منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از معاونت پژوهشی دانشگاه_ چهارمین جلسه  وبینار آموزشی«آشنایی با زبان سینما» به همت دانشکده هنر و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، عصر امروز ( سه شنبه) 9دی ماه با تدریس حمید فدوی، استاد دکوپاژ در دانشگاه پاریس7، به میزبانی رامتین شهبازی به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای جلسه، حمید فدوی به اهمیت تیتراژ یا ژنریک در فیلم پرداخت و گفت:  واژه ژنریک از اصطلاح تیتراژ صحیح تر است و از واژه مولد استخراج شده و سبب می شود وارد فیلم شویم؛ امروزه ژنریک تبدیل به دانش شده است و افراد می توانند مستقل از کارگردان ژنریک را برای فیلم بنویسند.

وی به بررسی برجسته سازی فیلم سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن ساخته  ژان پیر ژونه پرداخت و ابتدا ژنریک این اثر را نمایش داد و افزود: این اثر دو ژنریک را در بر می گیرد که در بخش نخست اسم ها را در برمی گیرد و بعد ژنریک اصلی نمایش داده می شود؛ بخشی از ژنریک این اثر قسمت مالی و مادی را دربر می گیرد و خلاقیت این ژنریک زمانی آغاز می شود که صحنه مرگ با سه پلن متفاوت نمایش می دهد.

فدوی با بیان اینکه در یک کار هنری با بحث مالی و خلاقیت روبه هستیم گفت: صنعت فیلم سازی گران ترین هنری است که وجود دارد و خلاقیت در این هنر مهمترین و اساسی ترین رکن است و حاصل ترکیب خلاقیت و بحث مالی (سرمایه کافی) با یکدیگر یک کار با ارزش و گرانقدر می شود.

وی در رابطه با ایده ژنریک  فیلم سرنوشت شگفت‌انگیز املی پولن افزود: ایده ژنریک این فیلم از تخیل سرچشمه می گیرد، تخیل به زندگی معنا می دهد وآن را قابل زیست می کند؛ ایده ژنریک این اثر حاصل یک هوشمندی جمعی است.

فدوی در ادامه، در باره دکوپاژ این اثر گفت: دکوپاژ در این فیلم ماورای دکوپاژ است و یک سری پلان ها با سرعت اتفاق می افتد که از نظر زاویه، کادر بندی، حرکت دوربین ها و مکان هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و همه در عدم هماهنگی کامل هستند.

وی افزود: این اتفاق زمانی رخ می دهد که در فیلم هرج و مرج پیش می آید و سررشته کار از دست افراد در می رود و عمل دکوپاژ نیز از دست کارگردان خارج می شود.

*در انتها نیز به تمامی سوالات علاقه مندان در این حوزه پاسخ داده شد.

جهت مشاهده  چهارمین جلسه وبینار آموزشی«آشنایی با زبان سینما» وارد لینک زیر شوید:

 

انتهای پیام/     

   

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره، سوره، فدوی، زبان سینما، دانشکده هنر

نظر خود را بنویسید