منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 undefined



به گزارش معاونت پژوهشی دانشگاه سوره_ نخستین جلسه  وبینار آموزشی«آشنایی با زبان سینما» به همت دانشکده هنر و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه سوره، عصر امروز ( سه شنبه) با تدریس  حمید فدوی، استاد دکوپاژ دانشگاه پاریس7 و فرید فدوی، فارغ التحصیل موسیقی به میزبانی رامتین شهبازی به صورت مجازی برگزار شد.


 در ابتدای جلسه، حمید فدوی به بررسی عکس معروف کوین کارتر با عنوان "کودک و لاشخور" و بررسی نقاط طلایی در این تصویر پرداخت و به  پیرامون تاثیرات روانی در انواع لنزها، کاربرد لنز در عکس و فیلمبرداری، زاویه دید و جهت حرکت دوربین اشاره کرد.


در ادامه فرید فدوی، فارغ التحصیل موسیقی از دانشگاه فرانسه پیرامون موسیقی فیلم اینک آخر و زمان با بیان این نکته که( این موسیقی، موسیقی آخر و زمان نیست) گفت: این موسیقی مربوط به داستان اسطوره ای ٩ الهه باستانی است که قهرمانان را به بهشت می برند. این سبک موسیقی با " فریادهای عجیب و غریب و جادویی"، ریتم رزمی و حماسی همراه است و سازهای برنجی جایگاه خاصی در  این اثر دارند، که از این لحاظ بسیار مورد انتقاد بوده.


وی همچنین ادامه داد: این موسیقی شبیه ایدئولوژی هیتلری است که در آن به دنبال هویت آلمانی بود و پیش از هر حمله اجرا می شد و معتقد بود دشمن را می ترساند و به سربازان امید می دهد.


 در ادامه این کارگاه آموزشی، بخش هایی از فیلم های اینک آخر و زمان، دن کیشوت، پرده پاره و... مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و در همین راستا به سوالات دانشجویان پیرامون مباحث سینمایی و موسیقایی پاسخ داده شد.


* شایان ذکر است: جلسه دوم کارگاه آموزشی«آشنایی با زبان سینما» با موضوع نور، سه شنبه ١١ آذرماه  برگزار می شود.



برای دیدن کارگاه وارد لینک زیر شوید:


بخش اول: https://aparat.com/v/Vt907


بخش دوم: https://aparat.com/v/9S74y

 

 


انتهای پیام/

 


اشتراک در:

کلمات کلیدی: نخستین جلسه ، وبینار آموزشی«آشنایی با زبان سینما»،تدریس حمید فدوی، دانشکده هنر دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید