منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، نشست صمیمی دانشجویان ورودی جدید کارشناسی ارشد دانشکده فرهنگ و ارتباطات با رئیس دانشگاه سوره، معاونین، رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات و برخی اساتید این دانشکده برگزار شد.
در بخش نخست این نشست یوسف خجیر رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات ضمن خوش آمدگویی به دانشجویان جدید این دانشکده با تاکید بر اهمیت تحول آموزشی و پژوهشی در دانشکده فرهنگ و ارتباطات از دانشجویان خواست تا با حضور همدلانه و مسئولانه، یاری گر این دانشکده باشند.
   
   
وی با بیان اینکه تعلق داشتن و ایجاد تعهد عاطفی بین دانشکده و دانشجویان می تواند کمک شایانی به ارتقاء این دانشکده داشته باشد به نقش مسوولانه دانشجو در پرداختن به موضوعات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در قالب کارگاه ها و نشست های علمی اشاره کرد و گفت: با توجه به همتی که در دانشجویان دانشکده وجود دارد تحقق این امر دور از ذهن نیست. 
 رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات تحول در برنامه ریزی آموزشی، برگزاری کارگاه های تقویتی در حوزه روش تحقیق و پایان نامه نویسی، نشست فرهنگی و رسانه ای، تقویت کانون های علمی موجود و راه اندازی کانون های جدید و نشریه علمی را جز برنامه های خود در این دانشکده اعلام کرد.
   
   
در ادامه این نشست محمد حسین ساعی رئیس دانشگاه سوره با اشاره به تفاوت های مقطع کارشناسی ارشد با مقاطع تحصیلی قبل، بر ضرورت قدرت پژوهشگری و خودآموزی دانشجویان تاکید کرد.
وی با تشویق به کسب مهارت های بیشتر از سوی دانشجویان گفت: مطالعه علمی صرف در این مقطع نمی تواند نیازها را در فضای رقابتی گسترده رسانه ای فعلی برطرف کند و به همین دلیل لازم است دانشجویان برای موفقیت در این فضای پر رقابت رسانه ای که می توان آن را جنگ رسانه ای اعلام کرد تلاش بیشتری کنند و در این مسیر از حضور اساتید دانشکده بهره ببرند.
رئیس دانشگاه سوره با بیان اینکه ارتقا علمی در دوره تحصیلات تکمیلی نیازمند همکاری و تلاش متقابل بین دانشجویان و دانشگاه است گفت: دانشگاه سوره آمادگی و توان علمی و پژوهشی رسیدن به جایگاه مطلوب را دارد.
   
   
وی در ادامه با تاکید بر برنامه ریزی همه جانبه از سوی مسئولان دانشکده فرهنگ و ارتباطات بیان داشت: مسئولان به ویژه رییس دانشکده برای تقویت جایگاه علمی دانشکده و دانشجویان باید برنامه ریزی هدفمند و همه جانبه در حوزه های آموزشی و پژوهشی به ویژه فرهنگی داشته باشند.
رئیس دانشگاه سوره استفاده از ظرفیت های هیات علمی دانشگاه و استادان دانشگاه های برتر در حوزه ارتباطات، رسانه و ادبیات و ساماندهی ظرفیت و توانمندی دانشجویان را اولویت مسئولان دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره عنوان کرد.
   
   
در ادامه این نشست عبدالکریم عطارزاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پس از تبریک آغاز سال تحصیلی توصیه هایی در خصوص چگونگی رعایت قوانین تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را بیان داشت و توجه به آئین نامه های موجود در سایت دانشگاه را در این زمینه راه گشا دانست.
وی تاکید کرد: در حال حاضر تمامی فعالیت های آموزشی دانشجویان به صورت اینترنتی و در سامانه های آموزشی صورت می گیرد و از دانشجویان می خواهم که به اطلاعیه های آموزشی در این سامانه ها توجه داشته باشند و به صورت مستمر آن را دنبال کنند.
در بخش دیگری از این نشست، سید امین موسوی مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه با اشاره به اینکه همه اخبار و برنامه های دانشگاه روی شبکه های مجازی و سایت دانشگاه قرا می گیرد از دانشجویان خواست تا از این بسترها برای کسب اطلاعات لازم استفاده کنند.
موسوی در ادامه از تخصیص ۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.
   
   
وی با اشاره به سومین سال تشکیل کانون خبرنگاری دانشجویان را به شرکت در برنامه های فرهنگی و حضور در انجمن های علمی دعوت کرد.
آخرین سخنران این نشست امیدعلی مسعودی مدیر گروه تبلیغ و رسانه دانشکده فرهنگ و ارتباطات بود و با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ درصد دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد این دانشکده موفق به قبولی در دوره دکتری شده اند گفت: جذب اساتید توانمند و ایجاد امکانات مبادله علمی از طریق مسافرت علمی از دلایل این موفقیت است.
وی همچنین از آمادگی گروه تبلیغ و رسانه دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره برای تامین تمام شرایط علمی مورد نیاز دانشجویان خبر داد.
   
   
در بخش پایانی این نشست، دانشجویان به بیان خواسته ها و توقعات خود از دانشکده فرهنگ و ارتباطات و دانشگاه سوره پرداختند. تعداد واحدهای ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد، دوره های مهارت آموزی فوق برنامه، اخذ مجوز برای برگزاری دوره دکتری در دانشکده فرهنگ و ارتباطات و تجهیز کتابخانه از جمله درخواست های دانشجویان بود که در این جلسه مطرح شد و مسئولین دانشگاه به این سوالات پاسخ دادند.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
انتهای پیام/
   
   

اشتراک در:

کلمات کلیدی: از تحول آموزشی در دانشکده ارتباطات تا آمادگی برای جنگ رسانه ای

نظر خود را بنویسید