دکتر امیدعلی مسعودی
رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات و مدیر گروه ارتباطات اجتماعی و عضو هیات علمی
- کارشناسی جامعه شناسی (گرایش پژوهشگری)، دانشگاه تهران،1364
- کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی،دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،1377
- دکتری تخصصی(PH.D) علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی،تهران،1384
کارشناسی:
1-نظریه های ارتباطات اجتماعی
2-تکنولوژی های ارتباطی
3-مبانی جامعه اطلاعاتی
4-اصول روزنامه نگاری
5-روزنامه نگاری عملی(1)مصاحبه مطبوعاتی
6-روزنامه نگاری عملی(2) گزارش مطبوعاتی
7-نقد،تفسیر و مقاله نویسی
8-تحلیل محتوای پیام های ارتباطی
کارشناسی ارشد:
1-روش تحقیق تخصصی
2-روش های پیشرفته تحقیق کیفی
3-تحلیل محتوای کمی پیام های ارتباطی
4-ارتباطات وتوسعه
5-مطالعات انتقادی درارتباطات
دکتری:
1-نظریه های ارتباطات و اقناع
2-مطالعات تطبیقی انتقادی درارتباطات
3-نظریه های ارتباطات
1-مقالات تخصصی
- «امام خمینی (س) و روزنامه نگاری توسعه» ، روزنامه کیهان 12 و 13 اردیبهشت 1375.
- «مطبوعات و دیدگاههای انتقادی امام خمینی (س) » ، - فصلنامه حضور شماره 22 زمستان 1376.
- «عصر ارتباطات و کشورهای اسلامی » ، - روزنامه کیهان یکشنبه 20 مهر 1376 شماره 16054.
-« نثر ژورنالیستی، از ابهام تا واقعیت» روزنامه کیهان 1/9/1376 و 2/9/1376 و 8/9/1376 (سه قسمت)
«اینترنت؛ آزادی اطلاعات یا هرج و مرج اخلاقی؟» روزنامه کیهان 12/12/1375.
- «ماهواره؛ بازنده اصلی چه کسی خواهد بود؟» روزنامه کیهان 6/2/1373.
- «اخلاق مطبوعاتی و نسبت آن با روزنامه نگاری مسلمان»، روزنامه کیهان 9/10/1375.
- «بایسته های استقلال حرفه ای روزنامه نگاران» ، هفته نامه ارزشها ، ش 48 17/9/1376.
- «نظام صنفی یا تشکل مطبوعاتی؟» هفته نامه ارزشها، ش 49 24/9/1376.
- «چند پیشنهاد برای رفع نقایص اساسنامه انجمن صنفی نویسندگان و خبرنگاران مطبوعات»، - هفته نامه ارزشها، ش 50 1/10/1376.
- «استقلال حرفه ای روزنامه نگاران از رویا تا واقعیت»، در مجموعه مقالات دومنین سمینار بررسی مسایل مطبوعات ایران مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه ها، تابستان 1377 ص 476-459.
-«بررسی ساختار مطالب در روزنامه های تهران» - روزنامه ایران شماره 1205 سه شنبه 24 فروردین 1378 ص 9.
-«دانش ارتباط سنجی»، روزنامه ایران قسمت اول دوشنبه 26 اردیبهشت 1379 ص 6 ش 1520، قسمت دوم یکشنبه 1 خرداد 1379 ش 1525 ص 9.
2-مقالات در همایش ها و ژورنال های علمی:
1-اصول و روش های جدید خبری؛ با تکیه بر وسایل ارتباط جمعی در ایران»،پژوهش های ارتباطی،سال هشتم،شماره 27،پاییز1380صص145-158.
2-شبکه های تلویریونی ماهواره ای خبر: مخاطبان و تغییر فرایند اجتماعی»، فصلنامه پژوهش های ارتباطی(ویژه ماهواره)، سال نهم، شماره 31 و 30، تابستان و پاییز 1381، ص 221-
3-رسانه اینترنت؛ چشم انداز آموزش در جامعه معرفتی»، فصلنامه پژوهش های ارتباطی(ویژه آموزش و رسانه)، سال دهم، شماره 33، بهار 1382، ص 113-97.
- « 4-روش های جدید خبری در جنگ دوم خلیج فارس: آگاه سازی و جذب در بازی»، فصلنامه پژوهش های ارتباطی (ویژه رسانه و جنگ)، سال دهم، شماره 340، تابستان 1382، ص 145-123.
- «5-آینده نگری چالش های نظارت الکترونی در جامعه اطلاعاتی ایران»،فصلنامه علوم اجتماعی،دانشگاه علامه طباطبایی،پاییز1384 شماره31صص،39-71.
- «6-شناخت مولفه های پنهان در پیش بینی وضعیت «نظارت الکترونی در20سال آینده جامعه الکترونی ایران»،فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های ارتباطی،سال شانزدهم،شماره3،پیاپی59،پاییز1388،صص11-37.
7-آموزش روزنامه نگاری در ایران راهبردهایی برای آینده،فصلنامه جامعه فرهنگ و رسانه ،سال اول شماره 3 تابستان 91
8 -روابط عمومی الکترونی در جامعه اطلاعاتی؛ تهدیدها و فرصت ها،نخستین همایش روابط عمومی الکترونیک،1384خصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی،مهرماه 1392
9-بررسی راههای اثربخش کردن فرهنگ دفاع مقدس با تاکید برنقش رسانه ها،دولت وپدید آورندگان،دوفصلنامه علمی-پژوهشی پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی(دانشگاه افسری وتربیت پاسداری امام حسین ع –دانشکده علوم انسانی اسلامی وقدرت نرم)،سال چهارم،شماره دهم،پاییز وزمستان1393.
10-بررسی رضایتمندی مخاطبان ازنشریات محلی قم درسال 1395 در فصلنامه علمی پژ وهشی سیاست متعالیه(نفراول)- پذیرش زمستان1395
11-بررسی رضایتمندی مخاطبان ازنشریات محلی قم درسال 1395 در فصلنامه علمی پژ وهشی سیاست متعالیه(نفراول)- پذیرش زمستان1395
12-روزنامه نگاری چاپی و الکترونیک ایران در آینده ی بیست ساله،باهمکاری غزال بی بک آبادی،فصلنامه علمی پژوهشی مجله جهانی رسانه،دوره 12 (شماره 1): شماره پیاپی 23 - بهار و تابستان 1396
13-بررسی مطبوعات قاجاردرزمینه قالی ایرانی،فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات هنراسلامی سال چهاردهم 1397
14-مقاله :«کاربرد روش نوین آینده نگری «دلفی»درپژوهش ارتباطی»،ارائه درسومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین درعلوم انسانی چالش ها وراه حل ها-سمنان-26/3/1397
15- ارائه مقاله درچهارمین کنفرانس ملی مدیریت حسابداری واقتصادبا عنوان:«مهندسی مجدد ، راهکاردرآمدزایی صدا وسیما -12 اردیبهشت -1398-دانشگاه شهید بهشتی:تهران
16-بررسی جایگاه ونقش زنان در برنامه های توسعه،با همکاری منیژه احدیانی،سومین کنفرانس بین المللی مدیریت ومهندسی-1396
17- بررسی وضعیت پایبندی به هویت فرهنگی اعضای شبکه اجتماعی فیس بوک،
18- فهم کنش زنان کنشگر کمپین «چهارشنبه های سفید»(مورد مطالعه شبکه اجتماعی اینستاگرام1397)فصلنامه علمی پژوهش های ارتباطی،بهار1399
19-تحلیل گفتمان انتقادی پیام های فرهنگی وسیاسی بیلبوردهای شهرداری تهران، فصلنامه علمی رسانه های دیداری شنیداری، بهار1399
مقاله، در:isc 20-مبنا شناسی واهداف انقلاب اسلامی دربعد اجتماعی اندیشه امام خمینی(ره)
کنفرانس ملی مولفه های تمدن ساز دربیانیه گام دوم انقلاب،شهریور1399
21-دفاع مقدس درسینمای محمدعلی باشه آهنگر،مطالعه فیلم های «فرزندخاک»،« ملکه»،«سروزیر آب»
فصلنامه مطالعات دولت پژوهی درجمهوری اسلامی ایران، تابستان 1399
22-حقوق ومسئولیت اجتماعی روزنامه نگار درقبال منافع عمومی درهنگام بحران، دوفصلنامه حقوق روزنامه نگاری وارتباطات،پائیز وزمستان 1399
23-روش شناسی تحقیق علمی درتبلیغات بازرگانی،فصلنامه رسانه های دیداری شنیداری، ویژه همایش رسانه ملی وتبلیغات بازرگانی،آذر1399
24-ارائه الگوی همگرایی شبکه های اجتماعی وخبرگزاری ها درچرخه اطلاع رسانی، فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ –ارتباطات،پائیز 1399
25-الگوی پارادایمیک، مضامین اخلاقی درسینمای دفاع مقدس، فصلنامه علمی پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، بهار وتابستان1400
26-روش های اقناع مخاطب درسریال های تلویزیونی ، فصلنامه علمی رسانه های دیداری شنیداری،تابستان 1400
27-تحلیل گفتمان بیلبوردهای شهرتهران:«غیریت سازی» درپیام های فرهنگی وسیاسی، فصلنامه علمی مطالعات فرهنگ –ارتباطات، تابستان 1400
28-حق کاربران برنظارت الکترونی وحفظ حریم خصوصی درجامعه اطلاعاتی، فصلنامه مطالعات رسانه ای،1400
29-اعتبار اثر سوم شخص بر بینندگان سیمای جمهوری اسلامی(نگرش والدین تهرانی به برنامه های تلویزیونی)، فصلنامه علمی رسانه های دیداری شنیداری، تابستان1400
30-شناخت بازنمایی افراد دارای معلولیت دررسانه های ایران، مجله علمی پژوهشی مطالعات ناتوانی، شماره 12 سال 1401(گواهی پذیرش وچاپ)
31-تدوین الگوی ارتباطات دینی دراندیشه دفاعی امام خمینی(ره)-فصلنامه دین وارتباطات-پذیرش برای چاپ1400
3-مقالات لاتین:
1-مقاله در کنفرانس بین المللی انجمن تحقیقات ارتباطی-تیرماه 1390-استانبول-دانشگاه کادیر:
Study of Benefiting and Satisfaction Rate from and with Mass Communicative Multimedia among the Students Studying at Tehran's Universities,9 July,2011
2-مقاله دردومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی,تهران,تالار وحدت ,8-9دسامبر2012-(17تا18آبان 1391)
Muslim Public Relations in the method of prophet (PBUH).
The best paper for the conger,8,November,2012
3-مقاله مشترک ISI آی.اس.آی با دکترحسن خجسته باقرزاده وامیر محمدی درژورنال مرکز مدیترانه ای پژوهش آموزشی- اجتماعی:
The Study of Effect of National TV channels on Mobilizing people in mass Rally of Islamic republic, Mediterranean Center of Social and Educational Research, 14 june 20116
4- زمستان 1397،مقاله مشترک باخانم کاظمی ، مقاله آی.اس.آی ISI
Soulutions for Improving cultural Advertising in Family Journals, Romani Studies,Liverpol University, 24 july 2019
1-مبانی نگارش رسانه ای (چاپ دوم 1382).چاپ سوم 1386چاپ چهارم1392
2 مبانی خبرنویسی ( اداره آموزش از راه دور معاونت آموزشی دانشکده صدا و سیما) 1382.
3- اندیشه های بنیادین در علم ارتباطات، ترجمه همراه با دیگر مترجمان 1383.
4- خلاصه نویسی برای رسانه ها،انتشارات خجسته ،1384,چاپ دوم 1392.
5- شیوان (مجموعه داستان) انتشارات کیهان 1368.
6- در حوالی عشق (مجموعه شعر) انتشارات حوزه هنری 1369.
7- زبان شعر (بدیع، عروض وقافیه) انتشارات ارغنوان 1370.
8- برگزیده ادبیات معاصر (مجموعه قصه) انتشارات نیستان 1378.
9- بررسی راهکارهای بهینه سازی شیوه های توزیع آگهی های دولتی ازدیدگاه کارگزاران مطبوعات کشور،تهران: پژوهشگاه فرهنگ ،هنر وارتباطات،1386
10-- تحلیل محتوای وبلاگ های دینی درایران،تهران: پژوهشگاه فرهنگ،هنر وارتباطات،1390
11-مقاله نویسی,درس نامه مطبوعاتی ودانشگاهی,تهران:سرای روزنامه نگاران,1392.
12-درآمدی برشناخت روابط عمومی اسلامی،باهمکاری مریم باغانی،تهران:کارگزارروابط عمومی ،1393.
13-رسانه های جدید وآینده نگری نظارت الکترونی درایران،تهران:دفترمطالعات وبرنامه ریزی رسانه ها،1393.
14-آینده نگری ارتباطات درایران،تهران انتشارات موجک،1398
15-جستارهای پژوهشی ارتباطات جمعی درایران،انتشارات پشتیبان،1398
16-همگرایی رسانه ای درایران-مشترک با دکتر غلامحسین اسلامی فرد،تهران:انتشارات استادان قلم،1399
17- اقناع مخاطب درسریال های تلویزیونی مشترک با فاطمه سیروس،تهران:انتشارات موجک،1400
18-ارتباطات نوشتاری:فن نویسندگی،تهران:انتشارات پشتیبان-1400
19-راهنمای لیدنویسی، تهران: انتشارات خجسته، 1400
- عضو انجمن بین المللی تحقیقات ارتباطی(IAMCR)ازسال 1389تا1398
- رییس هیات مدیره انجمن ملی سواد رسانه ای ایران از 1396 تاکنون.
- عضو انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی وارتباطات1395 تاکنون
- عضو انجمن قلم ایران از 1398 تاکنون.
-خبرنگار، نویسنده و عضو شورای سردبیری روزنامه ابرار (1367-1364)
- مدیر روابط عمومی شرکت رادیو شهاب 1366
- معاون مدیر کل روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی 1366-1365.
- خبرنگار، عضو تحریریه و دبیر سرویس ادب و هنر (روزنامه کیهان 1377-1367)
- بنیانگذار، مدیر اجرایی و سردبیر فصلنامه حضور موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) 1369.
- بنیانگذار و سردبیر مجله آزادگان - ستاد رسیدگی به امور آزادگان - 1370.
- مسئوول برگزاری شب های خاطره روزنامه نگاران در دومین جشنواره مطبوعات کشور 1373.
- عضو تحریریه نشریه زایر - بعثه مقام معظم رهبری در شهرهای مکه و مدینه – 1376و1388
- سردبیر و مدیر مسوول کتاب سال ایران - روزنامه ایران - 1377.
- مسوول برگزاری و دبیر کنگره ادب و هنر خلیج فارس – بندرعباس 1376.
- مدرس دانشگاه علامه طباطبایی (دانشکده علوم اجتماعی) از 1381 تاکنون.
- مدرس دانشگاه تهران (دانشکده علوم اجتماعی) 1383.
- عضو شورای آموزشی سازمان بسیج دانشجویی کشور 1380 تا1390.
- مدرس آموزش اداره آموزش کارکنان صدا و سیما.
- مدرس دانشکده خبر 1381-1379.
- مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خانه کارگر 83 -1382.
- صاحب امتیاز و مدیر مسوول هفته نامه دوستان 1377- 1386.
- مشاور عالی پایگاه اطلاع رسانی پلیس (خبرگزاری ناجا) 1383.
- پژوهشگر اداره کل مطالعات و نظرسنجی معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح از سال 1380 تا1385.
- عضو تحریریه نشریه تخصصی افق معاونت سیاسی صدا و سیما 1382-1380.
- عضو تحریریه فصلنامه پژوهش و سنجش صداو سیما 1383-1381.
-مدیریت آموزش موسسه آموزش عالی سوره-1384-1386
-سرپرست دانشکده علوم ارتباطات سوره1388-1376
-مدیرگروه کارشناسی ارشدتبلیغ وارتباطات فرهنگی دانشگاه سوره1389تا1394
-عضوهیات تحریریه نشریه علمی پژوهشی رهپویه هنر-دانشگاه سوره-ازسال1385تاکنون
عضوهیات تحریریه نشریه علمی پژوهشی شاهد اندیشه-دانشگاه شاهد-ازسال1398تاکنون
-سردبیر نشریه علمی تخصصی ،دانش آینده پژوهی رسانه ، 1399تاکنون
1391--داور نهایی جشنواره مطبوعات کشوربهمن واسفند1390
--مدیر گروه ارتباطات اجتماعی (تبلیغ وارتباطات فرهنگی)، دانشگاه سوره از1395تاکنون
-صاحب امتیاز ومدیرمسئول دوماهنامه فرهنگ وارتباطات ازسال 1391 تاکنون
-عضوهیات تحریریه نشریه علمی پژوهشی رهپویه هنر-دانشگاه سوره-ازسال1385تاکنون
-مدیرکل روابط عمومی وبین الملل سازمان ملی استاندارد ایران از1393 تا 1396
-عضو کمیته ترویج عفاف وحجاب دانشگاه سوره ازسال 1391 تاکنون.
-سرپرست دانشکده فرهنگ وارتباطات دانشگاه سوره-1400 تاکنون
1--بررسی کارکرد جریان سازی خبری درمطبوعات ایران-کارشناسی خبرنگاری-دانشکده خبر-1386
2-بررسی نقش برنامه های گردشگری تلویزیون بررفتارایرانگردان درانتخاب نقاط مختلف گردشگری (مطالعه موردی گردشگری شهروندان شهرتهران درزمستان1386-سدره شاکری-کارشناسی مدیریت فرهنگی،هنری-دانشگاه سوره-1387
3--ارزیابی دیدگاه کارکنان ستادمشترک سپاه پیرامون هفته نامه صبح صادق-غلامحسین نوروزی-ارشد مدیریت فرهنگی-مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی-شهریور1388
4-تحلیل وبلاگ های ایرانی دررسانه های جهانی-مصطفی موسیوند- ارشد مدیریت فرهنگی-مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی-خرداد1388
5-شیوه های عملیات روانی غرب پیرامون فعالیت های هسته ای ایران،تحلیل گفتمان مطالب نشریا ت تایم،نیوزویک،دی ولت در فروردین واردیبهشت1385-عباسعلی فلاح-ارشدمدیریت فرهنگی-مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی-1388
6-بررسی میزان بهره مندی ورضایت ازرسانه های جمعی دربین دانشجویان دانشگاه های شهر تهران-زینب علیمحمدی-ارشد تبلیغ واراتباطات-دانشگاه سوره-1389
7-بارنمایی ارزش های اساسی نظام جمهوری اسلا می ایران در آثار برگزیده ی جشنواره ی بین المللی فیلم فجر در5 سال اخیر(1388-1384)-نرگس ملک زاده-ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-بهمن1389
8-بررسی نامه های حضرت علی(ع)درنهج البلاغه واستخراج الگوی ارتباطات میان فردی آن حضرت-وجیهه محمد طاهری-ارشدتبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-1390
9-بررسی عملکرد رسانه های جدید وفناوری های ارتباطی(اینترنت)دربازتولید وتغییر فرهنگ جامعه ایرانی-مرتضی پایدار-ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-مهر1390
10-بررسی شیوه های تبلیغی سینمای هالیوود علیه جهان اسلام بعد از حوادث 11سپتامبر-جعفرپورنجف-ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-شهریور1390
11-بررسی ظرفیت های سینما درتبلیغ دین وارائه ی الگوی سینمای اسلامی ،ایرانی-علی جوادی-ارشدتبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-تابستان1390
12-ارزیابی نقش برنامه های کودک سیمای محلی استان ایلام در رشد آگاهی کودکان ایلامی از دیدگاه والدین وکودکان-رضا ایران نژاد-ارشد علوم ارتباطات اجتماعی-دانشگاه علامه طباطبایی-1390
13-تحلیل محتوای سیاست خبری مطبوعات ایران(کیهان وآفتاب یزد)دربازتاب اخبار دهمین انتخابات ریاست جمهوری با تاکید برمقابله جنگ نرم-ایوب علیزاده-ارشدتبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-1390
14-بررسی آینده روزنامه نگاری درایران وارائه چشم انداز بیست سال آینده-علیرضاخسروی-ارشدروزنامه نگاری-دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکز-1390
15-تحلیل محتوای مطالب فرهنگی روزنامه های تهران درنیمه اول 1387 ونیمه اول 1389بررسی محتوای روزنامه های کیهان،ایران وآفتاب یزد درقبال ارزش های اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران –جلال مختاری-ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-1390
16-بررسی رضایتمندی خوانندگان نشریات محلی شهرخرم آباد ازمحتوای آن ها وعوامل موثربرآن ها-اسفندیاربیرانوند-دانشگاه آزاداسلامی واحدقوچان-زمستان1390
17-بررسی شیوه های ارتباطات دینی دررسانه های جدیدترازجدید-میترازارع نعمتی-ارشدتبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-1391
18-تحلیل محتوای وبلاگ های قرآنی درفضای مجازی ایران-ابراهیم رضایی-ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-1391
19-بررسی تاثیر شبکه های تلویزیونی سراسری رسانه ملی بربسیج سازی درراهپیمایی سراسری جمهوری اسلامی ایران(مطالعه موردی راهپیمایی سراسری 22بهمن1391)-امیرمحمدی-ارشدتبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-اسفند1391
20-بررسی نقش رسانه های جدید درارتقاء فرهنگ دینی(دانشجویان ارتباطات دانشگاه سوره وتهران)-بتول مرتضی-ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-بهمن1391
21-تعزیه ونقش آن درتبلیغ وارتباطات دینی مردم ایران-ابوالفضل عباسی سارنگ-ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-دی1391
22-بررسی کیفی تطبیقی اخبار20:30سیمای جمهوری اسلامی ایران و برنامه خبری شصت دقیقه بی بی سی فارسی-بنت الهدی قدسیان سرشت-ارشدتبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-بهمن1391
23-پیش بینی نظارت الکترونیک در10 سال آینده فضای مجازی ایران-زینب سادات محمودیه-ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-شهریور1391
24-تحلیل محتوای مطبوعات خراسان شمالی:بررسی اخبارتوسعه درهفته نامه های نسیم، اترک، اتفاقیه وارمغان خراسان-معصومه جابری-ارشدعلوم ارتباطات-دانشگاه علامه طباطبایی-تیرماه1391
25-چالش های تبلیغ وارتباطات فرهنگی درمساجد و ارائه راهکارها(بررسی موردی 22مسجددرشهرتهران)-محمدرضا رجبعلیان-ارشدتبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-1392
26-بررسی نقش رسانه ملی درمقابله با جنگ نرم-محمدرضا بیک محمدی هزاوه-ارشدمدیریت رسانه-مجتمع آموزش عالی شهیدمحلاتی-1392
27-بررسی رابطه محیط خانواده وویژگی های شخصیتی به اینترنت درنوجوانان دختروپسر منطقه 5 آموزش وپرورش شهرتهران-فرزانه دهقانکار-ارشد روان شناسی تربیتی-دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران.
28-بررسی شیوه های بازنمایی زن درشبکه ماهواره ای من وتو1-شهنازخسروی-ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-1392.
29-تحلیل محتوای صفحات دینی فیس بوک فارسی-زهره فلاح- ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-1392
30-بررسی میزان تاثیرات نشریات محلی خوزستان برنگرش فرهنگی مخاطبان-علیرضا چرخابی- ارشد تبلیغ وارتباطات-دانشگاه سوره-1392
31-بررسی چگونگی استفاده وبکارگیری «فضای مجازی» برای ارتباط گیری واطلاع رسانی به کاربران درسپاه(مطالعه موردی سپاه امام رضا(ع)خراسان رضوی-محسن شبانی شوکت-ارشد مدیریت رسانه- مجتمع آموزش عالی شهیدمحلاتی-1392
32-بررسی عوامل جذب جوانان به مساجد درشهرک های سپاه درتهران-محمدعلی بودلائی- ارشد مدیریت رسانه- مجتمع آموزش عالی شهیدمحلاتی-1392
33-بررسی نقش برنامه های آئینی و مذهبی تلویزیون درترغیب به سفر وگردشگری از دیدگاه متخصصان گردشگری-فائزه زمرد-ارشد علوم ارتباطات اجتماعی-دانشگاه علامه طباطبایی-1393
34-بررسی نگرش شهروندان نسبت به تبلیغات دینی رسانه های بیگانه (مطالعه موردی مردم استان هرمزگان-محمدکمالی باغستانی-ارشد تبلیغ وارتباطات- دانشگاه سوره-1393
35-بررسی تاثیرات فیسبوک برتغییر سبک زندگی دانشجویان دانشگاه های تهران-محسن قزلی- ارشد تبلیغ وارتباطات- دانشگاه سوره-1393
36-نقش مدیریت امام خامنه ای (مدظله العالی)دربیداری اسلامی-مرادگودرزی-- ارشد مدیریت رسانه- مجتمع آموزش عالی شهیدمحلاتی-1393
37-نظریه های هنجاری درکلام امام خمینی(ره) ومقام معظم رهبری-مهدی پورساعی--- ارشد مدیریت رسانه- مجتمع آموزش عالی شهیدمحلاتی-1393
38-تحلیل محتوای پیام های دینی مجلات کودک ونوجوان (مطالعه موردی سروش کودکان، نبات، رشدنوجوان، و سلام بچه ها)ایران درسال 1392 و1393-مریم چیذری- ارشد تبلیغ وارتباطات- دانشگاه سوره-1393
39-تحلیل محتوای توئیت های کاربران ایرانی با موضوع تبلیغات غرب(بررسی موردی ولنتاین)-علی اکبرفروتن- ارشد تبلیغ وارتباطات- دانشگاه سوره-1394
40-بازنمایی خانواده درسریال تلویزیونی «هفت سنگ» ومقایسه آن با الگوی مطلوب خانواده ی ایرانی –اسلامی-سیده مریم حسینی- ارشد تبلیغ وارتباطات- دانشگاه سوره-1394
41-مساجد شهر کرج وچالش های تبلیغ وارتباطات فرهنگی بررسی مناطق،9،8،7،6و10-ابراهیم کردلو- ارشد تبلیغ وارتباطات- دانشگاه سوره-1395
42-بررسی میزان رضایتمندی مخاطبان ازنشریات محلی استان قم درسال 1395-زینب مرادی- ارشد تبلیغ وارتباطات- دانشگاه سوره-1395
44-بررسی نقش منبر درارتباطات اسلامی-مجیدفراهانی- ارشد تبلیغ وارتباطات- دانشگاه سوره-1395
43-تحلیل محتوای برنامه های دینی سیمای جمهوری اسلامی ایران،موردمطالعه:برنامه آفتاب شرقی-سمیه بابازاده- ارشد تبلیغ وارتباطات- دانشگاه سوره-1395
44-شناسایی مولفه ها وشاخص های حریم خصوصی درفضای مجازی ازدیدگاه صاحب نظران وکاربران-سمیرا ترکمن-ارشد مدیریت اورفرهنگی-دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران-1395
45-شناسایی شیوه های تبلیغ عرفان های نوظهور در رسانه های اجتماعی مجازی(مطالعه موردی فیسبوک)-ارشد علوم ارتباطات اجتما عی-آرمین طیب طاهر- دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز-1395
46-نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ استانداردازنظر شهروندان تهرانی-ارشد علوم ارتباطات اجتما عی-سید
مهدی ابن التراب- دانشگاه آزاداسلامی واحد دماوند-1395
47-رساله دکتری:برساخت گفتمانی وهابیت درشبکه ماهواره ای کلمه (مطالعه موردی برنامه پژواک وشیعه صفوی)-مریم شیرین جانی-دکترای مذاهب کلامی-دانشگاه ادیان ومذاهب قم-1396
48-مطالبات فرهنگی درشعارهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم:ارزیابی شعارها برپایه مدل درگیری استدلالی- سمیه مومنی-ارشدتبلیغ وارتباطات فرهنگی-دانشگاه سوره-1396
49-بررسی عوامل موثر بررضایتمندی مخاطبان از صنعت سینما-فاطمه بشارتیان-کارشناسی ارشد مدیریت رسانه-دانشگاه سوره-1396
50-بررسی مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری دوره دوازدهم ازمنظر اخلاقی-غزاله دیبایی-کارشناسی ارشد تبلیغ وارتباطات - دانشگاه سوره-1396
51-رساله دکتری:محتوای کمی وکیفی روزنامه های دوره قاجار(احمدشاه):درزمینه قالی به منظور ارایه مدل مفهومی رسانه ای-آذررسولی-دکترای علوم ارتباطات-دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم وتحقیقات تهران-1396.
52-بررسی تطبیقی اثربخشی تبلیغات بانک ملی ایران پیش وپس از رسانه های جدید(شبکه های اجتماعی)-داود سالاری- ارشد تبلیغ وارتباطات- دانشگاه سوره-1396
53-بازتاب برنامه های مهم سیمای جمهوری اسلامی ایران دربحران آب:با هدف ارائه یک الگوی پیشنهادی برای
تلویزیون-مهسا رهنما-ارشد مدیریت رسانه- دانشگاه سوره-1397
54-بررسی جایگاه وقابلیت رسانه ها دربهبود عملکرد سیستم مدیریت شهری تهران-پریسا ابوالحسنی-کارشناسی ارشد مدیریت رسانه-دانشگاه سوره-1397
55-بررسی میزان ارتباط بین هوش سازمانی واثربخشی مدیران خبرگزاری های تهران(مطالعه موردی خبرگزاری های ایرنا،ایسنا،فارس وتسنیم)-زهرا قنبری- کارشناسی ارشد مدیریت رسانه-دانشگاه سوره-1397
56-بررسی نقش روابط عمومی دربهینه سازی تصمیم دانش آموزان ازدید اساتید ارتباطات ودبیران روابط عمومی-زهره کریمی-کارشناسی ارشد علوم ارتباطات-دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکز-1397
57-ظرفیت شناسی فعالیت های بسیج مساجد درارزشی نمودن فضای محله(مطالعه موردی تفریح گاه های شهرری)-رضا سلیمان پور--- ارشد مدیریت رسانه- مجتمع آموزش عالی شهیدمحلاتی-1397
58-بررسی تحلیل محتوای مطالب زنان وتحکیم خانواده درمجله زن روز-نرگس ملکی- کارشناسی ارشد علوم ارتباطات-دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران مرکز-1397
59-تحلیل محتوای کمی مطالب کتاب های آموزشی اخلاق واسرارحج-مریم ردباری-کارشناسی ارشد،رشته ارتباطات، گرایش حج وزیارت-دانشگاه قرآن وحدیث-1397
60- ظرفیت شناسی بسیج درساماندهی ارزشی محیط«موردمطالعه تفریگاه های شهرری»-رضا سلیمانی پور-کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی- مجتمع آموزش عالی شهیدمحلاتی(ره)-1397
61- تحلیل محتوای کمی مطالب کتاب های آموزشی اخلاق واسرارحج-مریم بردباری-کارشناسی ارشد حج وزیارت- دانشگاه قرآن وحدیث-1397
62- بازتاب برنامههای مهم سیمای جمهوری اسلامی ایران در بحران آب: بازتاب برنامههای مهم سیمای جمهوری اسلامی ایران ، با هدف ارائه یک الگوی پیشنهادی برای تلویزیون-مهسا رهنما-کارشناسی ارشد-دانشگاه سوره، 1397.
63- بررسی جایگاه و قابلیت رسانه ها در بهبود عملکرد سیستم مدیریت شهری تهران- پریسا ابوالحسنی-کارشناسی ارشد مدیریت رسانه –دانشگاه سوره-1397
64- بررسی نقشِ کمپین چهارشنبههای سفید بر کنشگریِ زنان در رسانههای اجتماعی- سولمازشاهی-کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1397
65- راهکارهای ارتقای جایگاه تبلیغات فرهنگی در نشریات خانوادگی-مریم کاظمی هره دشت- کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1397
66- بازنمایی فرهنگ مهدویت در سینمای پس از انقلاب اسلامی ایران-هادی جادری- کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1397
67- اعتبارسنجی اثر سومشخص در فرهنگ ایرانی(بررسی نگرش دانشجویان وخانوادهها در تهران درباره خشونت رسانهای)-فروغ قوهستانی- کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1397
68-نقش شبکه های اجتماعی درچرخه اطلاع رسانی ایرنا وفرانس پرس درانتخابات ریاست جمهوری درایران وفرانسه الگوی کاربردی شبکه های اجتماعی درخبرگزاری ها-غلامحسین اسلامی فرد-دکتری علوم ارتباطات-دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران شمال-1398
69-بررسی بازنمایی هویت ملی وقومی درنشریات دو زبانه استان آذربایجان غربی-امیدسیاح ،کارشناسی ارشد ارتباطات-دانشگاه آزاداسلامی واحد تبریز-1398
70- رساله دکتری:نقش شبکه های اجتماعی درچرخه اطلاع رسانی ایرنا وفرانس پرس درانتخابات ریاست جمهوری وارائه الگوی کارگاه شبکه های اجتماعی درخبرگزاری ها-غلامحسین اسلامی فرد-دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران شمال-1398
71- آینده نگری الزامات مدیریت روابط عمومی دردوران اینترنت اشیاء(وب3)-امیرارکیان-کارشناسی ارشد ارتباطات، دانشگاه آزاداسلامی واحدتهران شمال-1398
72- اعتبارسنجی اثر سومشخص در فرهنگ ایرانی(بررسی نگرش دانشجویان وخانوادهها در تهران درباره خشونت رسانهای)-فروغ قوهستانی- کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1397
73- سیاستگذاری محتوایی سبک زندگی اسلامی ایرانی در شبکۀ اینترنتی تی وی پلاس-فاطمه مقصودی- کارشناسی ارشد مدیریت رسانه –دانشگاه سوره-1399
74- جایگاه حقوقی مدیرمسئول مطبوعات در نظام جمهوری اسلامی ایران، مطالعه تطبیقی در نظام آمریکا-زهرا شیبانی- کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1399
75- بررسی روشهای اقناع مخاطب در سریالهای خارجی(مورد مطالعه سریال چرنوبیل)-فاطمه سیروس- کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1399
76- بررسی رابطه مصرف فرهنگی و میزان رضایتمندی تماشاگران سینمای ایران از فیلمهای دفاع مقدس-علیرضا ترکمنی- کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1399
77- تدوین راهبردهای تبلیغات محیطی جهت ترغیب شهروندان در استفاده از بلیت الکترونیک کرج-فاطمه تشکر- کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1399
78- عنوان: بازتاب اخبار ویروس کرونا در خبرگزاریهای کشور- حکیمه صرافی-- کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1400
79- تحلیل محتوای عکس های زنان در هشت سال دفاع مقدس-شیما احمدی- کارشناسی ارشد ارتباطات(تبلیغ وفرهنگ)-دانشگاه سوره-1400
80-رساله دکتری- طراحی الگوی مدیریت کیفیت محتوا در روزنامه های محلی ایران-سیده طناز جعفری-دکتری مدیریت رسانه-دانشگاه آزاد اسلامی واحدنجف آباد-1400
-محقق وعضو شورای راهبردی دفتر مکتب واندیشه دفاعی –امنیتی دانشگاه وپژوهشگاه عالی دفاع ملی وتحقیقات راهبردی ازسال 1397 تاکنون.
-عضو کمیسیون علوم اجتماعی وارتباطات هیات ممیزه مشترک استان تهران، از 1396 تاکنون
-عضو شورای علمی گروه ارتباطات پژوهشگاه حوزه ودانشگاه وزارت علوم ،تحقیقات وفناوری ازسال 1398 تاکنون.
-دبیرنوزدهمین جشنواره کتاب ورسانه(وزارت فرهنگ وارشاداسلامی)-1399
-عضوشورای پژوهشی معاونت امور مطبوعاتی واطلاع رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ازسال 1389 تا1392
-داوری 6جلد کتاب دانشگاهی
-داوری بیش از 60 پایان نامه کارشناسی،کارشناسی ارشد ودکتری دردانشگاه های کشور
-رییس گروه داوران بخش تحقیقات مطبوعاتی در جشنواره تحقیقات برتر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، 1383.
-داوری جشنواره مطبوعات کشور- عضو کمیته داوران تخصصی جشنواره مطبوعات کشور 1383.1386
1391—-داوری بخش نهایی جشنواره مطبوعات کشوربهمن واسفند1390
-داوری جشنواره امام رضا(ع) ورسانه،1400
-داوری جشنواره کتاب ورسانه،1399
- داوری مقالات دومین همایش ملی بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم-1400
سرای ارتباطات