منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

همزمان با آغاز 25 سالگی فعالیت دانشگاه سوره در زمینه امور آموزشی، معاونت فرهنگی، دانشجویی به همراه دانشکده هنر جشنواره سایه را به صورت ملی برگزار می کند. همچنین در این دوره از جشنوراه مقام والای جانباز شهید دکتر حسین فهیمی (عضو هیأت علمی گروه سینمای دانشگاه سوره) و هومن بهمنش (فیلمبردار خوش قریحه سینمای ایران و فارغ التحصیل دانشگاه سوره) مورد قدر دانی و تقدیر قرار می گیرد.

نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی دانشجویی فیلم کوتاه «سایه» چهارشنبه ۶ تیرماه با حضور خسرو خسروی (رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره)، رامتین شهبازی (استاد مشاور جشنواره و مدیر گروه سینمای دانشگاه سوره)، سروش حضرتی نیکو (دبیر جشنواره سایه و کاظم دانشی (مدیر اجرایی جشنواره) برگزار شد. 


خسرو خسروی، رئیس دانشکده در ابتدای این نشست در رابطه با جشنواره فیلم کوتاه سایه گفت: «سالیانه چندین جشنواره در دانشگاه سوره برگزار می شود که جشنواره فیلم کوتاه سایه از جمله مهمترین اقدامات دانشگاه سوره است. جشنواره سایه در طول این دوازده دوره برگزاری خود ثمرات زیادی برای دانشگاه و دانشجویان داشته است.اتفاقاتی که در این جشنواره رقم خورده انعکاس خوبی در محافل حرفه ای سینما داشته و به همین جهت ما توانستیم رشته ی سینما را به عنوان رشته برجسته ی این دانشگاه با عنوان قطب مجموعه مطرح کنیم. امیدوارم با ثباتی که در مدیریت گروه وجود دارد این جشنواره رو به جلو حرکت کند و شرایطی بهتر را به وجود بیاورد. امسال این جشنواره بعد از دوازده سال که به صورت داخلی برگزار می شد، ملی شده است و آثار زیادی را از نقاط مختلف از دانشجویان  جذب کرده است.»

رامتین شهبازی در رابطه با دستاوردهای دوره های گذشته این جشنواره گفت: «رشته سینما دانشگاه سوره با توجه به هنرمندانی که به عرصه ملی و بین المللی سینما معرفی کرده است. به طور مثال شهرام مکری، محمدحسین مهدویان، سعید روستایی، حسین امیری و بسیاری دیگر  از فارغ التحصیلان سوره بوده اند.» 

وی همچنین اضافه کرد: «جشنواره تا دوره  یازدهم داخلی بود و فقط فیلم های دانشجویان سوره را می پذیرفت که البته تعداد آن در بخش های مختلف مانند فیلم داستانی، مستند و تجربی نیز قابل توجه بود.

شهبازی با توجه به اینکه چرا بخش انیمیشن در جشنواره حضور ندارد گفت: به این دلیل که گروه انیمیشن این دانشگاه جشنواره جداگانه ای را دارد، در این جشنواره آثار انیمیشن حضور ندارند. برای داوری آثار نیز افراد حرفه ای سینما حضور دارند که این خود از برکات جشنواره سایه محسوب می شود و همکاری دوستان حرفه ای سینما را در این حوزه ارج می نهیم.» 

در ادامه این نشست خبری سروش حضرتی آماری را در رابطه با جشنواره ارائه داد. وی گفت: «فراخوان جشنواره از ۲۵ بهمن تا آخر فروردین بوده است. ۸۱۰ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۷۲۰ اثر برای ما ارسال شد، ۳۰۰ فیلم داستانی بود، ۲۳۰ فیلمنامه، ۵۰ اثر تجربی و نیز ۱۲۰ فیلم مستند که از این تعداد ۵۱ اثر را برگزیدیم.»

وی ادامه داد: «اکران فیلم ها از ۱۰ تا ۱۲ تیر ماه، از ساعت ۱۴ الی ۲۲ ، در سالن سینمای کانون پرورش فکری خواهد بود و اختتامیه نیز ۱۳ تیر در همان مکان از ساعت ۱۷ الی ۲۰ برگزار می گردد. در بخش جوایز با مؤسسه بین المللی  بامداد همکاری داریم و اساتید برجسته سینما در این محل حامی مالی جشنواره ما هستند.»

کاظم دانشی، مدیر اجرایی جشنواره هم گفت: «به نظرم مهم ترین ویژگی این جشنواره دانشجویی بودن آن است و تمامی تیم از دانشجویان هستند که با همکاری هم و با کمترین میزان هزینه جشنواره سایه را برگزار کردند و با این حال سایه از جشنواره های با کیفیت به حساب می آید.»

وی در رابطه با کارگاه های این جشنواره گفت: « در  سه روز جشنواره، سه کارگاه خواهیم داشت که به ترتیب توسط هایده صفی یاری ( در زمینه تدوین)، فریدون جیرانی ( فیلمنامه نویسی) و همچنین کارگاهی نیز با حضور فرشاد محمدی (فیلمبرداری) خواهیم داشت.»

حضرتی با معرفی هیات انخاب جشنواره افزود: « از میان این آثار هیأت انتخاب در بخش فیلم داستانی که شامل رامتین شهبازی، ابراهیم ایرج زاد و عماد خدابخش هستند ۳۱ فیلم را انتخاب کردند. همچنین در بخش مستند با حضور محمد قاسم پور، مهدی مطهر و وحید اله موسوی ۱۶ فیلم و در بخش تجربی تیام یابنده، فرشاد عسگری کیا و میلاد ستوده چهار اثر را برگزیدند. در بخش فیلمنامه نیز امیررضا نوری پرتو، محمد هاشمی و محمدرضا مجد ۳۴ فیلمنامه را انتخاب کردند.»

بنابر اعلام مدیر اجرایی جشنوراه قرار است شبکه های سه، چهار، مستند و نمایش نیز در طول جشنواره گزارش هایی از برنامه ها را برای علاقمندان روی آنتن ببرند.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: ملی شدن دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه سایه

نظر خود را بنویسید