منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نمایشگاهی از آثار دانشجویان کلاس طراحی پایه دو گروه صنایع دستی دانشگاه سوره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، مصطفی رحمانی، مدرس طراحی پایه درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: در این ژوژمان سعی کردیم آثار دانشجویان کلاس را در زمینه‌های مختلف طراحی با الهام از فرهنگ و معماری ایرانی-اسلامی ارائه کنیم و علاوه بر آن مهارت‌های شناختی دانشجویان را در خصوص اصول پایه طراحی شامل خط، سطح، حجم و سایه روشن به تصویر بکشیم.

وی افزود: آثار به نمایش درآمده همگی زنده هستند، یعنی کپی آثار دیگر نیست بلکه توسط دانشجویان طراحی و عکاسی شده است. در این خصوص طی بازدیدی که از موزه ایران باستان داشتیم ضمن آشنایی با فضای بیرونی و درونی موزه، المان‌های مختلف را طراحی کردیم.

استاد رحمانی خاطرنشان کرد: یکی از دانشجویان سفری به نجف و کربلا داشت و از صحن و ضریح عکاسی کرد. کارها به لحاظ حسی و ترکیبی بندی بسیار خوب بودند و می‌توانست سوژه مناسبی برای انتقال حس معنوی و درونی هنرمند باشد. از این نظر پیشنهاد شد از آن فضا که بی ارتباط با حال و هوای این روزها نیست استفاده شود.

این استاد دانشگاه سوره کیفیت تکنیکی آثار به نمایش درآمده را فراتر از ژوژمان دانشجویی و در سطح نمایشگاهی توصیف کرد و گفت: با دانشجویان طی 6 ساعت تکنیک‌های مختلف پایه طراحی را تمرین کردیم و این کمک کرد تا شاهد شکل‌گیری آثاری با کیفیت هنری بالاتری باشیم.

استاد رحمانی در ادامه اظهار داشت: خلاء صنایع دستی به خصوص در رشته منبت، معرق و قلم‌زنی این است که طراحان به درستی اصول پایه را یاد نگرفته‌اند در نتیجه حتی اگر روی تکنیک کار کنند خلاء تناسبات و مبانی همچنان خود را نشان می‌دهد. یادگیری اصول پایه طراحی کمک می‌کند تا هنرمند توانایی درک و پردازش سوژه را پیدا کند و اصولی مانند پرسپکتیو و سایه‌ها را به خوبی بشناسد. تاکید می‌کنم دانشجویان و استادان محترم مسئله آموزش مبانی را همچون علوم نظری جدی بگیرند.

این مدرس طراحی پایه دانشگاه سوره در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تمام سوژه‌های ارائه شده در این ژوژمان صرفاً طراحی نیستند بلکه هدف این بوده ارتباط نزدیک و معناداری با صنایع دستی و تمامی رشته‌های هنری داشته باشند و همین امر در آثار ارائه شده کاملاً ملموس و مشهود است. ما در این نمایشگاه نمادها و آثاری از منبت‌کاری، قالیبافی، سبدبافی، نقاشی روی سفال و حتی آهنگری را می‌بینیم و در حوزه چیدمان و معماری نیز در فضای سنتی نظیر بادگیرهای شهر ابرقو حضور داریم.

استاد رحمانی با تاکید بر غنای فرهنگی ایران توصیه کرد: دانشجویان و همه علاقه‌مندان هنر بازدید از موزه‌ها را دست کم نگیرند. موزه ناخودآگاه کشش ایجاد می‌کند. من بعنوان مدرس فقط پنجره را برای دانشجویان باز کردم تا نسیم هنر به صورت این بچه‌ها بخورد تا آنها نسبت به علاقه‌مندی خود اثر هنری خلق کنند.

گفتنی است، آثار این نمایشگاه با تکنیک‌هایی نظیر کنته سیاه و سفید روی کاغذ کرافت، راپید، مداد رنگی و پودر سیاه قلم ارائه شدند.

 نمایشگاه گروهی ژوژمان دانشجویان کلاس طراحی پایه دو گروه صنایع دستی مردادماه سال جاری در نگارخانه آیه دانشگاه سوره برگزار شد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهژوژمان آثار دانشجویان کلاس طراحی پایه دو برگزار شد

نظر خود را بنویسید