منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر








برنامه «راهی که آمده ایم» که در روز دوشنبه مورخ97/9/19  از رادیو گفتگو پخش شد با موضوع « نگاهی به تاسیس و روند فعالیت های دانشگاه سوره» و با حضور دکتر جواد صادقی قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه سوره به روی آنتن رفت.


undefined


 جواد صادقی در آغاز با بیان اینکه دانشگاه سوره در حال حاضر دارای سه دانشکده هنر، معماری و فرهنگ و ارتباط است، گفت: در این دانشکده ها حدود چهار هزار و ۳۰۰ دانشجو در سه مقطع کاردانی به کارشناسی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند. وی با اشاره به حضور ۴۰ نفر عضو هیأت  علمی در دانشگاه سوره، اظهار داشت: به جز اعضای هیأت علمی ثابت، حدود ۴۰۰ نفر نیز از اساتید مدعو در دانشگاه حضور دارند که عمدتا از هنرمندان بزرگ ایران هستند.

قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه سوره با تصریح بر اینکه هدف دانشگاه پول در آوردن نیست و کار اقتصادی نبوده است، عنوان کرد: بودجه سازمان تبلیغات و حوزه هنری در دانشگاه سوره سرمایه گذاری شده است و ساختمان های این دانشگاه توسط این نهادها واگذاری شده است .وی خاطرنشان کرد: تا سال 92 بودجه های سازمان تبلیغات به دانشگاه داده می شد و در واقع پولی از سمت دانشگاه به سمت سازمان تبلیغات نمی رفت و دلیل این موضوع کیفی گرایی دانشگاه بوده است. از سال 1386 وابستگی سازمان به حوزه هنری قطع شد اما همچنان به این حوزه وابستگی معنوی داریم.

 صادقی درباره تشکیل فلسفه دانشگاه سوره بیان کرد: بعد از انقلاب نهادهای انقلابی زیادی شکل گرفتند که یکی از آن ها سازمان تبلیغات اسلامی بود و زیر مجموعه آن، حوزه هنری شکل گرفت. این مسئله سبب شد این موضوع مورد توجه قرار گیرد که انقلاب اسلامی نیازمند نیروهای متخصص خودش است؛ نیروهایی که بتوانند از طریق هنر، تعامل دین و هنر را برقرار کنند و ارزش های انقلاب اسلامی و دینی را به صورت خاص ترویج کنند. تشکیل دانشگاه سوره، با دغدغه های رهبر معظم انقلاب در رابطه با توسعه هنر دینی و متعهد بوده است و در همین جهت نیز حرکت کرده است .وی در پاسخ به این سوال که آیا به نتیجه ی مورد نظر برای تربیت نیروهای متعهد دست یافته اید، گفت: نتایج همیشه نسبی است و فکر می کنیم به اندازه ای که سرمایه گذاری شده است و شرایط اجتماعی و فرهنگی و همچنین متغیرهای بین المللی اجازه می دهد، به طور نسبی توانسته ایم به اهداف قلسفه تشکیل دانشگاه سوره دست پیدا کنیم

 .قائم مقام رئیس و سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه سوره تصریح کرد: فرهنگ حوزه ای نیست که به صورت ارادی و دستوری کارها بدون توجه به زمینه های اجتماعی پیش برود و خیلی از برنامه ها و پیش زمینه ها دست به دست هم می دهند تا فرهنگ شکل می گیرد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: مصاحبه دکتر صادقی،دانشگاه سوره، رادیو گفتگو،توسعه هنر دینی و متعهدانه

نظر خود را بنویسید