منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 خجیر

یوسف خجیر رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در گفتوگو با روابط عمومی دانشکده دررابطه با دو رشته مجوز گرفته، گفت: رشته روزنامه نگاری از سال1376 رسماً به دلیل نیاز رسانه ها و عدم وجود رشته های تحصیلی خبرنگاری در مراکز آموزش عالی و وجود خلاء عمده در نظام رو به توسعه رسانه های کشور تاسیس شد. تا این نقیصه بزرگ در نظام آموزشی و حرفه ای را برطرف سازد .

در دانشکده فرهنگ و ارتباطات نیز رشته روزنامه نگاری در مقطع کارشناسی از سال 1385تاکنون  تدریس می شود و ما طی این سال ها شاهد تربیت خبرنگارانی حرفه ای و توانمند بوده ایم.

خجیر در رابطه با رشته حقوق ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد افزود: دردهه هاي اخير پیشرفت تکنولوژي بسيار سريع رخ داده و اين پيشرفت در حوزه هايي مانند اطلاعات و ارتباطات بسيار سريع تر نیز بوده است. به همين جهت توجه به جنبه هاي حقوقي حوزه اطلاعات و ارتباطات از اهميت خاصي برخورداربوده ؛ در اين رشته دانشجويان با مقررات حقوقي مربوط به موسسات ارتباطي، مقررات حقوقي مربوط به محتوا و انتشار برنامه ها و پيام هاي ارتباطي، مقررات حقوقي حرفه روزنامه نگاري و ساير حرفه هاي بخش ارتباطات، مقررات حقوقي مالکيت معنوي و مقررات حقوقي بين المللي ارتباطات آشنا مي شوند.

قابل توجه است که رشته حقوق ارتباطات تنها در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی از سال 1386 تا کنون در مقطع کارشناسی ارشد تدریس می شود ودانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره دومین دانشکده ای است که در این رشته دانشجو می پذیرد.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه مجوز راه اندازی دو رشته روز نامه نگاری و حقوق ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره داده شده است.

بر اساس این مجوز، دانشکده فرهنگ و ارتباطات از نیم سال اول سال تحصیلی 1400_1399(مهرماه 99) از طریق سازمان سنجش به جذب دانشجو در این دو رشته می پردازد .

شایان ذکر است که این دانشکده در خواست رشته ارتباطات اجتماعی را در مقطع کارشناسی داده است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه99 مجوز آن نیز صادر و از ابتدای سال تحصیلی به جذب دانشجو دراین رشته پرداخته شود.

 

انتهای پیام/

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره، دانشگده فرهنگ و ارتباطات، روزنامه نگاری، حقوق ارتباطات، مراکز آموزش عالی،

نظر خود را بنویسید