منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، یازدهمین و آخرین وبینار تخصصی با عنوان « Productdesign»  از سلسله نشست‌های«انیمیشن جهانی و جهان انیمیشن»  به مناسبت گرامیداشت روز جهانی انیمیشن، به همت دانشکده هنر دانشگاه سوره و همکاری معاونت پژوهشی، در روز جمعه ۷ آبان ۱۴۰۰ از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ به صورت مجازی در سامانه سیباد دانشگاه سوره برگزار شد.

در این نشست استاد مهرداد ایسوندی، کارگردان هنری کمپانی دیزنی، به عنوان سخنران و دکتر کیارش زندی، استادیار دانشکده هنر سوره، به عنوان دبیر نشست حضور داشتند. در ابتدا زندی ضمن خوش‌آمد گویی به حاضرین در جلسه، به معرفی استاد ایسوندی پرداخت و مقدمه‌ای در باب موضوع جلسه مطرح  کرد. ایسوندی در ابتدا از نقش استدیوها در موفقیت یک انیمیشن و از اهمیت مارکتینگ و تجاری سازی در دیده شدن آن صحبت کرد.‌ مارکتینگ بخش مهمی از ساخت فیلم است که باید درست انجام شود، همانطور که ممکن است کارهای خوبی ساخته شده باشد اما چون روند تبلیغات درستی را طی نکرده است، به خوی دیده نشده است.

وی در ادامه همین مبحث به کمپانی دیزنی اشاره کرد که فعالیت‌های مرتبط با مارکتینگ و تبلیغات، توسط خود کمپانی انجام می‌گیرد و حتی در ساخت اسباب‌بازی‌های کاراکترها هم به  کوچک‌ترین نکات توجه می‌شود.

مهرداد ایسوندی درباره‌‌ی عنوان productdesign   توضیحاتی ارائه داد و گفت:  بالاترین مقام تصویری فیلم، کارگردان است و بعد از او کارگردان هنری یا productdesign   قرار دارد. هر کدام مسئول بخش خود هستند و کارگردان هنری باید سعی کند تمام تصاویر ذهنی کارگردان را متوجه شود و آن را برای باقی افراد گروه ترجمه کند. اولین هدف یک productdesign  باید این باشد که منظور کارگردان را درست بفهمد و اگر نظرات مخالف بود، این تصمیم کارگردان است که باید اول اجرا شود و بعد نظر کارگردان هنری به عنوان پیشنهاد مطرح شود. مهر تایید به تصاویر فیلم را کارگردان هنری می‌زند و مثل یک پشتیبان کنار کارگردان قرار دارد.

 

وی درباره‌ی فیلمنامه‌ی انیمیشن بیان کرد:  از نظر داستانی  اگر، یک داستان چاپ شده و نزد مخاطب دیده شده باشد، انتخاب بهتری برای ساخت فیلم است.  از نظر اجرایی باید ابتدا بودجه و زمان اجرا را در نظر گرفت. باید در هنگام نوشتن مثل یک تهیه کننده هم، فکر کنیم و در عین حال کیفیت را در نظر داشته باشیم‌.

 

همچنین درباره‌ی توانایی‌های یک انیماتور به مهارت طراحی آناتومی و آناتومی حیوانات اشاره کرد. توانایی قصه گویی و نمایان کردن احساسات و شخصیت یک کارکتر از حالات او بسیار مهم است. در طراحی، شخصیت نباید زیر رنگ‌ها پنهان شود. استفاده از استوری‌برد و ثبت کردن آن در صورتی که پر فریم باشد بسیار کمک کننده است.

 

استاد ایسوندی در پاسخ به این پرسش که رزومه فرد در ملحق شدن به کمپانی‌های مطرح چقدر تاثیر دارد پاسخ داد: آنچه مهم است صرفا داشتن رزومه نیست بلکه توانایی‌های فردی است. بالا بردن توانایی و مهارت و مهم‌تر از آن طرز تفکری که انعطاف پذیر باشد و بتواند در قالب گروه کار کند بسیار تأثیر دارد.

استاد مهرداد ایسنوندی ضمن صحبت‌ها به پرسش دانشجویان هم پاسخ داد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: یازدهمین وبینار تخصصی، « Productdesign»، سلسله نشست‌های «انیمیشن جهانی و جهان انیمیشن»، روز جهانی انیمیشن، دانشکده هنر، معاونت پژوهشی، دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید