منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، به نقل از معاونت پژوهشی دانشگاه_ نشست تخصصی تحت عنوان « پژوهشی در تصویر اقلیت­ ها در سینمای ایران »، به همت دانشکده هنر و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه سوره؛ روز شنبه مورخ 20 آذر 1400 ساعت 16 الی 17:25 به صورت مجازی در سامانه سیباد دانشگاه سوره برگزار شد.

 

 

در این وبینار دکتر فرشاد عسگری‌کیا، استاد دانشگاه سوره، به عنوان سخنران و محدثه موسوی دانشجوی دانشگاه سوره به عنوان ارائه دهنده پایان­ نامه حضور داشتند. این جلسه با ارائه یک پروژه دانشجویی و بررسی توسط استاد راهنما برگزار شد.

 

در ابتدا محدثه موسوی دانشجوی هنری دانشگاه سوره در خصوص پایان­ نامه خود مطرح کرد: موضوع پایان‌نامه «پژوهش اقلیت­ های دینی در سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی بر اساس آرای استوارت هال است» که در واقع پاسخی برای دغدغه ­های موجود در این زمینه می باشد. اقلیت­ های قومی و مذهبی در کشور ایران تنوع زیادی داشته که متأسفانه هیچ عملی در خصوص توجه و اهمیت به آن انجام نشده­ است.

 

دکتر فرشاد عسگری کیا به عنوان سخنران و استاد راهنما در ادامه بیان کرد: توجه به اقلیت­ ها و تنوع آنان در سینمای ایران بسیار ناچیز بوده و این موضوع به‌دلیل کمبود توجه می­ تواند ارائه­ های خوبی را دارا باشد. مسئله اهمیت دین و مذهب و جامعه مذهبی در ایران به عنوان یک رکن اجتماعی محسوب می­ شود و حمایت از انجام این پروژه در دانشگاه سوره نشان از نظرگاه باز دارد و برای کسانی قابل توجه است که این موضوع را بی­ اهمیت می­ شمارند.

 

موسوی دانشجوی دانشگاه سوره اضافه کرد: از نظر استوارت هال بازنمایی از طریق زبان یا همان متن، تولید معنا نامیده می­ شود. در واقع بازنمایی یا به زبان ساده ­تر رمزگان، برای نشان دادن اقلیت ­ها و نوع تشخیص آنان به کار می ­رود که می ­توان در این مورد به بازنمایی زندگی طبقه متوسط، عرفان ­های نوظهور و... اشاره کرد. غالب­ ترین رمزگان در حوزه هنر و سینما رمزگان فنی دیالوگ و مهم­ ترین صحنه نیز صحنه چهاردهم می ­باشد.

 

عسگری کیا در پایان تصریح کرد: زمانی که از آرای استوارت هال یا دیگر اشخاص صحبت می­ شود در واقع کار ما گردآوری و جمع ­بندی تحلیل گرایانه درباره یک نظریه پرداز است و نباید از خود مطلبی را اضافه کنیم. هنگامی پروژه اهمیت پیدا می­ کند که از قلم خود شروع به نوشتن کنیم همچنین در نتیجه‌گیری این ارائه مشکلاتی اعم از نپرداختن به اقلیت­ های زرتشتی، جزئیات دینی، فعالیت­ های مذهبی و... وجود داشت.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: نشست تخصصی با عنوان «پژوهشی در تصویر اقلیت ها در سینمای ایران»، هفته پژوهش، دانشکده هنر، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید