منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

undefined

 

به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه سوره_  به همت موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همکاری معاونت های فرهنگی و اجتماعی، پژوهش و فناوری و آموزشی این وزارتخانه، چهاردهمین نشست از مجموعه نشست های ایده پردازی «علم و جامعه؛ از آموزش عالی کلاسیک به آموزش عالی الکترونیکی» با عنوان «تولید محتوا و نشر الکترونیکی» با حضور آقایان دکتر حمیدرضا صنیعی (کارشناس محتوا و نشر دیجیتال و مدیرعامل شرکت توسعه و فناوری آوید) و دکتر حبیب الله حبیبی فهیم (معاون توسعه و برنامه ریزی باغ کتاب تهران) روز چهارشنبه ۵ آذرماه ۹۹ ساعت ۱٠:٠٠ الی ۱۲:٠٠ به صورت آنلاین برگزار شد.

در ابتدای این نشست حبیب الله فهیم از نشر الکترونیک به عنوان یک فناوری جدید در جهان یاد کرد و افزود: برای اینکه از جهان نشر سنتی عبور کنیم و به نشر الکترونیک برسیم با مقاومت هایی روبه رو بودیم یکی از این مقاومت ها بحث نوستالژی بوده و افراد از خاطراتشان با نشر کاغذی و سنتی دفاع می کنند و این امر باعث ایجاد یک نیروی مقاومتی در مقابل نشر الکترونیکی می شود که البته این مرحله نیز قابل گذر است و فرد می تواند از نشر الکترونیکی هم لذت ببرد.

مورد بعدی این مقاومت ها مشکلات فنی از قبیل انعکاس نور از روی شیشه نمایشگر هاست که امروزه تکنولوژی این معضل را با استفاده از فرایندی جدید که نور را از محیط می گیرد و به چشم منعکس می کند برطرف کرده است.

وی بحث های مربوط به حق نشر و چاب کتاب برای ناشران و مولفان را از جمله مقاومت ها در برابر نشر الکترونیک دانست و گفت: این مشکل برطرف شده و تکنولوژی راه حل هایی برای این امر دارد تا ناشران و مولفان نگران بحث های اقتصادی نباشند.

معاون توسعه و برنامه ریزی باغ کتاب تهران، با اشاره به اینکه در ایران نیز به بومی کتابخانه الکترونیکی اقدام کردند گفت: در ایران کتابخانه الکترونیکی به شکل نرم افزاری شکل گرفت نه سخت افزاری به همین خاطر با استقبال زیادی روبه رو نشد چرا که مردم ترجیح می دهند بیشتر با تلفن های همراه ونرم افزار ها مطالعه کنند  به همین خاط در حوزه سخت افزاری پیشرفتی نداشته ایم.

وی سرعت حوزه نشر الکترونیک در تولید و توزیع محتوا را بالا دانست و اذعان کرد: وضعیت تکنولوژی در آینده به سرعت در حال رشد است  و مهم ترین ویژگی آنها چند رسانه ای بودن آنهاست .

در ادامه این نشست، حمیدرضا صنیعی کارشناس محتوا و نشر دیجیتال و مدیرعامل شرکت توسعه و فناوری آوید نشر الکترونیک را به دو بخش عام و دانشگاهی تقسیم کرد و گفت :مسیر نشر دانشگاهی با نشر عام در تولید محتوا  متفاوت است.

وی با استفاده از ارائه پاور پونت تاریچه نشر الکترونیک در ایران را شرح داد و به تعریف جامعی از کتاب الکترونیک پرداخت. همچنین چگونگی دسترسی به کتابخانه های الکترونیکی را توضیح داد.

در پایان این نشست حاضران در جلسه سوالات خود را مطرح کردتد.

* جهت مشاهده این جلسه و مشروح خبر وارد لینک زیر شوید:

http://iscs.ac.ir/blog/2020/11/27/%DA%86%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%86%D8%B4%D8%B3%D8%AA-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9%DB%8C/

 

انتهای پیام/ 


اشتراک در:

کلمات کلیدی: چهاردهمین نشست ایده پردازی علم و جامعه، ویژه مدیران، کارشناسان و استادان

نظر خود را بنویسید