منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به مناسبت ماه پژوهش و باهمت دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه بین‌المللی سوره و با همکاری معاونت پژوهشی، نشست تخصصی «بازی‌های دیجیتال:کاربرد و تأثیرات» برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه بین‌المللی سوره، نشست تخصصی «بازی‌های دیجیتال:کاربرد و تأثیرات» با ارائه‌ای از دکتر فرزانه شریفی (استادیار علوم ارتباطات دانشکده فرهنگ و ارتباطات) در 4 دی‌‌ماه سال ۱۴۰۳ به‌صورت حضوری و برخط در دانشکده فرهنگ و ارتباطات برگزار شد.

در ابتدای نشست، شریفی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی دانشجویان با جنبه‌های مختلف بازی‌های دیجیتال دانست و تعاریفی از بازی را ارائه داد. وی بازی دیجیتال را به‌عنوان نوعی بازی معرفی کرد که از طریق فناوری‌های نوین مورداستفاده قرار می‌گیرند. همچنین در ادامه گفت: بازی دیجیتال به‌عنوان رسانه‌ای جدید مطرح شد که دارای ویژگی‌هایی همچون تعاملی بودن، فرایندی بودن، غیرواقعی بودن، امکان تبادل و شبیه‌سازی‌شده بودن است.

وی افزود: با مروری بر تاریخچه بازی‌ها و بازی‌های دیجیتال بر لزوم استفاده از اصطلاح «بازی‌های دیجیتال» به‌جای «بازی‌های رایانه‌ای» یا «بازی‌های کامپیوتری» تأکید کرد؛ چراکه این اصطلاح به تنوع پلتفرم‌های موجود اشاره دارد.

این پژوهشگر حوزه بازی‌های دیجیتال با اشاره به اینکه نت‌ورک بودن بازی این امکان را می‌دهد که شبکه‌سازی صورت گیرد، گفت: در بازی این امکان وجود دارد که هم‌زمان بتوان با چندین نفر ارتباط برقرار و بازی کرد. ویژگی شبیه‌سازی بازی با زندگی واقعی این حس را منتقل می‌کند که احساس فضای واقعی به بازیگران بازی دست دهد و این ویژگی بازی آن را از رسانه‌های دیگر متفاوت می‌کند.

وی بابیان اینکه ویژگی شبیه‌سازی بازی موجب می‌شود بسیاری از شغل‌ها مانند خلبان‌ها بازی مشخصی را بازی کنند تا بتوانند مدرک خلبانی خود را بگیرند، گفت: این ویژگی بازی‌ها به شبیه‌سازی شغل‌ها، صنایع و آموزش‌ها کمک کرده است.

در پایان این نشست شریفی چند نمونه از بازی‌های مطرح را معرفی و ژانرهای متنوع بازی‌ها را ذکر و ژانر اکشن را به‌عنوان محبوب‌ترین ژانر معرفی کرد، زیرا درگیری بالا و فعالیت‌های متنوع در این نوع بازی‌ها به جذابیت آن‌ها می‌افزاید.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهکاربرد و تأثیرات بازی‌های دیجیتال بررسی شد

نظر خود را بنویسید