه‌های ویژه‌ی یارانه‌ای که یکی از شاخه‌های انیمیشن هست، می‌تواند این آینده را برای ما و مردم به تصویر بکشد.

 وی در انتهای این  جلسه نیز افزود: کاری که ما برای شکل‌گیری انقلاب انجام دادیم، کار بزرگی بوده و بخشی از مسیر را رفتیه‌ایم؛ ما می‌توانیم آینده‌ای را برای رسیدن به آرمان‌های‌مان تصور کنیم.

 

 


اشتراک در:

کلمات کلیدی: نشست «هنر؛ صنعت راهبردی انیمیشن در راستای لمس تمدن نوین ایران اسلامی برآمده از انقلاب»، هفته هنر انقلاب اسلامی، دانشکده هنر، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید