مدیریت فرهنگی و رسانه
این گروه دارای پنج رشته ذیل است:
رشته مدیریت رسانه مقطع کارشناسی ارشد، رشته مطالعات فرهنگی مقطع کارشناسی ارشد، رشته حقوق ارتباطات مقطع کارشناسی ارشد، رشته مدیریت فرهنگی و هنری مقطع کارشناسی پیوسته و رشته مدیریت امور فرهنگی مقطع کارشناسی ناپیوسته مقطع ناپیوسته؛
1-دکترای تخصصی علوم ارتباطات؛
دانشگاه سوره در سال ۱۳۹۹ موفق به کسب مجوز دوره دکترای تخصصی علوم ارتباطات از وزارت علوم تحقیقات و فناوری شد و اولین دوره این رشته در سال ۱۴۰۰ با جذب ۶ دانشجو از طریق کنکور سراسری و دو دانشجو نیز از طریق استعداد درخشان طی مصاحبه تخصصی، در مهر ماه در گروه ارتباطات دانشکده فرهنگ و ارتباطات با اهداف زیر راهاندازی شد.
-یک تامین نیازهای کشور برای آموزش، پژوهش، مدیریت و مشاوره در زمینههای مختلف ارتباطی (ارتباطات جمعی)، ارتباطات دور و ارتباطات کامپیوتری، احاطه بر آخرین پیشرفتهای علمی و جدیدترین روشهای مطالعه و تحقیق در زمینه ارتباطات معاصر؛
-سیاست گذاری و برنامهریزی ارتباطات در جهت توسعه ملی، تدریس و انجام پژوهش در زمینه ارتباطات در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، انجام فعالیتهای انتشاراتی، تبلیغاتی و روابط عمومی، اداره امور موسسات ارتباطی، موسسات مطبوعاتی، خبرگزاریها، سازمانهای رادیویی و تلویزیونی، آشنایی با فناوریهای نوین ارتباطی و شبکههای ارتباطات دور و انجام پژوهش درباره آنها.
2- رشته کارشناسی ارشد مدیریت رسانه؛
این رشته به منظور تربیت مدیر متعهد و متخصص حوزه رسانههایی چون تلویزیون، رادیو و مطبوعات، سازمانهای رسانههای اجتماعی تأسیسشده است. این رشته در دانشگاه سوره از بهمنماه 1392 به پذیرش دانشجو پرداخته است. این رشته دارای 32 واحد و بهصورت نظام واحدی که در 4 نیم سال برگزار میشود. دانشجویان در پایان دوره آموزشی به ارائه پایاننامه خود میپردازند.
3-کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی؛
اگر انقلاب اسلامی ایران را یک انقلاب فرهنگی بدانیم و بخواهیم از فرهنگ ایرانی و اسلامی برای ارتقا جامعه بهرهمند شویم، ضرورت مطالعه مسائل فرهنگی و برنامهریزی برای حل آنها از اولویتهای دانشگاههای کشور خواهد بود. دانشگاه سوره با توجه به اهمیت تربیت کارشناسان و مدیران فرهنگی و حضور آنان در سازمانها و نهادهای فرهنگی کشور از سال 1400 به جذب دانشجو در این رشته پرداخت. اقتصاد و فرهنگ، مطالعات فرهنگی اسلامی، برنامهریزی امور فرهنگی، ارتباطات بین فرهنگی و مدیریت نهادهای فرهنگی ازجمله دروسی است که در این دوره ارائه میشوند. این رشته دارای 32 واحد و بهصورت نظام واحدی که در 4 نیم سال برگزار میشود. دانشجویان در پایان دوره آموزشی به ارائه پایاننامه خود میپردازند.
4-رشته کارشناسی ارشد حقوق ارتباطات؛
تحولات پرشتاب فناوریهای ارتباطی و اطلاعاتی و توسعه ارتباطات اجتماعی بهواسطه رسانههای جمعی بهویژه ارتباطات، در فضای مجازی، مسائل و مشکلات عدیدهای را در حوزه حقوق ارتباطات مطرح کرده است که نیاز مبرم به تربیت حقوقدانان متخصص در این حوزه را اجتنابناپذیر کرده است. دانشگاه سوره باهدف تأمین نیروی متخصص حقوق ارتباطات از سال 1399اقدام به تأسیس و جذب دانشجو در این رشته کرده است. بیگمان تربیت کارشناسان ارشد حقوق ارتباطات علاوه بر تقویت بخش حقوقی سازمانها و نهادهای رسانهای میتواند در اعتلای کیفیت دادرسی و دفاع دعاوی مختلف مربوط به وسایل ارتباطجمعی بهخصوص مطبوعات و خبرنگاری شهروندی مؤثر باشد. این رشته دارای 32 واحد و بهصورت نظام واحدی که در 4 نیم سال برگزار میشود. دانشجویان در پایان دوره آموزشی به ارائه پایاننامه خود میپردازند.
5- رشته کارشناسی مديريت فرهنگي و هنري؛
اين رشته باهدف تعليم و تربيت افرادي متخصص براي سرپرستي و مديريت مراکز فرهنگي و هنري در سال 1380 به پيشنهاد حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي براي نخستين بار در مؤسسه آموزش عالي سوره تأسيس شد. اين رشته يکي از دورههای رسمي آموزش عالي کشور است که دانشجويان اين رشته از ميان دیپلمهای گروههای آموزشي چهارگانه رياضي، تجربي، علوم انساني و هنر پس از موفقيت در کنکور سراسری پذيرفته میشوند و پس از طي دوره چهارساله (حداقل 8 ترم و حداکثر 12 ترم) مدرک اين رشته را دريافت میکنند. کارشناسان اين رشته پس از اتمام دوره میتوانند فعالیتهای فرهنگي–هنري را در فرهنگسراها، خانههای فرهنگ، کانونهای فرهنگي و هنري، دفاتر کانون پرورش فکري کودک و نوجوان و... سرپرستي کنند. دانشجويان گروه مديريت فرهنگي و هنري در طي دوران تحصيل خود علاوه بر فراگرفتن دروس مديريت، با مباحثي ديگر از قبيل تعاليم ديني، امور هنري، مسائل اجتماعي، فرهنگي و ارتباطي و... آشنا میشوند تا بتوانند ضمن پاسداري از حريم فرهنگي خود به نشر و ترويج آن در سطح جامعه بپردازند.