دکتر محمدحسین ساعی
رئیس دانشگاه
- دکتری علوم ارتباطات - گرایش روزنامه نگاری
- کارشناسی ارشد علوم ارتباطات - گرایش تحقیق در ارتباطات
- مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صداوسیما
- مدیر فرهنگی دانشگاه صداوسیما
- معاون پژوهشی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
- معاون پژوهشی دفتـر مـطالعـات و برنامه ریزی رسانه ها
- قائم مقام مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- عضو کمیته راهبردی دبیرخانه فرهنگی-اجتماعی مرکز فضای مجازی کشور
- دبیر گروه فرهنگ، هنر و رسانه مؤسسه سیاست¬پژوهی تمدن اسلامی
- مشاور علمی مدیر دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش¬های اسلامی مجلس
- عضو «کارگروه کـلـیـات» نهاد کتابخانه¬های عمومی کشور
- عضو شورای سیاستگذاری برنامه های تلویزیونی عصر
- عضو هیأت مدیره باشگاه فیلم سوره
- عضو شورای راهبردی قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیاء
- کارشناس کمیته رسانه قانون برنامه پنجم سازندگی کشور
- عضو شورای علمی گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
- داور بخش نهایی و مشاور جشنواره و نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال در دو دوره
- دبیر کارگروه تدوین پیش نویس قانون تبلیغات تجاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- عضو شورای علمی گروه فرهنگ و دین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
- مدیر ارتباطات پژوهشی- فرهنگی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
- کارشناس مرکز طرح وبرنامه ریزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
- عضویت در اتاق فکر و سردبیری چندین برنامه رادیویی و تلویزیونی
- عضویت در هیأت داوران دوازدهمین پژوهش فرهنگی سال
ردیف |
عنوان مقاله |
نام مجله |
سال چاپ |
1 |
احساس ناامنی اجتماعی شهروندان تهرانی با تمرکز بر انتشار اخبار حوادث خشونت بار یک سال اخیر |
مطالعات فرهنگ - ارتباطات |
1390 |
2 |
نقش فرهنگ و هویت ملی در شکل گیری شبکه های اجتماعی از دیدگاه فعالان فضای سایبری ایران |
مطالعات فرهنگ - ارتباطات |
1393 |
3 |
ارائه راهکارهای مدیریت منابع انسانی در حوزه بهکارگیری مجریان صداوسیما |
فصلنامه رادیو و تلویزیون |
1396 |
4 |
بررسی دیدگاههای فعالان و منتقدان سینمایی کشور درباره بیست وهشتمین جشنواره فیلم فجر |
نامه پژوهش فرهنگی |
1389 |
5 |
گزارشی از تدوین پیش نویس قانون تبلیغات تجاری |
فصلنامه رسانه |
1387 |
6 |
بررسی اقبال مردم تهران به سینما و جشنواره بیست-وهشتم فیلم فجر |
نامه پژوهش فرهنگی |
1389 |
7 |
نقش صداوسیما در بهبود سواد سلامت شهروندان |
مدیریت رسانه |
1395 |
8 |
Iran Cyber Activist Perspective on the Development of Social Networks in the Context of Globalization |
Annals of the Brazilian Academy of Sciences |
2015 |
9 |
دیپلماسی رسانه ای آمریکا؛ بررسی موردی صدای آمریکا |
همایش عملیات روانی - 1387 |
|
10 |
نقش مستندهای تلویزیونی و خبری بر شکل گیری افکار عمومی (مقاله مشترک) |
همایش عملیات روانی - 1387 |
|
11 |
گزارشی از تدوین پیش نویس قانون تبلیغات تجاری |
فصلنامه رسانه – ش75 - 1387 |
|
12 |
بررسی دیدگاه های فعالان و منتقدان سینمایی کشور درباره بیست-وهشتمین جشنواره فیلم فجر (مقاله مشترک) |
نامه پژوهش فرهنگی – سال یازدهم، دوره سوم، شماره نهم - بهار 1389 |
|
13 |
بررسی اقبال مردم تهران به سینما و جشنواره بیست وهشتم فیلم فجر (مقاله مشترک) |
نامه پژوهش فرهنگی – سال یازدهم، دوره سوم، شماره نهم - بهار 1389 |
|
14 |
احساس ناامنی اجتماعی شهروندان تهرانی با تمرکز بر انتشار اخبار حوادث خشونت بار یک سال اخیر (مقاله مشترک) |
مطالعات فرهنگ – ارتباطات |
|
15 |
نقش فرهنگ و هویت ملی در شکل گیری شبکه های اجتماعی از دیدگاه فعالان فضای سایبری ایران (مقاله مشترک) |
زمستان 1390 |
|
16 |
ارائه راهکارهای مدیریت منابع انسانی در حوزه بهکارگیری مجریان صداوسیما |
مطالعات فرهنگ – ارتباطات - ش 60 |
|
17 |
کاربرد استعاره در اخبار |
همایش زبان و رسانه - اردیبهشت 1396 |
|
18 |
نقش صداوسیما در بهبود سواد سلامت شهروندان |
مدیریت رسانه - سال چهارم شماره 21 |
|
19 |
بررسی تفاوت های «خبر جعلی» و «شایعه» از منظر اسناد علمی و صاحبنظران و فعالان ژورنالیسم، خبر و علوم ارتباطات |
مطالعات بینارشته ای ارتباطات و رسانه |
|
20 |
مبانی طراحی نظام سواد رسانهای برای مقابله با خبر جعلی |
پژوهش های ارتباطی |
ردیف |
عنوان مقاله |
کنفرانس/کنگره |
سال |
1 |
کاربرد استعاره در اخبار |
زبان و رسانه |
1396 |
2 |
دیپلماسی رسانه ای آمریکا؛ بررسی موردی صدای آمریکا |
همایش عملیات روانی؛ مهندسی و آینده پژوهی |
1387 |
3 |
نقش مستندهای تلویزیونی و خبری در شکل گیری افکار عمومی |
همایش عملیات روانی؛ مهندسی و آینده پژوهی |
1387 |
ردیف |
عنوان پروژه |
کنفرانس |
سال |
توضیحات |
1 |
تدوین پیش نویس قانون تبلیغات تجاری |
|
1387 |
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات |
2 |
نظرسنجی از مردم تهران درباره سریال بزنگاه |
|
1387 |
مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی |
3 |
بررسی ابعاد سریال عربی «معاویه، حسن و حسین [علیهماالسلام]» و راهکارهای مقابله با آن |
|
1389 |
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی |
4 |
نظرسنجی از مردم تهران درباره انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 |
|
1387 |
مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی |
5 |
میزان سرانه مطالعه کتاب شهروندان اصفهانی |
|
1388 |
مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی |
6 |
همسریابی اینترنتی |
|
1388 |
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات |
7 |
بررسی دیدگاه مردم درخصوص میزان و دلایل اقبال به سینما |
|
1392 |
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی |
8 |
تأثیرات انیمیشن بر کودکان با تأکید بر انیمیشن¬های خارجی |
|
1391 |
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات |
9 |
نظرسنجی میدانی از بازدیدکنندگان بیست وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران |
|
1391 |
مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی |
10 |
شاخص های مظلومیت فرهنگ |
|
1388 |
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی |
11 |
مصاحبه با اساتید و دست اندرکاران مطبوعات کشور پیرامون وضعیت مطبوعات و نمایشگاه مطبوعات |
|
1390 |
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی |
12 |
انگیزه های سفر ایرانیان به خارج از کشور |
|
1390 |
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی |
13 |
میزان تمایل به مهاجرت از شهر تهران و عوامل موثر بر آن |
|
1390 |
مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی |
14 |
نظرسنجی از دست اندرکاران و صاحب نظران سینمای ایران شرکت کننده در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر در خصوص وضعیت سینمای ایران |
|
1389 |
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی |
15 |
بررسی عوامل موثر بر توجه مردم تهران به سحر و جادو |
|
1389 |
مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی |
- مطالعات فضای مجازی
- سیاستگذاری رسانه
- نظریه های ارتباطات
- مطالعات انتقادی رسانه
رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه
مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه صداوسیما
مدیر فرهنگی دانشگاه صداوسیما
معاون پژوهشی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی
قائم مقام مرکز افکارسنجی و رصد فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
معاون پژوهشی دفتـر مـطالعـات و برنامه ریزی رسانه ها
دبیر ستاد هفته پژوهش فرهنگی سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
رئیس دانشکده ارتباطات و رسانه دانشگاه صداوسیما
رئیس دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی سوره
- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی