دکتر محمدرضا اسماعیلی

عضو هیأت علمی

کارشناسی: علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی

کارشناسی ارشد: مدیریت اجرایی EMBA  (گرایش استراتژیک  دانشگاه علامه طباطبایی)

دکتری: مدیریت بازرگانی گرایش استراتژی‌های تجارت و بازرگانی دانشگاه علامه طباطبایی

  • کارشناسی:

مدیریت  رفتار سازمانی- مدیریت منابع انسانی  - اقتصاد و فرهنگ - مبانی سازمان و مدیریت - انقلاب اسلامی و ریشه‌ها - آشنایی با قانون اساسی -  مدیریت بازاریابی فرهنگی - تاریخ تحولات اجتماعی ایران - اصول سازمان و مدیریت- اقتصاد صنایع‌دستی -کارآفرینی در صنایع‌دستی.

  • کارشناسی ارشد:

مدیریت استراتژیک - مدیریت عمومی - مبانی مدیریت و سازمان - اقتصاد رسانه.

تعیین شاخص‌های معرف محصول فرهنگی هنری ایرانی- اسلامی در نظام جمهوری اسلامی در فصلنامه علمی- پژوهشی جنگ نرم؛

- دسته‌بندی عوامل مؤثر بر تقاضای محصولات فرهنگی در بازار داخلی در مجله علمی-پژوهشی پژوهش‌های مدیریت در ایران؛

- رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر اجرای راهبرد؛ مطالعه موردی راهبرد افزایش دستیابی آحاد جامعه به آموزه‌ها و تبلیغات دینی در سازمان تبلیغات اسلامی در دومین کنفرانس بین‌المللی علوم انسانی با رویکرد بومی- اسلامی و با تأکید بر پژوهش‌های نوین؛

- بررسی سبک مدیریت جهادی رسانه از دیدگاه رهبر جمهوری اسلامی ایران با رویکرد نظریه داده بنیاد؛

- طراحی مدل بازاریابی استراتژیک صنایع‌دستی مبتنی بر تئوری داده بنیاد در مجله علمی- پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین؛

- طراحی مدل استراتژیک بازاریابی فیلم‌های سینمائی مبتنی بر روش گرانید تئوری در سومین کنفرانس بین‌المللی مدیریت؛

-  دسته‌بندی عوامل مؤثر بر تقاضای محصولات فرهنگی در بازار داخلی چاپ در ژورنال کشور چک 2018.

ارزیابی در سازمان‌های فرهنگی انتشارات امیرکبیر 1392؛

- استراتژی کتاب‌فروشان موفق ؛ بازاریابی راهبردی (کتابی برای کتاب) انتشارات کجاوه سخن سوره مهر1396؛

- عوامل مؤثر بر ارزیابی سازمان‌های فرهنگی؛

- ارائه یک مدل استراتژیک برای بازاریابی محصولات فرهنگی ایرانی- اسلامی.

عضو مدعو هیأت امناء دانشگاه سوره از سال 1380 تا سال 1397؛

- مدیر گروه آموزشی مدیریت دانشکده مدیریت و ارتباطات دانشگاه سوره از سال 1394 تا 1398؛

- هیأت علمی و عضو هیأت امناء پژوهشکده باقرالعلوم (ع) از سال1388؛

- عضو هیأت امناء سازمان دارالقرآن الکریم از سال 1380تا سال 1397.

بخشی از آن عبارت است از :

     *راهنمای پایان‌نامه

- تأثیر هویت‌سازمانی بر تعهد سازمانی کارکنان شرکت‌های تبلیغاتی؛

- ارزیابی عملکرد معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما در حوزه تلویزیون تعاملی مبتنی بر مدل تعالی سازمانی EFQM ؛

- بررسی میزان اعتماد کاربران به بازاریابی محتوایی در اینستاگرام؛

-آسیب‌شناسی محتوایی ناشی از سیاست‌گذاری اقتصادی پلتفرم‌های نمایش خانگی؛

- بررسی مدیریت در بهره‌برداری از محتوای منتشرشده درباره تصاویر زندان اوین(مطالعه موردی: مقایسه خبرگزاری میزان و شبکه ایران اینترنشنال) ؛

- بررسی بازنمایی کیفیت کالای ایرانی در تبلیغات تجاری تلویزیون ایران : مطالعه موردی تبلیغات تجاری شبکه سوم سیما؛

- بررسی تأثیر ارائه‌ی محتوای نوآورانه به‌منظور کنترل و مدیریت بحران‌های حاصل از بلایای طبیعی.

 

*مشاوره پایان‌نامه

- بررسی تأثیر کیفیت زندگی شغلی بر عملکرد کارکنان خبرگزاری دانشجوی  SNN.

- مدیرکل امور مجامع و مؤسسات وابسته سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1380 تا زمستان 1397؛

-  مشاور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی از سال 1380 ؛

- مشاور وزیر آموزش‌وپرورش در حوزه ارتباطات و فن‌آوری از سال 1395؛

- مشاور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 1397 ؛

- مشاور و مدیرکل دفتر پیگیری‌های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه سال 1398؛

- اجرای پروژه IPTV در شرکت نشر الکترونیک ایران وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی؛

-  اجرای پروژه ریگولاتوری محتوا در شرکت نشر الکترونیک ایران وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی؛

- مجری پروژه پلتفرم سینا در آموزش‌وپرورش (سامانه یکپارچه نرم‌افزاری آموزش‌وپرورش)؛

-  عضو کمیسیون عالی محتوای مرکز ملی فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی از سال 1395؛

-  عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه دادستانی کل کشور.

مؤسس و عضو هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان از سال 1380 تا 1397؛

- مؤسس و رئیس هیأت مدیره خبرگزاری مهر از سال 1380 تا 1397؛

- مؤسس و عضو هیأت مدیره شرکت نشر الکترونیک ایران از سال 1384 تا 1394 و از سال1397تا 1400؛

- مؤسس و عضو هیأت مدیره خبرگزاری لبنانی العرب پست از سال 1394؛

- مؤسس و عضو هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی تسنیم نور (با موضوع اوقات فراغت و اردوگاه‌های دانش‌آموزی) از سال 1388 تا سال 1398؛

- عضو و رئیس هیأت مدیره روزنامه تهران تایمز از سال 1380 تا سال 1398؛

- عضو هیأت مدیره و رئیس هیأت مدیره سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا از سال 1385 تا سال 1398؛

- عضو هیأت مدیره شرکت کتاب شهر از سال 1384 تا سال 1397؛

- عضو هیأت مدیره شرکت پویا مهر (تولید پویانمایی)از سال 1384 تا سال 1398؛

- عضو و رئیس هیأت مدیره چاپخانه سپهر از سال 1390 تا 1400؛

- عضو و رئیس هیأت مدیره شرکت چاپ و انتشارات از سال 1398؛

- عضو هیأت مدیره مجموعه‌های تفریحی هتل بزرگ ارم سال 1398.

عضو هیأت امناء سازمان دارالقرآن الکریم از سال 1380تا سال 1397؛

- عضو مدعو هیأت امناء دانشگاه سوره از سال 1380 تا سال 1397؛

- عضو هیأت امناء انتشارات امیرکبیر از سال 1380 تا سال 1397؛

- عضو و رئیس هیئت امناء بنیاد توسعه موقوفات کشور از سال 1398؛

- عضو مدعو شورای سیاست‌گذاری حوزه هنری از سال 1380 تا سال 1397.

- مدرس دانشگاه علمی و کاربردی از سال 1388 تا 1393.

 داوری تعداد متعددی از پایان‌نامه‌ها و مقالات.