منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، در سومین روز از برپایی بازارچه نوروزی دانشگاه سوره، شاهد حضور علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه و ارائه بیشتر آثار هنری دانشجویان در زمینه هنر صنایع دستی و گرافیک در نگارخانه آیه بودیم.

در جریان برگزاری نمایشگاه، گروه برنامه‌سازان صدا و سیما، از طرف شبکه رادیویی تهران و شبکه آموزش سیما نیز در دانشگاه سوره حضور پیدا کردند و از نحوه برگزاری و استقبال بازدید کنندگان در این روزهای کرونایی گزارش تهیه کردند.

در همین راستا، با آقای ابوالحسنی مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه سوره، خانم طباطبایی مدیر پژوهش دانشگاه و آقای هوشیار، عضو هیأت‌علمی گروه صنایع دستی دانشگاه سوره، در مورد برگزاری این نمایشگاه و استقبال از آن توسط بازدیدکنندگان گفتگو کردیم.

 

 

ما دانشجویان را در بخش بازاریابی حمایت می‌کنیم

ابوالحسنی گفت: امسال برای بازارچه نوروزی فراخوانی دادیم که دانشجویان آثار هنری که در این یک سال به دست خودشان تولید شده است را در نمایشگاه عرضه کنند.

هدفمان این است که از آثار هنری عکس برداری شود و در بازارچه آنلاین قرار دهیم تا علاوه بر حمایت معنوی، در بخش مالی نیز، به حمایت از دانشجو بپردازیم.

وی افزود: کارهایی که بچه‌ها به نمایش گذاشتند، در زمینه تذهیب، قلم زنی، نگارگری و چاپ رو پارچه است. در بخش زیورآلات نیز گروه گرافیک و صنایع‌دستی به طور مشترک فعالیت کردند.

ابوالحسنی، به وجود مرکز رشد و کارآفرینی در دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: ما در مدتی که دکتر ساعی تشریف آوردند، خیلی زود مرکزی تحت عنوان مرکز رشد، کارآفرینی و ارتباط با جامعه ایجاد کردیم و توانستیم بستری آماده کنیم که دانشجویان را بعد از فارغ التحصیل شدن، در بخش بازاریابی حمایت کنیم

زیرا مشکل بسیاری از دانشجویان هنر این است که کار تولید می‌کنند ولی نمی‌توانند در بازار عرضه کنند.

ما به دنبال این هستیم که از تولید تا عرضه کنار دانشجویان باشیم.

ما چندین کار با سازمان زیباسازی و شهرداری تهران انجام دادیم و تفاهم نامه‌ای در حال انجام است که بر اساس آن، فضایی در ایستگاه‌های مترو، در اختیار ما بگذارند تا بتوانیم محصولات دانشجویان را ارائه دهیم.

 

طباطبایی مدیرپژوهش دانشگاه نیز از استقبال و علاقه‌مندی دانشجویان از نمایشگاه گفت: علاقه‌مندی، نسبتأ زیاد است؛ زیرا در حقیقت دانشگاه سوره، رویکردش در جهت تقویت هنرهای سنتی ایران و نقش آفرینی در این عرصه است.

وی افزود: دانشجویان نیاز به حمایت دارند و در عین حالی که توانا هستند، دانشگاه سوره دانشجویان را برای ورود به  بازار کار، آماده حضور در جامعه می‌کند.

 

در ادامه و در طی بازدید هوشیار، عضو هیأت‌علمی دانشگاه سوره از نمایشگاه، به اینکه صنایع دستی چقدر می‌تواند به بخش تولید ما کمک کند اشاره کرد و گفت:

سال‌هاست که دانشگاه سوره در زمینه توسعه پایدار، از طریق کارآفرینی و اشتغال‌زایی صنایع دستی مشغول فعالیت است تا بتوان دانشجویان را به سمتی سوق داد که دانش‌های علمی خود را زیر نظر اساتید به نام، به‌دست بیاورند تا منجر به کارآفرینی شود. خوشبختانه طی سال‌های گذشته این اتفاق افتاده است و امروز در این‌ نمایشگاه شاهد هستیم که دانشجویان، این توان را داشتند که آثار خود را به نمایش بگذارند و از آموزش‌های خود در زمینه اقتصادی و معیشتی نیز استفاده کنند.

هوشیار در مورد توجه به آثار دستی و سنتی افزود: 

توجه به هنر سنتی و صنایع دستی و حمایت جامعه و مردم برای روتق آن، بهترین کار برای توسعه، تولید می‌تواند باشد و اگر ما در عرصه دیجیتال به هنر صنایع دستی اهمیت ندهیم، خیلی زود به فراموشی سپرده می‌شود و شاید رسالت دانشگاه هم همین باشد که بتواند این فرهنگ را حفظ کند و حتی ارتقا دهد و کشور ما نیاز دارد که به این هنر توجه بیشتری کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: بازارچه نوروزی، آثار هنری دانشجویان، گروه صنایع دستی، گروه گرافیک، دانشکده هنر، امور فرهنگی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، مرکز رشد کارآفرینی و ارتباط با جامعه، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید