منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره در جلسه مشترکی که روز یکشنبه مورخ 22 تیرماه 99 در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد، مسئولین دانشگاه سوره با معاون فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه  دیدار کردند.
در این دیدار ابتدا دکترغلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف، ضمن خوش آمدگویی گفت: طبیعتاً نیاز به توضیح ندارد که دانشگاه سوره در بین دانشگاهیان، دانشگاه شناخته شده ای است و تا کنون دستاوردها و خروجی های خوبی به جهت علمی، آموزشی و هنری داشته است و این خود یک سرمایه معنوی برای دانشگاه سوره محسوب می شود. دانشگاه سوره خود یک سنتی دارد که با پردیس هنرهای زیبا و دانشگاه هنر متفاوت است که این تفاوت ها به نوعی  در ایجاد رقابت و تکمیل کنندگی آن نقش موثری دارد. 
ایشان افزود: از آنجایی که آموزش هنر از حساسیت های ویژه ای برخوردار است با توجه به شرایط حاصل از بیماری کرونا، نقش هنر بیش از پیش نمود دارد و برای آموزش آن نیز  باید در سطح ملی اهتمام بیشتری به آ
 شود. با توجه به راه اندازی شورای هنر در شورای انقلاب فرهنگی جهت بررسی رشته های هنر -که وزارت خانه نیز در آنجا نماینده خود را دارد- انتظار می رود همگام با درخواست های مورد نیاز جامعه، در ایجاد رشته های جدید در این حوزه اقدام و بازنگری جدی تری صورت گیرد تا در آینده دچار آشفتگی نشویم. زیرا با اشباع برخی از رشته ها و عدم رشته های جدید، ادامه حیات مجموعه های آموزشی سخت خواهد شد. از این رو حفظ جامعه دانشگاهی مهم است تا هم آهنگ و شتاب قطعی داشته باشند و هم وقفه های موجود را پشت سر بگذارند تا مجموعه از حرکت باز نایستد. 
در ادامه دکتر ساعی رییس دانشگاه سوره ضمن تشکر از آقای غفاری برای حضور در این نشست مشترک گفت: به خاطر حساسیت هایی که نسبت به هنر وجود دارد باید نسبت به پذیرش دانشجو در این حوزه با دقت بیشتری عمل شود و مکانیزم هایی از دوره دبیرستان تعریف شود تا صرف علاقه موجب گرایش متقاضیان به رشته های هنر نباشد و استعداد سنجی به طور اساسی انجام شود و همان فرایندی که موجب می شود دانش آموزان، رشته های تجربی و ریاضی را انتخاب کنند؛ برای رشته های هنر نیز صورت گیرد.
ایشان ادامه دادند: از آنجایی که دانشگاه سوره صرفأ به مسائل آموزشی نمی پردازد و برنامه های فوق برنامه فرهنگی، برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها و نشست های تخصصی و همچنین خدمات دفتر مشاوره  جزو برنامه های اصلی و همیشگی دانشگاه  است؛ انتظار می رود وزارت علوم عنایتی بیشتری به این موضوع داشته باشد و از دانشگاه های غیر انتفاعی در این حوزه حمایت بهتری انجام دهد. چرا که هویت دانشجویان با ایجاد فضای پرنشاط همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری شکل می گیرد و دانشجویان به طور جدی در آن مشارکت دارند. 
ایشان همچنین افزود: با توجه به روند ادامه بیماری کرونا در سال جدید دانشگاه سوره در بخش فرهنگی همگام با کلاس های آموزشی در حوزه مجازی نیز فعالیت داشته است و علاوه بر برگزاری چندین جلسه مجازی قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، 10 نشست مجازی و نمایشگاه مجازی نیز برگزار کرده و در حوزه مشاوره نیز بیش از 230 خدمات مشاوره تلفنی برای دانشجویان فراهم شده است.
ایشان در خصوص جشنواره های دانشگاه گفت: در برگزاری جشنواره ها، به جز جشنواره هایی با قدمت طولانی که تا کنون در سوره برگزار شده است و نقش ارزنده ای در جامعه هنری و دانشگاهی داشته است؛ در سال گذشته در خصوص شهادت سردار سلیمانی نیز یادمان سردار و 176 کبوتر مهاجر در سطح ملی برگزار کردیم  که حدود 700 اثر به دبیر خانه این یادمان رسید که مورد قضاوت و ارزیابی قرار گرفت. همچنین برای اولین بار در حوزه صنایع دستی جشنواره دوسالانه دستان را برگزار کردیم که بسیار مورد توجه اهل فن قرار گرفت. امسال نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و گرفتاری های پیش آمده و همدلی همه اقشار مردم، جشنواره مستند همدلی مومنانه را طراحی کردیم که با مشارکت اکثر فعالین حوزه فرهنگ و هنر در حال برنامه ریزی است که به زودی فراخوان آن اعلام خواهد شد. از این رو اگر از این فعالیت ها حمایت شود اتفاقات بهتری رخ خواهد داد و ما می توانیم با همکاری با دانشگاه های دیگر مشارکت حداکثری از دانشجویان و فارغ التحصیلان این عرصه را داشته باشیم.
 دکتر غفاری ضمن تأکید سخنان دکتر ساعی افزود: سال آتی این دغدغه وجود دارد که چگونه باید سال تحصیلی شروع شود و مسائل اقتصادی، فرهنگی و روانی بیماری کرونا آمادگی بیشتری را طلب می کند. از این رو برگزاری جشنواره مستند همدلی مومنانه، دوباره این احیا بخشی و تعلق به مجموعه را ایجاد می کند و حتی برگزاری آن به صورت مجازی نیز اثرگذاری خود را دارد و استفاده درست از ظرفیت های موجود، موجب کاهش آلام و رنج های حاصل از این بیماری خواهد بود.
در این نشست دکتر هوشیار معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر نظری سرپرست دانشکده هنر، سید امین موسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی و محمدامین ابوحمزه سرپرست مدیریت فرهنگی دانشگاه حضور داشتند و دکتر هوشیار درخصوص فعالیت های دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه توضیحاتی ارائه داد و خواستار مشارکت و حمایت معنوی  بیشتر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در برنامه های این حوزه شد. 
محمدهادی عسگری مدیرکل اداره کل پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف نیز ضمن تمجید از فعالیت مستمر و مفید 27 ساله دانشگاه سوره، مشارکت حداکثری دانشجویان در فعالیت های فرهنگی را ضامن شادابی و پویایی دانشگاه ها خواند و حرکت در این مسیر را عامل بازدارنده از آسیب های اجتماعی در قشر جوان دانشجویی دانست. ایشان همکاری در حوزه های فرهنگی و هنری دانشگاه ها را از وظایف این معاونت در جهت ایجاد امید  و تقویت هویت ملی و مذهبی دانشجویان دانست.




اشتراک در:

کلمات کلیدی: معاون فرهنگی و اجتماعی، وزارت علوم، محمدحسین ساعی، رییس دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید