دکتر یوسف خجیر

قائم مقام دانشگاه و عضو هیأت علمی

نام: يوسف         نام خانوادگي: خجير    

دانشیار گروه ارتباطات اجتماعی

محل خدمت: دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره

دانشگاه: خیابان آزادی- بین سرآذربایجان و سرخوش- نبش کوچه کامیاران- پلاک 252- دفتر قائم مقام دانشگاه 66354282 و معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی 66680219

دانشکده: ميدان فردوسي- به سمت ميدان انقلاب بن بست شاهرود پلاك 7- دانشكده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره – گروه ارتباطات اجتماعی شماره تماس: 09126004191

پست الکترونیکی: khojir@soore.ac.ir  و khojir@gmail.com

دیپلم: ریاضی فیزیک (1377)

كارشناسي: رشته ارتباطات اجتماعي گرايش روابط عمومي دانشگاه علامه طباطبايي؛ (1378-1382)

كارشناسي ارشد: رشته علوم ارتباطات اجتماعي دانشگاه علامه طباطبايي؛ (1382-1385)

دکتری: رشته ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی.  (1392-1396)

خبرنگار سرويس شهرستان‏‌های روزنامه؛

خبرنگار سايت مركز پژوهش‏های ملي ارتباطات؛

دبير ستاد خبری سومين سمينار همايش آسيب‌‏شناسی مطبوعات ايران؛

دبير سرويس مصاحبه و گزارش نشريه بازاريابی و عضو اصلی شورای تحريريه نشريه بازاريابی در سال‏هاي 1381 تا 1386 با بيش از صد گزارش و مصاحبه

عضو هیأت تحریریه و دبير سرويس مصاحبه و گزارش نشريه تبليغات از سال 1384 تا 1386 با بيش از بيست گزارش و مصاحبه

كارشناس مطالعات و تحقيقات معاونت پژوهشی دانشگاه سوره از 1386 تا شهريور 1387

ویراستار نشریه علمی تخصصی نشریه رهپویه هنر دانشگاه سوره از مهرماه 1386 تاشهريور 1388

سرپرست مركز مطالعات فرهنگی جوانان دانشگاه سوره از مهر 1387 تا 1396

عضو شورای تخصصی گروه مديريت فرهنگي و هنری دانشگاه سوره از 1387 تا 1391

عضو شورای آموزشی دانشگاه از مهر 1389 تا 1395 – از 1398 تاکنون

عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه از مهر 1389 تا 1395 – از 1398 تاکنون

عضو شورای آموزشی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره از مهر 1389 تا كنون

عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره از مهر 1390 تا كنون

سرپرست دبيرخانه شورايعالی تحول  دانشگاه سوره از مردادماه 1389 تا بهمن ماه 1393

مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امورهیأت ها از بهمن 1390  تا بهمن ماه 1393

عضو شورای دانشگاه و هیأت رئیسه دانشگاه سوره از بهمن 1390 تا بهمن ماه 1393 از 1398 تاکنون

مدير گروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه سوره  از 1389 تا مهرماه 1398

عضو شورای سیاستگذاری کمیته حکمرانی فرهنگی کنفرانس ملی حکمرانی، بهمن 1399.

دبیر علمی همایش علمی بین المللی قهرمان در آینه هنر وارتباطات دی ماه 1399.

عضو شورای سیاستگذاری همایش ملی آینده‌­پژوهی آموزش عالی و توسعه پایدار در حوزه هنر، فرهنگ و ارتباطات و معماری ، دی‌­ماه 1399 و تاکنون.

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره از مهرماه 1398 تا 1400

معاون پژوهشی دانشگاه سوره از تیرماه 1399 تا خردادماه 1400

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره از اردیبهشت ماه 1400 تا بهمن 1403

قائم مقام دانشگاه سوره از اسفندماه 1401 تاکنون

دبیر علمی همایش ملی سواد فضای مجازی در عصر هوش مصنوعی، دی ماه 1403

عضو شورای علمی همایش ملی فرهنگ، رسانه و تحرک نسلی اردیبهشت 1404

 

1. 3. دروس ارتباطات

تدريس واحد افكار عمومی گروه روابط عمومی مركز علمی كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس،

1384 - 1383                                

تدريس واحد تبليغات سياسی گروه مديريت فرهنگی و هنری دانشگاه سوره تهران، 1384 -1385  و 1386 و 1387 و1388 تاکنون

تدريس واحد اصول و مبانی ارتباط گروه مديريت فرهنگی و هنری  و گروه سينما دانشگاه سوره تهران، 1386 و 1387 و 89-1388

تدريس واحد جامعه‌‏شناسی وسایل ارتباط جمعی گروه مديريت فرهنگی و هنری دانشگاه سوره تهران، 1386-87 و 89-1388

تدريس واحد آشنایی با مراکز خبری، تبلیغی و فرهنگی بین‏‌المللی گروه مديريت فرهنگی و هنری دانشگاه سوره تهران، 87-1386 و 89-1388

تدريس واحد افكار عمومی گروه مديريت فرهنگی و هنری دانشگاه سوره تهران، 88-1387

تدريس واحد رسانه‌شناسی گروه مديريت امور فرهنگی دانشگاه سوره تهران، 88-1387

تدريس واحد مبانی ارتباط انسانی گروه روابط عمومی و روزنامه‌نگاری دانشگاه سوره تهران، 89-1388 تاکنون

تدريس واحد مبانی ارتباط جمعی گروه روابط عمومی و روزنامه‌نگاری دانشگاه سوره تهران، 90- 1389 تاکنون

تدریس واحد کاربرد رایانه در علوم ارتباطات؛ آشنایی با نرم­افزار spss در گروه ارتباطات (ارشد) دانشگاه سوره از 1393 تاکنون

تدریس واحد نظریه‌های ارتباطات اجتماعی در گروه روزنامه‌­نگاری دانشگاه علامه طباطبایی از 1394 تاکنون

تدریس واحد نظریه ارتباط جمعی در گروه مدیریت رسانه (کارشناسی ارشد) دانشگاه سوره از 1394 تاکنون

تدریس واحد نظریه ارتباط اجتماعی در گروه ارتباطات (کارشناسی ارشد) دانشگاه سوره از 1396 تاکنون

تدریس واحد نظریه رسانه در گروه روزنامه نگاری (کارشناسی ارشد) دانشگاه سوره از 1399 تاکنون

تدریس واحد پروپوزال نویسی در گروه روزنامه نگاری (کارشناسی ارشد) دانشگاه سوره از 1400 تاکنون

2. 3. دروس روزنامه نگاری

تدريس واحد فنون مصاحبه گروه روابط عمومي مركز علمی كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1384 - 1383  

تدريس واحد اصول روزنامه‏‌نگاری گروه روابط عمومي مركز علمی كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1384 - 1385  

تدريس واحد گزارش‏نويسی گروه روابط عمومی مركز علمی كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1384 - 1385  

تدريس واحد شيوه نگارش در روابط عمومی گروه روابط عمومی مركز علمی كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1384 - 1385  

تدريس واحد آشنايي با مبانی نشر گروه روابط عمومی مركز علمی كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1384 - 1385  

تدريس واحد تكنيک‌‏ها و تجهيزات چاپ گروه روابط عمومی مركز علمی كاربردی واحد 2 فرهنگ و هنر چالوس، 1384 - 1385  

تدریس واحد نظریه های ارتباط جمعی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت رسانه از سال 1394 تاکنون

تدریس واحد کاربرد رایانه در ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتباطات اجتماعی از سال 1394 تاکنون

تدریس واحد مبانی ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق ارتباطات از سال 1399 تاکنون

تدریس واحد نظریه رسانه های جدید در مقطه کارشناسی ارشد روابط عمومی از سال 1402 تاکنون

تدریس درس نظریه های رسانه های اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد مدیریت رسانه اجتماعی 1404 تاکنون

تدریس واحد زمینه های علم ارتباطات در مقطع دکتری رشته علوم ارتباطات دانشگاه سوره 1401 تاکنون

تدریس فلسفه تکنولوژی نوین ارتباطی در نقطع دکتری رشته مدیریت رسانه دانشگاه سوره 1403 تاکنون

3. 3. دروس روش تحقیق

تدريس واحد روش تحقيق نظري گروه علوم اجتماعی دانشگاه پيام نور واحد محلات، 1385- 1386

تدريس واحد تكنيک های خاص تحقيق گروه علوم اجتماعی دانشگاه پيام نور واحد محلات، 1385- 1386

تدریس نرم‎‌افزار پژوهشي spss به دانشجويان تحصیلات تکمیلی دانشگاه سوره 1394 تاکنون

تدریس نرم­‌افزار MAXQDA به دانشجویان تحصیلات تکمیلی 1396 تاکنون

تدریس درس کاربرد رایانه در پژوهش های ارتباطی دوره کارشناسی ارشد، دانشکده رفاه، 1400

تدریس درس پروپوزال نویسی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سوره از 1400 تاکنون

4. 3. برگزاری دوره‌های آموزشی

برگزاری دوره آموزش نشريه نويسی در دانشگاه پيام نور واحد نوشهر، خردادماه 1384

برگزاری دوره آموزش نرم‌‎افزار پژوهشی spss به دانشجويان گروه مديريت فرهنگی و هنری در سال 1386 و 1387 و 1389 و 1392

برگزاری دوره آموزشی روش تحقیق Swot در ارتباطات دانشجویان گروه ارتباطات اجتماعی دانشگاه سوره در سال 1392

برگزاری دوره کارگاه خبرنویسی در روابط عمومی آب و فاضلاب (1392)

برگزاری دوره کارگاه اصول و مهارت روابط عمومی و روابط عمومی الکترونیک برای روابط عمومی بیمه (مردادماه 1393)

برگزاری کارگاه خبرنویسی در روابط عمومی در مرکز آموزش پارس خودرو آبان‌ماه 1393

برگزاری دوره ارتباط با رسانه، جهاد دانشگاهی، مهرماه 1394

برگزاری دوره خبرنویسی حرفه ای در روابط عمومی، اداره کل آموزش اوقاف و امورخیریه، آبان ماه 1394

برگزاری دوره روزنامه‌­نگاری، مرکز آموزش مهارت، شهریور 1398.

برگزاری کارگاه خبرنویسی در روابط عمومی، روابط عمومی صندوق کارافرینی امید، بهمن 1401

برگزاری دوره آموزش سواد رسانه ای – نظریه های رایج و انتقادی ارتباطات، مرکز آموزش مجتمع صنعتی گل گهر سیرجان اسفندماه 1401

برگزاری دوره آموزش خبرنویسی مدرن در روابط عمومی مرکز آموزش استانداری، بهمن 1402

برگزاری آموزش سواد هوش مصنوعی در پژ.هشگاه صدر خرداد 1404

کتاب­ها

  1. راهنماي مطبوعات مازندران، انتشارات مركز فرهنگي هنري پارپيرار،386 
  2. اصول و مبانی ارتباطات، مرکز چاپ و انتشارات دانشگاه سوره، 1387
  3. تاريخ مطبوعات مازندران انتشارات مركز فرهنگي و هنري پارپيرار، 188
  4. دیپلماسی نوین و سیاست خارجی، "فصل دیپلماسی رسانه ای؛ بازنگری در مفهوم" انتشارات وزارت امورخارجه، اسفندماه 1393، (یک فصل از شش فصل)
  5. ارتباط­شناسی جنگ نرم، (نویسنده اول)، تهران: انتشارات کانون علم، زمستان 1394
  6. کتاب بازی رقابت عوامل رقابت پذیری صنعت بازی های رایانه ای در ایران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 1400. (نویسنده اول)
  7. اجرا در رسانه (نویسنده اول)،  انتشارات دانشگاه سوره، 1401
  8. گره ذهنی زوجین برای فرزندآوری، انتشارات مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، 1401
  9. گره ذهنی زنان برای سقط عمدی،  انتشارات مرکز تحقیقات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، 1401
  10. شبکه­های اجتماعی مجازی و جامعه ایرانی، انتشارات دانشگاه سوره، 1402
  11. دور و نزدیک فناوری (آراء صاحب­نظران مطالعات فناوری­های نوین)، (نویسنده اول)، انتشارات موجک، 1403

 

مقاله­های علمی پژوهشی

  1. " بازار كار و انگيزه پيشرفت تحصيلي دانشجويان هنر" در فصلنامه علمی رهپويه هنر تجسمی شماره پنجم بهار 387
  2. "مطبوعات محلي و انتخابات رياست جمهوري" نشريه علمي پژوهشي فصلنامه علوم اجتماعي، شماره 37 پاييز 1387
  3. "ميزان استفاده و عوامل موثر بر گرايش جوانان به بازي‌هاي رايانه‌اي" نشريه مطالعات جوانان، پاييز 188
  4. "تحرك اجتماعي درون و بين نسلي شهروندان قرچك" در نشريه علمی پژوهشی رهپویه هنر زمستان 1391
  5. "نقش نظارتي صداوسيما در اصلاح الگوي مصرف" فصلنامه علمی رهپویه هنر تجسمی، 1392
  6. "جوانان و شبکه های ماهواره ای: نحوه و میزان استفاده از شبکه­های ماهواره­ای"، فصلنامه علمی علوم خبری، سال پنجم، شماره 21، 139
  7. "آسیب شناسی استفاده از شبکه های اجتماعی و نرم افزار پیام رسان در خانواده ایرانی"  فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات راهبردی زنان" سال بیستم، شماره 7، پاییز 1396
  8. "نقش شبکه های اجتماعی مجازی در توسعه جامعه مدنی"  فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات، دوره بیستم، شماره 44، 1397، زمستان.
  9. "رسانه­های اجتماعی و مشارکت سیاسی، فراتحلیل مشارکت سیاسی کاربران رسانه­های اجتماعی" (با همکاری – نویسنده مسوول) فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات میان رشته­ای در علوم انسانی، دوره یازدهم، شماره 41، 137، زمستان.
  10. "گفت­وگو در شبکه­های اجتماعی، تحلیل سیتماتیک پژوهش­های انجام شده" (با همکاری – نویسنده مسوول)، فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره پنجم، شماره 54، 1398، بهار.
  11. "ظرفیت­ها و چالش­های شبکه­های اجتماعی برای جامعه مدنی ایران"  فصلنامه مطالعات رسانه­های نوین، دوره پنجم، شماره 17، 1398، بهار. (نویسنده مسوول)
  12. "انقلابی گری در بین جوانان شهر تهران و رابطه آن با میزان مصرف رسانه های آنان"، دوفصلنامه علمی پژوهشی پاسداری  فرهنگی انقلاب اسلامی، سال نهم، شماره 19، بهار و تابستان 1398. (نویسنده دوم)
  13. "آسیب­شناسی استفاده از شبکه های اجتماعی در جامعه ایرانی و ارائه راهبردهای بهینه در استفاده آن"، فصلنامه علمی پژوهشی راهبرد و مجلس، شماره192، تابستان 99.
  14. "بازنمایی سبک زندگی بیوتی اینفلوئنسرهای مرد ایرانی در اینستاگرام، فصلنامه مطالعات رسانه­های جدید، سال ششم، دوره دوم، شماره 8، تابستان 1399. (نویسنده دوم)
  15. "ارائه مدل مطلوب برای کسب و کار پادکست های ایرانی"، فصلنامه علوم خبری، سال دهم، شماره 38تابستان 1400.(نویسنده مسوول)
  16. "رابطه بین استفاده اینستاگرام و مدیریت بدن زنان شهر تهران"، فصلنامه رهپویه فرهنگ و ارتباطات، دوره اول، شماره اول، پاییز 1400
  17. "چگونگی بازنمایی مردم افغانستان در سینمای ایران بر اساس آرای استوارت هال، فصلنامه علمی هنرهای نمایشی، دوره اول، شماره اول، پاییز 1400 (همکار- نویسنده دوم)
  18. "رابطه استفاده از اینستاگرام با میزان نشاط اجتماعی جوانان تهرانی در نیمه دوم سال 1399"، فصلنامه علمی رهپویه فرهنگ و ارتباطات، دوره اول، شماره دوم، زمستان 1400 (نویسنده مسوول)
  19. "شناسایی اجزای مدل کسب‌وکار پلتفرم‏‌های گوشه‌‏ای (مورد مطالعه: پلتفرم ماهیگیری ورزشی ایران)، فصلنامه مدیریت اطلاعات، دوره دوم، شماره 13، پاییز و زمستان 1400. (همکار- نویسنده سوم)
  20. "تدوین و رتبه بندی معیار ارزیابی مجریان تلویزیونی"، فصلنامه رسانه، سال سی و سوم شماره 4 (پیاپی 129، زمستان 1401)، (نویسنده مسوول)
  21. "دلایل و نوع استفاده خبرگزاری های اصلی کشور از رسانه های اجتماعی" فصلنامه علمی علوم خبری، پیاپی 41 (بهار 1401)، (نویسنده مسوول)
  22. "نگرش دانشجویان دانشگاه دمشق به جبهه مقاومت و رابطه آن با مصرف رسانه ای، نشریه پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، پیاپی 25 (بهار و تابستان 1401)، صص 337 -360 (همکار- نویسنده سوم)
  23. "بررسی خوانش جوانان از تصویرشان در برنامه‌های صداوسیما"، فصلنامه مطالعات راهبردی جوانان و ورزش، تابستان 1401 (نویسنده مسوول)
  24. "عوامل مؤثر بر درگیرسازی کاربران دراینستاگرام رادیو انگلیسی برون مرزی صداوسیما، دوفصلنامه پژوهش نامه رسانه بین الملل، بهار 1402 (نویسنده مسوول)
  25. " نحوه بازنمایی جوان مومن انقلابی در سریال گاندو نشریه پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی » دوره 13، شماره 27 (بهار و تابستان 1402). (نویسنده مسوول)
  26. "راهبردهای استفاده بهینه از شبکه اجتماعی بومی در تبلیغ دین، نشریه مطالعات راهبردی ارتباطات، دوره هشتم تابستان 1402
  27. "خوانش جوانان از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مطالعات راهبردی بسیج، دوره 26، زمستان 1402
  28. "انگاره ذهنی جوانان از پیام­رسان­های داخلی و خارجی، مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، زمستان 1402 (نویسنده مسوول – اول)
  29. "بازنمایی زیست مجازی کودکان اینفلوئنسر در اینستاگرام" فصلنامه علمی رسانه زمستان 1402، (نویسنده مسوول - نفر اول)
  30. ظرفیتها و چالشهای شبکه اجتماعی بومی در تبلیغ دین، فصلنامه مطالعات دینی رسانه، زمستان 1402،
  31. "امكان­سنجي كاربست فيلم مستند در فراهم سازي شواهد سياستي در سياست گذاري مبتني بر شواهد" فصلنامه علمی بررسی­های مدیریت رسانه، دانشگاه تهران، زمستان 1402. (همکار -نویسنده سوم)
  32. راهبردهای استفاده بهینه از شبکه‎های اجتماعی مجازی در نظام تبلیغی-رسانه‎ای مساجد شهر تهران در سال 1403، فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات، زمستان 1403، سال 25، شماره 68.
  33. ارایه الگوی تولید ویدیوهای کوتاه پربازدید در رسانه‌های اجتماعی از منظر مدیران رسانه‌، فصلنامه مطالعات فضای مجازی و فناوریهای نوین،  شماره سوم زمستان 1403(نویسنده مسوول- نفر اول)
  34. الزامات مدیریت محتوای رسانه های اجتماعی برای خانواده های ایرانی اسلامی، فصلنامه مطالعات راهبردی ارتباطات، سال چهارم، شماره 15 بهار 1404. (نویسنده مسوول – نفر اول)
  35. سیاستگذاری بومی‫سازی پیام‫رسان اجتماعی؛ عوامل کلیدی کوچ کاربران از پیام‫رسان خارجی به داخلی، فصلنامه مجلس و راهبرد، بهار 1404
  36. سلامت شبکه‫ای شده؛ اینستاگرامی شدن سلامت، فصلنامه مطالعات رسانه های نوین، شماره بهار 1404
  37. تدوین معیارهای اخلاق حرفه ای استفاده هوش مصنوعی در سازمان‫های رسانه‫ای ایران، فصلنامه مجلس و راهبرد بهار 1404 (نویسنده مسوول – نفر اول)
  38. ظرفیت‫ها و چالش‫های استفاده از جعل عمیق در صنعت فیلمسازی ایران با تأکید بر الزامات اخلاقی، فصلنامه دیداری شنیداری، تابستان 1404(نویسنده مسوول – نفر اول)
  39. ظرفیت‫ها و چالش‫های هوش مصنوعی در ارتباطات انسانی، فصلنامه میان رشته‫ای ارتباطات و رسانه، پاییز 1404
  40. حکمرانی امنیت داده در هوش مصنوعی، مقایسه تطبیقی کشورهای پیشرو و راهکاری برای ایران، دوفصلنامه امنیت و ارتباطات اجتماعی، پاییز 14 (نویسنده مسوول – نفر اول)

 

 

مقاله­های علمی مروری

  1. "كرونولوژي مطبوعات مازندران" در ويژه‏نامه مطبوعات نشريه پيام بهارستان كتابخانه مجلس شوراي اسلامي،385
  2. "تاريخ مطبوعات محلي جهان" در نشريه پيام بهارستان كتابخانه مجلس شوراي اسلامي،1385
  3. "تبليغات سياسي، تبلیغات در مبارزات انتخاباتی" در نشريه بازاريابي، شماره 59، بهمن و اسفند 185
  4. "بررسي نظري مفهوم افكار عمومي" در نشريه بازاريابي شماره 58، آبان و آذر1385
  5. "سیر تحول مطالعات انتقادی در ارتباطات" در نشریه رهپویه هنر شماره سوم پاییز 1386
  6. "انتخابات و مبارزات انتخاباتی؛ از رسانه تا مخاطب" در نشریه رهپویه هنر شماره چهارم زمستان 138
  7. "گذر از مونولوگ به دیالوگ" در نشریه ارگانون؛ شماره سوم، پاییز 1386.
  8. "بررسي نظري گروه‎هاي اجتماعي و جماعت" در نشريه مطالعات پليس، پيش‌شماره اول تابستان 137
  9. "فضای مجازی و خانواده ایرانی"، مجموعه ماهیت فضای مجازی. انتشارات معاونت فرهنگی بسیج مستضعفان. ، بهار 134
  10. "ظرفیت­ها و آسیب­های شبکه اجتماعی موبایل محور در جامعه ایرانی"، در کتاب تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی، انتشارات پژوهشگاه فرهنگ هنرو ارتباطات، آبان 1395
  11. ظرفیتها و چالشهای هوش مصنوعی در ارتقای کنشگری شهروندان جامعۀ ایرانی، دانشگاه اصفهان ، بهار 1404

مقاله­های علمی ترویجی

 

  1. " مشتري؛ فصل مشترك روابط عمومي و بازاريابي" در نشريه بازاريابي، شماره 38، مهر1383
  2. " آسيب‏شناسي تبليغات در ايران" در نشريه تبليغات، شماره اول، اسفندماه1385
  3. " آسيب‏شناسي روابط عمومي در ايران" در نشريه بازاريابي، شماره 59، بهمن و اسفند 1385
  4. "روش تحلیل راهبردی(SWOT) در ارتباطات و رسانه"، فصلنامه علوم خبری، دوره هشتم، شماره 29، 1398، بهار
  5. "مسائل و چالش­های حقوق بین­المللی ارتباطات و رسانه از آغاز تاکنون"، دوفصلنامه حقوق روزنامه­نگاری و ارتباطات، دوره اول، شماره 1، 1398، بهار و تابستان.

 

مقاله­های ارائه­شده در همایش و کنفرانس

  1. تاثیر شبکه های اجتماعی بر نهاد خانواده با تاکید بر فرصت­ها و چالش­ها، (نویسنده مسئول) همایش تخصصی بررسی ابعاد شبکه های اجتماعی، سالن اجلاس سران، 20 مهرماه 1392
  2. نقش بازی­های رایانه­ای بر سلامت روان کودکان و نوجوانان کنگره بین­المللی سلامت روان کودکان و خانواده، دانشگاه شهید بهشتی، اسفندماه 1392،(نویسنده مسئول)
  3. ظرفیت­ها و آسیب­های شبکه اجتماعی موبایل محور در جامعه ایرانی، همایش ملی تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی، پژوهشگاه علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی، 21 خردادماه 1394
  4. مقاله  "شبکه­های اجتماعی و پیام­رسان­های موبایلی (تلگرام) در خانواده ایرانی، ارایه شده در هفتمین کنگره ملی آسیب­شناسی خانواده، 20 اردیبهشت ماه 1395، دانشگاه شهید بهشتی
  5. "آسیب­شناسی فضای مجازی­ و پیشگیری آن"، همایش آسیب­های اجتماعی نوظهور، دفتر پیشگیری آسیب­های اجتماعی بهزیستی، تیرماه 1395
  6. " کاربر در شبکه اجتماعی و مسوولیت اجتماعی آن"، ارائه شده در کنفرانس سواد رسانه ای و مسولیت اجتماعی، مرکز رسانه­های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 1395
  7. شرایط استفاده از هوش مصنوعی در اجرای راهبرد سرگرم آموزی در بازی هایرایانه ای برای کاربران نوجوانان نسل دیجیتال ایرانی، همایش علمی انجمن مشاوره ایران هویت ملی، آموزش وسلامت 1402 (همکار نویسنده)
  8. "راهبردهای استفاده شبکه­های اجتماعی مجازی در خانواده ایرانی (با تاکید بر نقاط قوت،ضعف، فرصت و تهدید)، نخستین همایش ملی رویکرد های انتقادی به فرصتها و چالش های ارتباطات شبکه ای در فضای مجازی، دانشگاه علامه طباطبایی، اول خردادماه 1402
  9. "متاورس و آینده فناوری" نخستین همایش ملی رویکرد های انتقادی به فرصتها و چالش های ارتباطات شبکه ای در فضای مجازی، دانشگاه علامه طباطبایی، اول خردادماه 1402 (همکار - نویسنده دوم)
  10. "نقش هوش مصنوعی در نظام آمورشی حوزه ارتباطات و رسانه" دومین همایش ملی آینده پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار، دانشگاه سوره 2 آذرماه 1402
  11. " راهبردهای استفاده از هوش مصنوعی برای نظام آموزش عالی" دومین همایش ملی آینده پژوهی، آموزش عالی و توسعه پایدار، دانشگاه سوره 2 آذرماه 1402 (همکار- نویسنده دوم)
  12. "تفاوت نسلی در استفاده از پیام­رسان های داخلی و خارجی" همایش ملی «فرهنگ، رسانه و تحولات نسلی در ایران: روندها، چالش ها، راهکارها» پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی8 آذرماه 1402
  13. نسل آلفا، رسانه­های نوظهور و والد رسانه­ای عمل­گرا، پنجمین همایش بین المللی سواد رسانه­ای: خانواده و فضای مجازی، اسفندماه 1402
  14. شرایط استفاده از هوش مصنوعی در اجرای راهبرد سرگرم آموزی در بازی هایرایانه ای برای کاربران نوجوانان نسل دیجیتال ایرانی، بیست و یکمین همایش علمی انجمن مشاوره ایران هویت ملی، آموزش وسلامت، اسفندماه 1402 (همکار)
  15. ظرفیت­ها و چالش تبلیغ دین در شبکه اجتماعی بومی، همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه­های نوین، صدا و سیما، خردادماه 1403
  16. راهبردهای استفاده از شبکه اجتماعی بومی در نظام تبلیغی – رسانه ای مساجد کشور، همایش ملی مسجد و نظم اجتماعی، دانشگاه تهران، خردادماه 1403
  17. شهرت‎سازی کودکان در شبکه‎های اجتماعی؛ نحوه اینفلوئنسرسازی کودک ایرانی در اینستاگرام، همایش ملی فرهنگ و شهرت، دانشگاه نهران، 15 مهرماه 1403
  18. اینستاگرامی‎شدن سلامت، همایش ملی درس اموخته‎های کرونا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)، 5 و 6 مهرماه 1403.
  19. هوش مصنوعی و ارتباطات انسانی، نشست ملی هوش مصنوعی، سواد فرهنگی و تغیرات اجتماعی فرهنگی، آبان 1403
  20. هوش مصنوعی و نسل آلفا؛ ظرفیت‎ها و چالش‎های هوش مصنوعی برای نسل آلفای ایرانی، همایش ملی سواد فضای مجازی، 18 دی ماه 1403
  21. بایسته های و الزامات ترویج سواد و حقوق رسانه ای به شهروندان در توسعه هوشمندسازی، همایش ملی سواد فضای مجازی، 18 دی ماه 1403، (دو نفره - نویسنده همکار)
  22. الزامات اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی در جامعه ایرانی، همایش ملی سواد فضای مجازی، 18 دی ماه 1403 (دو نفره – نویسنده مسوول)
  23. نقش شبکه‫های اجتماعی مجازی در ارتقای سلامت معنوی اسلامی شهروندان،، برنامه نهمین همايش ملی سلامت معنوي اسلامی، 3 و 4 بهمن 1403، (نویسنده همکار)
  24. جنگ شناختی علیه ایران؛ جعلی سازی از طریق تکنیک پروپاگاندا در شبکه‫های اجتماعی، همایش ملی عرصه جنگ شناختی: علوم و فناوری، دانشگاه صنعتی مالک اشتر 27 دی ماه 1403، (مقاله برتر)
  25. ظرفیت‫ها و چالش‫های هوش مصنوعی در توسعه بازی‫های دیجیتالی، پنجمین همایش ملی هنرهای نمایشی و دیجیتالی، دانشگاه دامغان، 3 و 4 بهمن 1403
  26. از پشت جبهه تا خط مقدم؛ نقش چند بُعدی زنان در دفاعمقدس از دیدگاه مقام معظم رهبری، همایش ملی بسیج مرمدمی و منابع ملی در دفاع مقدس، 28 بهمن 1403 (نویسنده اول) (مقاله برتر)
  27. ظرفیت‫ها و چالش‫های هوش مصنوعی برای ارتباطات انسانی، همایش ملی هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه سازمان صدا و سیما، اردیبهشت 1404، (مقاله برتر)
  28. جایگاه مسوولیت اجتماعی در توسعه هوش مصنوعی در سازمان‫های رسانه ای، همایش ملی تجارب مسوولیت اجتماعی در ایران، اردیبهشت 1404، نویسنده مسوول (دو نفره)
  29. الزامات اخلاقی استفاده از هوش مصنوعی در بین مدیران کشور، کنفرانس ملی مدیریت نوین در عصر هوش مصنوعی، خرداد 1404 (نویسنده اول)
  30. راهبرد تولید محتوا در شبکه اجتماعی بومی برای خانواده ایرانی اسلامی، همایش ملی هنر انقلاب اسلامی، خرداد 1404 (نویسنده اول)، (دو نفره)

 

مقاله­های نقد و معرفی کتاب و دایره­المعارف

 

  1. نقد كتاب" اصول ژورنالیسم در راديوهاي محلي" نشريه کلیات كتاب ماه، شماره 149، ارديبهشت 1389
  2. نقد كتاب "خیانت رسانه­ها"، نشریه کلیات کتاب ماه، شماره 164، مردادماه 1390
  3. نقد کتاب "اصول و مهارت مصاحبه خبری"، کتاب ماه کلیات، شماره 165، شهریورماه 1390
  4. نقد کتاب"ضد جریان در اخبار جهانی" نشريه کلیات كتاب ماه، شماره، 186، خردادماه 1392
  5. نقد کتاب "نظریه سواد رسانه ای؛ رهیافت شناختی"، کتاب کلیات ماه، شماره 192، آبان 1392
  6. نقد کتاب "بازاندیشی تمدن؛ ارتباطات و ترور در دهکده جهانی"، کتاب کلیات ماه، شماره 194، بهمن 1392
  7. نقد کتاب"اقتصاد سیاسی رسانه" کتاب کلیات ماه، شماره 198، اردیبهشت 1393،
  8. نقد کتاب "روزنامه­نگاری عملی از خبرنویسی تا وبلاگ نویسی"، نشریه اطلاع رسانی و ارتباطات، سال اول، بهار و تابستان 93
  9. نقد کتاب "تیترنویسی"، فصلنامه نقد کتاب اطلاع رسانی و ارتباطات، سال اول، بهار و تابستان 93.
  10. نقد کتاب "روزنامه­نگاری؛ از گفتمان­سازی تا پرتره­نویسی، فصلنامه اطلاع رسانی و ارتباطات، سال دوم، شماره 5، بهار 1394؛
  11. نقد کتاب "کمپین دیپلماسی رسانه­ای" فصلنامه اطلاع­رسانی و ارتباطات" سال دوم، شماره 6، تابستان 1394
  12. نقد کتاب "رسانه­های نوین و مسایل جدید در ایران"  فصلنامه اطلاع­رسانی و ارتباطات" سال چهارم، شماره 14، تابستان 1396
  13. نقد کتاب "شبکه های اجتماعی مجازی؛ فرصت ها و تهدیدها"  فصلنامه اطلاع­رسانی و ارتباطات" سال چهارم، شماره 16، زمستان 1396
  14. مقاله معرفی نشریه بهداشت امروز (زندگی و بهداشت) در دانشنامه مطبوعات ایران، جلد دوم، 1402

 

  1. ارائه کرسی امکان و امتناع گفتگو در شبکه­های اجتماعی (اسفندماه 1399)
  2. ناقد کرسی صورت­بندی پذیرش فناوری ایرانیان (بهمن ماه 1399)
  3. ناقد کرسی آسیب شناسی نظام اموزشی سینما در ایران (اردیبهشت 1400)
  4. ناقد تبیین روش تحلیل محتوای ترکیبی در استخراج معانی و مضامین عکس (تیرماه 100)
  5. ارائه کرسی آسیب شناسی استفاده از شبکه­های اجتماعی در جامعه ایرانی (شهریور 1400)
  6. ارائه شبکه های اجتماعی بومی و تبلیغ دین: ظریفیت ها و راهبرد ها  (تیرماه 1402)
  7. ارائه کرسی خوانش جوانان از بیانیه گام دوم (شهریور 1402)
  8. ناقد کرسی پدیدارشناسی ویروس کرونا و سواد رسانه ای در ایران (آبان 1402)
  9. ناقد کرسی جادوی تبلیغات، مفهوم­شناسی تبلیغات مردمی (دی ماه 1402)
  10. ناقد کرسی اقتصاد توجه و جایگاه آن در رسانه‌های جمعی (آذرماه 1402)
  11. ناقد کرسی خبر به مثابه فرآیند (فروردین 1403)
  12. ارائه کرسی بازنمایی جوان مومن در رسانه ملی (اردیبهشت 1403)
  13. نقد کرسی همگرایی تناقض نمایی نظارت الکترونی در برخورد تکنوکراسی و حریم خصوصی (دی ماه 1403)
  14. ارائه کرسی راهبرد استفاده بهینه  از شبکه های اجتماعی مجازی در نطظام تبلغی رسانه ای مساجد ایران 03 (اسفندماه 1403)
  15. نقد کرسی سواد انقلابی و شاخص های آن (اسفندماه 1403)
  16. نقد کرسی بازنمایی افغانستان در بازی های دیجیتال غرب؛ مطالعه موردی بازی های اکشن بعد از 11 سپتامبر (اردیبهشت 1404)

 

 

  1. پژوهش بررسي نقش مطبوعات محلي در نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران
  2. پژوهش تاريخي سير تحول مطبوعات استان مازندران از 1287 تا 1385ه.ش
  3. پژوهش سنجش دينداري جوانان شهر تهران و عوامل موثر فرهنگي و اجتماعي آن در سال 1385
  4. پژوهش بررسي نگرش‌هاي رايج دانشجويان دانشگاه آزاد واحد اراك به بازار كار در سال 1386
  5. پژوهش بررسی رضایت شغلی کارکنان سوره و رابطه آن با تعهد سازمانی آنها، دانشگاه سوره 1386
  6. پژوهش بررسی عوامل فردی و شغلی موثر بر رضایت شغلی کارکنان سوره، دانشگاه سوره 1386
  7. پژوهش بررسي ميزان تحرك اجتماعي شهروندان قرچك و عوامل مؤثر بر آن در سال، فرمانداري قرچك 1387 
  8. پژوهش بررسي ميزان استفاده و رضامندي جوانان شهر تهران از رسانه در سال 1387
  9. پژوهش عوامل موثر بر افت تحصيلي دانش‌آموزان سال اول دبيرستان شهر محلات، اداره كل آموزش و پرورش شهرستان محلات در سال 1387
  10. همكاري با پژوهش تحليل محتواي اخبار هفتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سايت خبرگزاري ايرنا
  11. همكاري با پژوهش آسيب‏شناسي و تحليل محتواي برنامه‏هاي ورزشي در سيماي جمهوري اسلامي
  12. همكاري با پژوهش تحليل محتواي بازنمايي طبقات اجتماعي در سريال‌هاي ماه رمضان 1385
  13. پژوهش بررسي عوامل مؤثر بر گرايش جوانان به بازي‌هاي رايانه‌اي در بين جوانان شهر تهران در سال 1387
  14. پژوهش نظرسنجي مصرف موسيقي جوانان شهر تهران، سازمان ملي جوانان، 1388.
  15. پژوهش بررسي نقش اينترنت در شكل‌گيري هويت جوانان شهر تهران در سال 1388
  16. همكاري با پژوهش ملي رضايت سنجي و نياز سنجي ايثارگران شركت ملي گاز ايران در سال 1389 
  17. پژوهش بررسی راهکارهای اجرایی تقویت اعتماد جامعه نسبت به رسانه ملی، مرکز تحقیقات صدا و سیمای ج اا، 1390
  18. پژوهش نقش نظارتي صدا و سيما در اصلاح الگو مصرف، مرکز مطالعات و تحقیقات صدا و سیما ج. ا.ا آبان 1391
  19. پژوهش بررسی ساختاری و محتوایی پربیننده­ترین ژانرها و برنامه­های شبکه ماهواره­ای فارسی زبان، اداره کل مطالعات رسانه مرکز تحقیقات صدا و سیما ج. ا.ا 1392
  20. پژوهش نقش شبکه های ماهواره­ای در نگرش جوانان به فرهنگ بدن، اداره کل مطالعات رسانه مرکز تحقیقات صدا و سیما ج. ا.ا 1393
  21. پژوهش آسیب شناسی فضاب مجازی در حوزه فرهنگی، اجتماعی، دینی و هویتی، شورایعالی فضای مجازی، فروردین 1394.
  22. بررسی خوانش جوانان از تصویرشان در برنامه­های صدا و سیما، مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیمای ج. ا.ا، 1386.
  23. پژوهش خوانش جوانان از خبر، مرکز مطالعات و تحقیقات صدا و سیما ج. ا.ا آبان 1397
  24.  نحوه بازنمایی جوان مومن انقلابی در سریال تلویزیونی گاندو، کلان پروژه گفتمان­سازی بیانیه گام دوم انقلاب، مرکز مطالعات و تحقیقات صدا و سیمای ج.ا.ا، 1398.
  25. گره­های ذهنی فرزندآوری؛ مطالعه کیفی عوامل تعیین‌کننده در سقط عمدی جنین در بین زنان متأهل، مرکز مطالعات و تحقیقات صدا و سیمای ج.ا.ا، 1400.
  26. گره‌های ذهنی زوجین جوان برای فرزندآوری؛ مطالعه کیفی دلایل کاهش فرزندآوری در بین جوانان متأهل مرکز مطالعات و تحقیقات صدا و سیمای ج.ا.ا، 1400.
  27. راهبردهای استفاده بهینه شبکه‫های اجتماعی در جامعه ایرانی با تاکید بر حوزه فرهنگ و اجتماع، دانشگاه سوره 1401.

 

  1. بررسي ميزان استفاده و رضامندي جوانان منطقه 2و 16 شهر تهران از رسانه‎ها در نيمه اول سال 1387
  2. بررسي شيوه‎هاي مديريت روابط عمومي در مراكز فرهنگي هنري فعال در شهر تهران
  3. بررسي ميزان و عوامل مؤثر بر بازي‎هاي رايانه‎اي در بين جوانان منطقه 7 شهر تهران
  4. بررسي ميزان پايبندي به هويت اسلامي ايراني دانشجويان دانشگاه سوره در سال 1387
  5. بررسي نقش اينترنت در شكل‌گيري هويت فرهنگي جوانان شهر تهران در سال 1387 
  6. بررسي ميزان نشاط جوانان شهر تهران و عوامل موثر بر آن1389
  7. بررسي ميزان استفاده جوانان شهر تهران از مراكز فرهنگي و هنري در اوقات فراغت خويش، 1390
  8. تحلیل محتوای اخبار و مطالب مراکز فرهنگی و هنری در روزنامه های سراسری کشور،1390
  9. رابطه رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سوره در نیمه دوم سال 1391
  10. میزان و عوامل موثر در استفاده روابط عمومی الکترونیک در سازمان های فرهنگی شهر تهران 1392
  11. میزان و عوامل موثر بر استقبال شهروندان از فزهنگسراهای موجود شهر اندیشه 1392
  12. جایگاه و میزان استفاده تبلیغات در فرهنگسراهای فعال شهر تهران 1392
  13. میزان و عوامل استفاده جوانان شهر اندیشه از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، 1392
  14. بررسی میزان استفاده از ماهواره در بین دانشجویان و رابطه آن با تهاجم فرهنگی، شهریورماه 1393
  15. بررسی رابطه بین سرمایه فکری و اجتماعی با رهبری تحول آفرین در خبرگزارهای فعال سطح شهر تهران، 1394
  16. بررسی عوامل موثر بر عضویت بر مساجد جوانان شهر تهران، 1395 (استاد مشاور)
  17. بررسی ساختار تبلغات فرهنگی و دینی تبلیغات محیطی شهر تهران 1395 (استاد مشاور)
  18. راهبردهای استفاده از شبکه های اجتماعی در تبلیغات دینی (نمونه شبکه اجتماعی تبیان)، 1395  
  19. نقش رسانه ملی در توسعه گردشگری ایران (1395) (استاد مشاور)
  20. بررسی میزان استفاده از تلگرام و رابطه آن با میزان دینداری بانوان شهر تهران (1395)
  21. بررسی میزان سواد رسانه ای دانشجویان و عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر آن (1396)
  22. بررسی میزان روحیه انقلابگری جوانان شهر تهران و رابطه آن با مصرف رسانه ای (1396)
  23. مدل کسب و کار در بازی­های رایانه­ای براساس مدل الماس  پورتر (1396)
  24. عوامل موثر در استفاده از روابط عمومی الکترونیک در وزارتخانه­های اقتصادی (1397)
  25.  رابطه استفاده از اینستاگرام و مدیریت بدن زنان شهر تهران (1398)
  26. رابطه استفاده از اینستاگرام و شادی جوانان شهر تهران (1398)
  27. تدوین و رتبه بندی معیارهای مجریگری در تلویزیون (1399)
  28. شناسایی عناصر درآمدزایی و ارائه مدل کسب و کار برای پادکست های ایرانی  (1399)
  29. عوامل موثر بر درگیرسازی مخاطبان رادیوهای برون مرزی با رسانه های اجتماعی (اینستاگرام) 1401
  30. نقش شبکه های اجتماعی در ارتقای سلامت کاربران (اینستاگرام) (1400)
  31. مطالعه عوامل مرتبط با تمایل والدین برای آموزش نقاشی به فرزندان (1400)
  32. شناسایی عوامل موثر بادرگیرسازی کاربران با محتوای صفحات رادیوهای برون مرزیدر رسانه ای اجتماعی (1401)
  33. رابطه نوع و میزان استفاده از رسان ه ای جدید بر تعلق سازمانی کارکنان بانک ملی (1401)
  34. ارایه الگوی تولید ویدیوهای کوتاه پر بازدید در رسانه های اجتماعی از منظر مدیران رسانه (1401)
  35. استفاده از رسانه های اجتماعی در بین خبرنگاران خبرگزاری ایرنا (1401)
  36. امکان سنجی کاربست ژانر مستند در فراهم سازی شواهد سیاسی در .....  (1401)
  37. نقش رسانه ها بر اصلاح الگوی مصرف آب در ایام کرونا (1401)
  38. شناخت الگوی مطلوب اثرگذاری رسانه های جمعی بر توسعه صنعت نفت و گاز در استان بوشهر (1402)
  39. مطالعه عوامل مرتبط با تمایل والدین برای آموزش نقاشی به فرزندان (1402)
  40. بازنمایی تفکرات دینی زنان مذهبی‌-صورتی در شبکه‌های اجتماعی، مورد بررسی توئیتر (1402)
  41. بازنمایی زیست مجازی کودکان اینفلوئنسر در اینستاگرام (1402)
  42. شناخت انگار‌ه‌های ذهنی کاربران در خصوص پیام‌رسان‌‌های اجتماعی داخلی و خارجی (مورد مطالعه: جوانان شهر تهران) (1402)
  43. بررسی جایگاه حقوق کودکان در شبکه های اجتماعی ایران (1403)
  44. تدوین معیارهای اخلاق حرفه‫ای هوش مصنوعی در رسانه‫های ایران (1403)
  45. راهبرد های استفاده از هوش مصنوعی در سازمان های رسانه ای (خبرگزاری های تهران) (1403)
  46. شناسایی الزامات مدیریت محتوای رسانه های اجتماعی برای خانوادهای ایرانی – اسلامی (1403)
  47. شناسایی عوامل موثر بر کوچ روزنامه‌نگاران حرفه‌ای از روزنامه‌نگاری به روابط عمومی در ایران (1404)
  48. تأثیر تبلیغات اینستاگرام بر جراحی زیبایی بینی بانوان (1404)
  49. تدوین معیارهای اخلاق حرفه ای استفاده از هوش مصنوعی در صنعت فیلم سازی ( با تاکید بر جعل عمیق) (1404)
  50. بررسی رابطه ی استفاده از اینستاگرام و سوگیری های شناختی نوجوانان شهر تهران(1404)
  51. زیست شبکه ای نسل آلفای ایرانی (مطالعه موردی دانش آموزان دوره اول متوسطه شهر تهران (1404)

 

 

 

عضو بسيج اساتيد دانشگاه های شهر تهران

عضو انجمن روابط عمومي ايران

عضو انجمن جامعه اطلاعاتی

عضو انجمن جامعه­شناسی ایران / کارگروه تحلیل شبکه­ اجتماعی

عضو هیئت تحریریه نشریه مطالعات راهبردی ارتباطات

عضو هیئت تحریریه نشریه مطالعات فضای مجازی و رسانه اجتماعی

 

  1.  

  2. استاد برگزیده سال تحصیلی 1384- 85 دانشگاه علمی کاربردی چالوس واحد فرهنگ و هنر در رشته روابط عمومي
  3. استاد نمونه پژوهش برگزیده سال تحصیلی 1386 از دانشگاه سوره واحد تهران گروه مديريت فرهنگي و هنري
  4. استاد نخست گروه مديريت فرهنگي و هنري در نيمه دوم سال تحصيلي 1387 در ارزيابي اداره نظارت و ارزيابي دانشگاه با كسب معدل 82/4 از 5
  5. برگزیده پژوهشی مرکز تحقیقات و مطالعات اداره کل رسانه و ارتباطات صدا و سیمای ج ا ا، 1392.
  6. استاد پژوهشگر برتر دانشگاه سوره 1401
  7. استاد پژوهشگر برتر دانشگاه سوره 1402
  8. مقاله برگزیده در همایش ملی مسجد و نظم اجتماعی (1402)
  9. استاد پژوهشگر برتر دانشگاه سوره 1403
  10. مقاله برگزیده همایش ملی علوم شناختی دانشگاه صنعتی مالک اشتر (بهمن 14039)
  11. مقاله برگزیده همایش ملی هوش مصنوعی، فرهنگ و رسانه، صدا و سیما (اردیبهشت 1404)
  12.  

 

  1. فصلنامه مطالعات رسانه های نوین دانشگاه علامه طباطبایی
  2. فصلنامه رسانه های دیداری و شنیداری دانشگاه صدا و سیما ج.ا.ا
  3. فصلنامه مطالعات فرهنگ – ارتباطات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
  4. فصلنامه مطالعات فرهنگی و ارتباطات انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه تهران
  5. فصلنامه جامعه، فرهنگ و رسانه نجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه تهران
  6. فصلنامه مجلس و راهبرد، مرکز پژوهش­های مجلس شورای اسلامی
  7. عضو هیأت داوران همایش علمی و پژوهشی اخلاق و رسانه، برگزار شده در آذرماه 1397.
  8. عضو هیأت داوران جشنواره نقد کتاب و رسانه، برگزار شده در آذرماه 1399 و 1401.
  9. داوری دوفصلنامه پژوهشنامه رسانه بین الملل، سازمان برون مرزی صدا وسیما ج.ا.ا.اس
  10. فصلنامه علمی علوم خبری دانشگاه علامه طباطبایی
  11. دوفصلنامه رسانه بین‎الملل صدا و سیمای ج.ا.ا.
  12.  فصلنامه مطالعات راهبردی ارتباطات دانشگاه بین‎المللی سوره
  13. فصلنامه دوفصلنامه پاسداری فرهنگی انقلاب، دانشگاه پاسداری امام حسین (ع)
  14. دوفصلنامه امنیت و ارتباطات اجتماعی دانشگاه امین
  15. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای ارتباطی مرکز تحقیقات صدا و سیمای ج.ا.ا
  16. فصلنامه دین و رسانه دانشگاه امام صادق (ع)