منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

در آغاز این مراسم خانم دکتر طاهری پور رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات به روی صحنه رفت و در ابتدای سخنرانی گفت: این مراسم تجلیل از چند دهه فعالیت مطبوعاتی استاد محمود مختاریان است که در حوزه مطبوعات مشغول هستند. شکل گیری این مراسم به دلیل این است که حرفه ارتباطات بسیار در جامعه مهم و تاثیرگذار است و استاد در این حرفه مهم فعالیت می کردند.
وی افزود: وقتی ما از یک تلاشگر تقدیر می کنیم، برای جوانان و دانشجویان ما الگویی است که در عرصه زندگی و کار خود از آن استفاده کنند. ذخایر و سرمایه های جامعه به نفت نیست بلکه به جوانانی است که در آن جامعه رشد می کنند.
دکتر طاهری پور در ادامه از فعالیت های صورت گرفته در این دانشکده ارائه داد و تاکید کرد که در سوره به کیفیت و سطح بالا و به روز آموزش های دانشجویان توجه خاص می شود بگونه ای که فارغ التحصیلان به راحتی می توانند جذب بازار کار شوند.
در بخش دوم از مراسم، دکتر حسن بشیر گفت: باید بسیار تشکر کنم از دانشگاه سوره و حوزه هنری برای برگزاری این مراسم، علی الخصوص برای بزرگداشت استاد صاحب نظر، محمود مختاریان که برای جامعه علمی ما بسیار تلاش کردند.
بشیر ادامه داد: در این یازده سالی که از انگلیس برگشتم متوجه اخلاق بی نظیر، صداقت، تجربه بی نظیر و عمق نظر برای انتقال تجربه و تواضع بی نظیر وی شدم.
وی افزود: خیلی از بحث ها در ارتباطات، رسانه و در فضای مجازی مطرح شده و همه سخنان من نه سیاسی و نه جناحی است ولی مشارکت مردمی یک آگاهی، توانمندی و گفتمان است و فقط شعار نیست و این تقسیم قدرت میان مردم و حکومت است.
در ادامه مراسم دکتر “محمد روشن” رئیس دانشگاه سوره اظهار داشت: تجلیل از بزرگان و نخبگان، تکریم ارزش های دینی و اجتماعی است و دانشگاه سوره به این امر اهتمام ویژه دارد. 
ایشان همچنین افزودند که دانشگاه سوره به تربیت کادر مومن و متخصص درحوزه فرهنگ، ارتباطات و هنر توجه خاص دارد و برای تحقق این مهم سرمایه گذاری های قابل ملاحظه ای انجام داده است.
وی گفت که دانش آموختگان دانشگاه سوره به رغم جوانی این دانشگاه در عرصه های مختلف به خوبی درخشیده اند و در مناصب و موقعیت های حرفه ای فعال و اثر گذار هستند.
  بعد از آن، در یک پنل از استادان خواسته شد تا خاطراتی را پیرامون استاد محمود مختاریان بیان کنند: سپس فرید قاسمی پیرامون اظهارات خود درباره محمود مختاریان اظهار داشت: استاد محمود مختاریان در هر نشریه ای که بود این نقش را داشتند که در بزنگاه به داد محتواها می رسیدند و اگر به موقع نمی رسید مشکلات عدیده ای در آن نشریه به وجود می آمد. ایشان ایستاده و رونده همه جا را زیر نظر داشت و حتی خطایاب بود و در ظاهر مسئولیت شکل را بر عهده داشت در حالی که از محتوا غافل نبود. فهم کارمندی نداشت و باور حرفه ای داشت که باعث می شد مراقب همگان باشد.
بعد از آن، امیدعلی مسعودی پیرامون استاد محمود مختاریان بیان کرد: محمود همیشه هوای ما را داشت و برای ما آرامش بخش بود.
بعد از آن صدیقی افزود: من و استاد مختاریان از سال ۵۱ تاکنون آشنایی دارم. ایشان جویا و پویا بودند. همواره و همیشه یک پوشه مفصلی از نشریات داخلی و خارجی همراه خود دارد. سوگند می خورم که کارآفرین و کارساز است. وظیفه مند و وظیفه ساز است. با هم یک دوره طلایی بودیم. از کلاس که بیرون می آییم، تعداد شاگردانی که دور او جمع می شوند، بیشتر از من است. در کلاس هم افزایی ایجاد می کند. این ها فقط بخشی از ویژگی های اوست.
در ادامه ‎یونس شکرخواه در باره محمود مختاریان تصریح کرد: آقای مختاریان در واقع علاوه بر نکاتی که صدیقی گفتند، فکر می کنم یک حرفه ای تمام عیار است که واقعا تعارف نیست و همه می فهمند من چه می گویم. ایشان یک جمله کلیدی داشت؛ می گفتند: روزنامه انگار قرار نیست به کرج هم برسد. این یعنی خیلی دیر شده است.
وی ادامه داد: استاد مختاریان مولد است پر از امید. یک حرفه ای چاره ای جز مولد بودن ندارد. آقای مختاریان بلد است اینکه چه طور گزارش بسازد، کار بسازد، تولید کند. ‎بخش سوم مصرف چیزی است که ساخته است. از او مخاطب گراتر ندیده ام، به سرعت بلد است سوژه را به گزارش ببرد.
‎سپس مجید رضائیان در این باره گفت: یک مثلث در ذهنم هست و باید او را با این مثلث شناخت: تجربه، علم و رفتار حرفه ای. در بحث تجربه در روزنامه ما از متن به معنا می رسیم و گاهی بدون حرف از تصویر. این تصویر چگونه قرار است معنا شود. گرافیک مطبوعاتی یک وجه از مختاریان است. او در معنا دادن به نشانه گذاری ها هم ایده و حرفی برای گفتن دارند. محمود مختاریان را نباید تنها با روزنامه شناخت بلکه باید او را با تمام نشریات و مطبوعات شناخت.
سید محمود دعایی مدیر موسسه اطلاعات هم در این مراسم از توجه ویژه دانشکده ارتباطات سوره به تربیت نیروهای مومن و کاردان تقدیر کرد و بر تلاش های استاد مختاریان در طول نیم قرن فعالیت رسانه ای ارج نهاد.
در نهایت هم از استاد محمود مختاریان به پاس ۴۵سال فعالیت مطبوعاتی تجلیل شد.
مراسم همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد و به همین مناسبت آغاز به کار « کانون روزنامه نگاری » دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره نیز اعلام شد.
این کانون یک نهاد تخصصی خواهد بود که می کوشد به موازات آموزش های دانشگاهی، دانشجویان را برای ورود به عرصه حرفه ای و بازار کار آماده کند.










اشتراک در:

کلمات کلیدی: تجلیل از ۴۵ سال فعالیت مطبوعاتی استاد محمود مختاریان

نظر خود را بنویسید