منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

چهارمین پیش‌نشست علمی همایش سواد فضای با حضور جمعی از استادان و پیشکسوتان دانشگاه بین‌المللی سوره، با همت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی و دانشگاه بین‌المللی سوره در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه بین‌المللی سوره چهارمین پیش‌نشست علمی همایش سواد مجازی با عنوان «فرهنگ و هنر در عصر فضای مجازی و هوش مصنوعی» دوشنبه 30 مهرماه 1403 در سالن کنفرانس دانشگاه بین‌المللی سوره برگزار شد.

این نشست با سخنرانی استادان ارتباطات و رسانه دکتر محمدحسین ساعی، دکتر يوسف خجیر، دکتر سیدمحسن بنی‌هاشمی، دکتر امیدعلی مسعودی، مهندس سعید پورابوالقاسم، دکتر جواد صادقی جعفری، دکتر سمیرا خطیب‌زاده و دکتر مجید رضاییان به میزبانی دانشگاه بین‌المللی سوره از ساعت 10 تا 12 برگزار شد.

«سیدمحسن بنی‌هاشمی» دبیر علمی همایش سواد رسانه‌ای و عضو هیأت‌علمی دانشگاه بین‌المللی سوره که آغازگر این نشست بود دانشگاه بین‌المللی سوره را یار و یاور مرکز توسعه فرهنگ و هنر در ششمین همایش سواد رسانه‌ای در فضای مجازی دانست و گفت: «این همایش با همت، برنامه‌ریزی و هدایت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.» او بابیان اینکه در این نشست موضوع فرهنگ در عصر فضای مجازی و هوش مصنوعی بررسی می‌شود گفت: «یکی از واقعیت‌هایی که در عرصه سواد رسانه‌ای و فضای مجازی وجود دارد این است که فرهنگ در این عرصه چه کارکردی دارد؟ در این جلسه با استادان به هم‌اندیشی دراین‌باره می‌پردازیم.»

 

بنی‌هاشمی مجموعه پیش‌نشست‌های ششمین همایش سواد فضای مجازی را فرصتی برای پیوند بحث‌های کلان و وسیع علمی پیش‌نشست‌ها در همایش اصلی دانست تا منجر به کار بزرگی برای ایران شود. او دراین‌باره گفت «امیدواریم با این هم‌اندیشی بتوانیم پاسخگوی بخشی از نیازهای کنونی و آینده کشورمان در حوزه فضای مجازی و هوش مصنوعی با محوریت فرهنگ، آداب‌ورسوم و سبک زندگی سرزمین عزیزمان باشیم و بتوانیم مقدمات توسعه و بلوغ نیروی انسانی ایران آینده را فراهم کنیم.»

محورهای موردبحث هر یک از استادان در نشست «فرهنگ و هنر در عصر فضای مجازی و هوش مصنوعی» به شرح زیر است. دکتر «سید محسن بنی‌هاشمی» دبیر نشست و عضو هیأت‌علمی دانشگاه بین‌المللی سوره درباره «زبان، گویش و لهجه‌های ایران‌زمین» به سخنرانی پرداخت و آن را سرمایه‌ای پرقدرت در عصر فضای مجازی دانست. دکتر «محمدحسین ساعی» رئیس دانشگاه بین‌المللی سوره و عضو هیأت‌علمی دانشگاه صداوسیما درباره «جایگاه فرهنگ در شکل‌دهی به شبکه‌های اجتماعی» مطالبی را ارائه داد و دکتر «یوسف خجیر» عضو هیأت‌علمی دانشگاه بین‌المللی سوره «هوش مصنوعی و ارتباطات، فرصت‌ها و تهدیدها» را بررسی کرد. دکتر «امیدعلی مسعودی» عضو هیأت‌علمی دانشگاه بین‌المللی سوره پیرامون «کنشگری، تعالی ارتباطی و فرهنگی در عصر هوش مصنوعی» به ایراد سخنرانی پرداخت و دکتر «سمیرا خطیب‌زاده» عضو هیأت‌علمی دانشگاه بین‌المللی سوره سخنان خود را در باب «هوش مصنوعی و اثرات آن بر روابط خانوادگی» ایراد کرد. «نقش رسانه‌های اجتماعی در پایبندی به هویت فرهنگی» موضوعی بود که دکتر «مجید رضاییان» عضو هیأت‌علمی دانشگاه بین‌المللی سوره به آن پرداخت و دکتر «جواد صادقی جعفری» عضو هیأت‌علمی دانشگاه بین‌المللی سوره نیز از «فضای مجازی و خلقیات» گفت.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره «فرهنگ و هنر در عصر فضای مجازی و هوش مصنوعی»/پیش‌نشست علمی سواد فضای مجازی برگزار شد

نظر خود را بنویسید