منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به همت دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی امور دانشجویی دانشگاه، سومین کارگاه از مجموعه کارگاه های سه گانه روانشناسی ویژه دانشجویان ورودی جدید با عنوان « مهارت های زندگی ویژه دانشجویان در دوران کرونا و انطباق با آن با محوریت تغییر زندگی از دانش آموزی به دانشجویی، مهارت های ویژه زندگی در محیط خانواده و دانشگاه و سازگاری در ایام کرونا » در روز چهارشنبه 28 آبان ماه 99 ساعت 16:00 توسط محمدعلی یزدان پناه، روان شناس، روان درمانگر و عضو سازمان نظام روانشناسی جمهوری اسلامی ایران، به صورت آنلاین برگزار شد.
در این کارگاه آقای یزدان پناه ابتدا تعاریفی از مهارت های زندگی ارائه کرد. وی مهارت های زندگی را مهارت هایی دانست که برای افزایش توانایی های روانی – اجتماعی افراد، آموزش داده می شوند و فرد را قادر می سازند که به طور موثر با مشکلات و کشمکش های زندگی روبرو شوند. و همچنین مهارت هایی وجود دارند برای پیشگیری از ایجاد رفتارهای آسیب زننده به بهداشت و سلامت جسمی و روانی فرد.
در ادامه یزدان پناه، مهارت های ده گانه زندگی را نام برد که شامل  توانایی تصمیم گیری، حل مسأله، تفکر خلاق، تفکر نقادانه، رابطه موثر، برقراری روابط بین فردی سازگارانه، آگاهی از خود، همدلی با دیگران، مقابله با هیجان ها و توانایی مقابله با استرس ها بود. سپس ضمن بیان توضیحاتی جامع در مورد هر یک از موارد یاد شده به اجزای هر کدام از مهارت ها نیز اشاره کرد و مثال هایی ملموس پیرامون هر یک ارائه داد.
یزدان پناه در بخش دیگر این کارگاه آموزشی، به اهمیت و لزوم آشنایی به مهارت های زندگی برای مدیریت دوران بحران کرونا اشاره کرد و اظهار داشت:  افرادی که با مهارت های زندگی آشنا باشند و این توانایی ها را در خود تقویت کنند، به مراتب بیش از سایر افراد قادر خواهند بود این دوران را مدیریت کرده و ضمن اینکه به حال روحی و روانی خود کمک می کنند، این حس خوب را به اطرافیانشان نیز منتقل می کنند.
وی دوران پسا کرونا را دوران منحصر به فرد خواند و اظهار داشت: ما شاهد مردودی هایی پس از این دوران خواهیم بود. مردودی های این دوران افرادی هستند که از این شرایط سخت به نفع خود بهره برداری کرده و با احتکار، ایجاد تشنج در بازار، گران فروشی، کم فروشی و ...  موجب ایجاد فضای نا آرام در جامعه می شوند. البته در مقابل، افرادی نیز هستند که با مدد از مهارت های زندگی چه به طور ذاتی این توانایی ها را داشته باشند و چه آموزش دیده باشند، با مدیریت شرایط بحرانی و با ایجاد حس همدلی و خدمت رسانی، سعی در بهبود شرایط موجود دارند. این افراد قبول شدگان دوران پسا کرونا هستند. به امید این که ما نیز جزء این دسته باشیم.
در پایان، فضای تعاملی ایجاد شد و آقای یزدان پناه به سوالات حاضرین در خصوص موضوع مطرح شده پاسخ داد و این کارگاه در ساعت 17:30 به پایان رسید.


اشتراک در:

کلمات کلیدی: برگزاری، سومین کارگاه، مجموعه کارگاه های سه گانه روانشناسی، دفتر مشاوره و خدمات روانشناسی، امور دانشجویی، معاونت دانشجویی و فرهنگی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید