منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، امید علی مسعودی عضو هیئت علمی دانشگاه سوره در همایش سواد فضای مجازی با محوریت تولید محتوا و آموزش عمومی که در سالن قائم استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید در فضای مجازی نظارت صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه ۱۰ تکنولوژی دنیای ما را تغییر می‌دهد، افزود: هوش مصنوعی، رباتیک شدن، پهپاد، بلاکچین، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی به عنوان زندگی دوم انسان، پرینتر سه بعدی یا همان ایسنتاگرام از جمله این تکنولوژی‌ها ست.
عضو هیئت علمی دانشگاه سوره بیان کرد: نسل اول رسانه، تلویزیون و رادیو و نسل دوم حراجی‌ها و وب سایت‌ها بود که بعد از آن ابزارهای دیگری روی کار آمدند.
 وی گفت: اگر سواد رسانه نداشته باشیم همچون فردی هستیم که در تاریکی حرکت می‌کنیم؛ علاوه بر اینکه می‌توانیم بخوانیم باید بتوانیم بنویسیم.
   
   
مسعودی یادآورشد: رسانه جریان اصلی همان رسانه‌های اثرگذار و شناخته شده است و یک خبرنگار باید به علم روز آگاه باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه سوره گفت: امروز فضای رسانه تغییر کرده و خبرنگار نقش سردبیر را ایفا می‌کند ایجاد توانایی به منظور کنترل و برنامه ریزی رسانه‌ای برای جامعه هدف از اهداف سواد رسانه‌ای است.
وی با اشاره به اینکه سواد رسانه‌ای یک پیوست است که مهارت‌های مختلفی را می‌طلبد، بیان کرد: ۵۸ درصد جامعه در تلگرام هستند و امروز ما در زمین بیگانه هستیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه سوره یادآور شد: خبر به معنی فرآیند ارزش گذاری عناصر رویداد عینی با توجه به نیاز مخاطب و منافع فرستنده است؛ باید یک دروازه خبری بگذاریم و دنبال تحلیل و ارزش گذاری برویم.
مسعودی با اشاره به چگونگی تولید محتوا تصریح کرد: باید مخاطب را بشناسیم؛ در تولید محتوا همگرای رسانه‌ای در نظر گرفته شود و مطالب باید انتقادی باشد انتقاد از جایی که اشکال وجود دارد.
   
   
عضو هیئت علمی دانشگاه سوره گفت: حرکت روزنامه‌ها امروز به سمت تحقیقی است و در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های اصلی باید نوآوری و دقت را در نظر داشت؛ اگر نگاه تحلیلی و نوآوری در روزنامه‌ها نباشد اثرگذار نخواهد بود.
مسعودی یادآورشد: لینک ها، یکی از عناصر تولید محتوا هستند و تیتر، لید و مقدمه مطلب بسیار مهم است.
وی اضافه کرد: در مطالب باید کلمات کلیدی به کار بگیریم و کلیدواژه‌ها و زمانبندی مهم است.
عضو هیئت علمی دانشگاه سوره بیان کرد: تکرار سم مهلک است و باید از آن خودداری کرد و در وب سایت‌ها دکمه‌های اشتراک گذاری عنوان شود.
انتهای پیام/
اشتراک در:

کلمات کلیدی: مسعودی هیات علمی دانشکده فرهنگ تلگرام قزوین

نظر خود را بنویسید