منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره_ نشستی مجازی میان دانشجویان و دکتر محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو و با محوریت انتقادها و پیشنهادهای دانشجویان، روز دوشنبه مورخ 15 آذرماه 1400 از ساعت 18 الی 20 در سامانه آموزش مجازی دانشگاه سوره برگزار شد.

در ابتدای جلسه، دبیر نشست ضمن عرض خیرمقدم به حاضران در جلسه، روز دانشجو را تبریک گفت و سپس به طرح پرسش‌های دانشجویان پرداخت. همچنین، دکتر محمدحسین ساعی نیز با تبریک روز دانشجو به ارائه‌ی مطالبی درباره روز دانشجو پرداخت و گفت: با وجود این‌که شرایط این روزها به دلیل ویروس کرونا و آموزش‌های مجازی مانند گذشته نیست، اما باز هم سعی کرده‌ایم تا به نحوی این روز مهم را گرامی بداریم.

وی در خصوص آینده‌ی دانشگاه سوره عنوان کرد: تصوری که ما از آینده‌ی دانشگاه سوره داریم، این است که یک دانشگاه با سطحی بالا و شناخته شده در جهان اسلام باشد و بتواند نسلی حرفه‌ای، کارآمد و مؤمن را تربیت کند. ما نیز می‌خواهیم دانشگاه سوره، نقطه تحولی در فرهنگ و هنر کشور باشد.

ساعی همچنین، با اشاره به دانشجویان جدیدالورود خاطر نشان کرد: در برنامه‌هایی که برای نو دانشجویان برگزار شده بود، به آنان متذکر که دانشگاه محلی برای آموزش صرف نیست، بلکه محلی برای زندگی کردن است. زندگی در یک خانواده با هدف پیشرفت. به همین جهت همیشه به دانشجویان توصیه می‌کنم که از ظرفیت‌های غیردرسی دانشگاه مانند فعالیت‌های فرهنگی و جشنواره‌های دانشگاهی نیز استفاده کنند. وی اضافه کرد: ما در ایام کرونا جشنواره تئاتر مجازی برگزار کردیم و در حال حاضر، تعدادی کلاس فوق‌برنامه داریم که در مرکز آموزش‌های آزاد ما در حال برگزاری است.

در ادامه جلسه، محمدحسین ساعی گفت: متأسفانه فضایی که این روزها در میان جوانان غالب است، فضایی‌ست که بیشتر جوانان را به سمت افسردگی برده و اگر جوانان دلخوشی نیز داشته باشند، بسیار موقت و زودگذر است. در حالی‌که دلخوشی باید بخشی از شخصیت ما باشد. دوره جوانی دوره‌ی بسیار مهمی در زندگی ماست و انسان به نوعی در این سن به سلوک می‌رسد. لذا توصیه‌ی من به نو ورودی‌ها این است که از ثانیه به ثانیه‌ی عمرشان استفاده کنند. این رفتار است که می‌تواند نوع نگاه انسان را تغییر دهد. به خصوص افراد هنری و رسانه‌ای که می‌بایست دید متفاوتی به دنیا داشته باشند.

ساعی، در خصوص تفاوت آموزش و تربیت بیان کرد: آموزش، مجموعه‌ای از تبادل داده‌ها و اطلاعات است. گاهی شما راجع به مسئله‌ای اطلاعاتی دارید ولیکن نمی‌توانید از آن اطلاعات به صورت کاربردی استفاده کنید. همچنین، تربیت به معنی استفاده از دانسته‌هاست. به طور مثال، اگر قصد دارید یک روزنامه‌نگار خوب شوید؛ تنها دانستن تعدادی از مسائل مربوط به روزنامه‌نگاری کافی نبوده و باید از طریق تربیت، برخی رفتارها را در خود تقویت کنید.

رئیس دانشگاه سوره، درباره‌ی برنامه بازگشایی دانشگاه‌ها به نظرسنجی انجام شده در سامانه سیباد اشاره کرد و گفت: سعی ما بر این است، تا جایی‌که امکان دارد دانشگاه‌ها را حضوری کنیم، اما با توجه به شرایط فعلی باید کلاس‌ها را به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی برگزار کنیم. به این شیوه که کلاس‌های عملی به صورت حضوری و کلاس‌های نظری به صورت مجازی در حال برگزاری است. از طرفی ممکن است یک کلاس حضوری نیز برای دروس نظری داشته باشیم، مخصوص دانشجویانی که می‌خواهند این دروس را به صورت حضوری آموزش ببینند.

وی درباره شیوه‌ی دسترسی به نگارخانه آیه اظهار داشت: جهت استفاده شخصی از نگارخانه آیه؛ دانشجویان باید مبلغی را پرداخت کنند. ولی اگر بخواهند فعالیت عمومی و فرهنگی داشته باشند، بدون هزینه است.

ساعی در رابطه با علت رفتار حراست در مواجه با تجمع دانشجویان در مقابل درب دانشگاه، به خاطرات تلخ گذشته اشاره کرد و افزود: این منطقه مسکونی است و ما در زمان گذشته شاهد شکایت چند نفر از همسایگان بودیم. حراست دانشگاه ناچار است برای جلوگیری از تکرار اتفاقاتی از این دست، گاهی رفتارهای تند داشته باشد.

محمدحسین ساعی، با اشاره به عضویت دانشجویان در تشکل‌های دانشجویی، به توضیح در خصوص انواع تشکل‌ها پرداخت و گفت: دسته نخست، کانون‌ها مانند کانون فیلم هستند و دسته دوم، انجمن‌های علمی هستند که غالباً فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌دهند. علاوه بر آن، دانشجویان می‌توانند نشریات و مقالات علمی نیز منتشر کنند. وی ادامه داد: دسته سوم نیز که اکنون مشغول تأسیس آن هستیم؛ فضایی با هدف انجام فعالیت‌های کارآفرینی برای دانشجویان است. ساعی در این باره گفت: فضایی که ایجاد می‌کنیم، فضایی است که همه دانشجویان در تمامی رشته‌ها می‌توانند در آن شرکت کنند.

سپس، ساعی تصریح کرد: در سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم که فضاهای استارت‌آپ، بیشتر مربوط به رشته‌های فنی و مهندسی است. درمورد رشته‌های هنر متأسفانه مراکز چندان موفقی در کشور وجود ندارد و این مسیری است که می‌بایست خودمان آن را طراحی کنیم. فعالیت‌های دانشجویی نیز از مواردی هستند که می‌توانند در آینده‌ی دانشجویان بسیار تأثیرگذار باشند.

رئیس دانشگاه سوره در پاسخ به برخی مطالبه‌گری‌های دانشجویان در خصوص مشکلات سامانه آموزش مجازی دانشگاه گفت: بهتر است مشکلات را به صورت جزئی و دقیق با بنده در میان بگذارند تا بتوانم راحت‌تر پیگیری کنم. وی همچنین، در ارتباط با رشته‌ی حقوق ارتباطات بیان کرد: این رشته نو پدید بوده و بنیه‌ی نسبتاً ضعیفی دارد. از این رو تعداد دانشگاه‌هایی که آن را ارائه می‌کنند، محدود است. سپس، در خصوص مقطع دکتری رشته‌ی ارتباطات اضافه کرد: نخستین رشته‌ای که ما مقطع دکتری آن را آوردیم؛ رشته‌ی ارتباطات بود که حدود 130 نفر متقاضی داشت. این رقم برای ما عجیب بود. جالب‌تر آن‌که رتبه اول آزمون دکتری، رشته‌ی ارتباطات دانشگاه سوره را انتخاب کرده بود. این امر نشان می‌دهد خوشبختانه دانشگاه ما از اعتبار بالایی برخوردار است.

ساعی، در پاسخ به سؤالات مربوط به خوابگاه دانشجویی عنوان کرد: دانشگاه سوره غیرانتفاعی است و خوابگاه نداریم. یکی از دلایل تداوم آموزش مجازی نیز همین مسئله‌ی خوابگاه است. وی در ادامه، ضمن اشاره به رابطه‌ی دانشجویان با اساتید بیان کرد: یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند برای خود رزومه جمع کنند این است که با همکلاسی‌هایشان فعالیت‌های گروهی انجام دهند.

در پایان جلسه نیز، محمدحسین ساعی ضمن تبریک مجدد روز دانشجو اظهار داشت: افتخار می‌کنم که در دانشگاه سوره هستم و ما باید سعی کنیم محیطی را بسازیم که همه در کنار هم پیشرفت کنیم.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: نشست صمیمی میان دانشجویان دانشگاه سوره و رئیس دانشگاه، روز دانشجو

نظر خود را بنویسید