منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از معاونت پژوهشی دانشگاه_ به مناسبت هفته پژوهش، روز شنبه 27 آذرماه 1400، از ساعت 8:30 الی 10:30، مراسم تجلیل از استادان و پژوهشگران برتر، رونمایی از نشریات جدید دانشگاه سوره و کتاب‌های در حال انتشار،  به صورت حضوری در سالن اجتماعات دانشگاه سوره برگزار شد.

در ابتدای جلسه بعد از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از قرآن کریم، دکتر زهرا عسلی، مجری برنامه و مدیر پژوهش از جناب دکتر ساعی دعوت کرد تا سخنان خود را ایراد کند. وی از تمام استادان اعضای هیأت علمی و عوامل معاونت پژوهشی و واحد انتشارات و تمام همکاران تشکر و اذعان کرد: اکنون دانشکده‌های ما تغییر روال پیدا کرده‌ و تبدیل به مراکز آموزشی شده‌اند که می‌توانند بار پژوشی را نیز به دوش بکشند و این یکی از مهم‌ترین تحولات در یک سال اخیر بوده است. وی همچنین آغاز به کار منشورات جدید دانشگاه را یکی دیگر از اتفاقات مبارک برای دانشگاه سوره دانست. دکتر ساعی اذعان کرد که طرح جامعه پژوهشی استادان اعضای هیأت علمی دانشگاه، می‌تواند نقطه عطفی برای پیشرفت مسیر پژوهشی باشد و باید تلاش شود تا پایان‌نامه های دانشجویان قابلیت اجرایی شدن و تبدیل شدن به کتاب را داشته باشد.

سپس دکتر زکیه السادات طباطبایی، معاون پژوهشی دانشگاه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی از فروردین تا آذرماه 1400 ارائه و خاطر نشان کرد که حدود 123 وبینار تخصصی، آموزشی، پژوهشی در این بازه زمانی، توسط هر سه دانشکده هنر، فرهنگ و ارتباطات، و معماری و شهرسازی با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه سوره انجام گرفته است.  در مجموع دانشکده هنر 66 وبینار، دانشکده فرهنگ و ارتباطات، 33 وبینار و دانشکده معماری و شهرسازی 24 وبینار تخصصی، آموزشی و پژوهشی برگزار کرده است. همچنین تا کنون 10 کرسی علمی ترویجی در راستای فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای توسعه و ترویج فرهنگ تولید علم، نوآوری و نظریه‌پردازی، نقد و نظر در حوزه علوم انسانی و هنر و معماری، اجرا شده است. دکتر طباطبایی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مراکز علمی در راستای فعالیت‌های پژوهشی و برگزاری همایش‌ها نام برد و خاطرنشان کرد که معاونت پژوهشی با دانشگاه‌های داخلی و خارجی همچون، دانشگاه میلان، دانشگاه بین المللی امام خمینی، انجمن علمی هنرهای تجسمی و موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی قم نیز همکاری‌های علمی و پژوهشی منعقد کرده است.

طباطبایی در ادامه به توضیح مختصری از نشریه علمی «رهپویه هنر/ هنرهای تجسمی» و بولتن خبری معاونت پژوهشی پرداخت. سپس با حضور وی و دکتر ساعی و همچنین دکتر شهاب اسفندیاری، رییس دانشگاه صداوسیما، از نشریات جدید دانشگاه رونمایی شد. این نشریات به نام‌های «رهپویه هنرهای نمایشی»، «رهپویه هنرهای صناعی» و «رهپویه ارتباطات و فرهنگ« است که فعالیت خود را از پاییز آغاز کرده‌اند. همچنین سه نشریه «رهپویه ادبیات پایداری»، «رهپویه معماری و شهرسازی»، «رهپویه فلسفه و حکمت هنر اسلامی» در حال راه اندازی است. همچنین از دو کتاب با نام‌های‌ «جامعه پلتفرمی» ترجمه دکتر حسین حسنی و «صنایع رسانه‌های اجتماعی» ترجمه احسان شاه قاسمی، به عنوان منشورات جدید دانشگاه سوره رونمایی شد.

سپس زهرا سلیمی، مسئول کتابخانه به گزارش مختصری از کتابخانه پرداخت و خاطرنشان کرد که یکی از مهمترین فعالیت‌های کتابخانه در چندماه اخیر، دیجیتال سازی پایان نامه‌ها است.  همچنین تغییر نرم افزار کتابخانه به نرم‌افزار ثنا را تحول مهمی در امر تسهیل بارگذاری پایان‌نامه ها و استفاده استادان و دانشجویان از منابع علمی دانست.

وی درارتباط با روند صحافی هفت نسخه خطی موجود در کتابخانه که آسیب زیادی دیده بودند بیان کرد : پس از صحافی نیاز بود که قدمت کتاب‌ها و سایر مشخصات آن توسط یک نسخه‌شناس بررسی شود و به دلیل هزینه بالای نسخه شناسی و ترس از دست دادن کتاب‌ها یا تقلب در کار، استاد راهپیما قبول زحمت کردند و به کتابخانه مراجعه نمودند و هفت جلد از نسخه‌شناسی کتاب‌ها را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام دادند.

سلیمی فهرست نویسی مجدد به صورت استاندارد جهانی، تغییر رده بندی و چیدمان فیزیکی منابع،  صحافی بیش از 3000  نسخه از کتاب‌های آسیب دیده، مرمت و نسخه شناسی و فهرست‌نویسی نسخ خطی، برگزاری وبینار آموزشی نرم افزار ثنا و تغییر سیستم امانت سنتی به ماشینی را از دیگر فعالیت‌های اخیر واحد کتابخانه معرفی کرد.

در انتها از، دکتر مهران هوشیار، دکتر امیدعلی مسعودی، دکتر رامتین شهبازی، به عنوان استاد برتر؛ دکتر عبدالکریم عطارزاده به عنوان استاد شایسته تقدیر؛ دکتر امیرمسعود دباغ به عنوان استاد شایسته تشویق، تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

همچنین از دکتر فلاحی، مدیر انتشارات، دکتر نظری رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات و دکتر مهران هوشیار دبیر علمی و دکتر مهدی محمدی دبیر اجرایی همایش آینده پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار به پاس زحمات اجرایی و علمی تقدیر شد.

دانشجویان پژوهشگر برتر دانشگاه سوره نیز به نام فاطمه سیروس، رشته علوم ارتباطات اجتماعی؛ سوانا بغوزیان، رشته پژوهش هنر؛ سمیه کاووسی، رشته هنر اسلامی؛ لیلا بوشهری، رشته مطالعات تاریخی هنر اسلامی؛ احسان آجرلو، رشته ادبیات نمایشی و یحی امیری نژاد، رشته معماری داخلی، معرفی و مورد تقدیر واقع شدند.

 

 

 

 

 

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: تجلیل از استادان و دانشجویان پژوهشگر برتر و رونمایی از نشریات جدید، هفته پژوهش، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید