نشست تخصصی «سرمایهگذاری برای تولید فناوریهای تعاملی» با حضور دکتر فرزانه شریفی، استادیار علوم ارتباطات دانشگاه بینالمللی سوره برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین المللی سوره به مناسبت هفته ارتباطات و روابطعمومی، دوشنبه 5 خرداد ۱۴۰۴ نشست تخصصی «سرمایهگذاری برای تولید فناوریهای تعاملی» با حضور دکتر فرزانه شریفی، استادیار علوم ارتباطات دانشگاه بینالمللی سوره و جمعی از دانشجویان کارشناسی روابطعمومی با همکاری معاونت پژوهش برگزار شد.
شریفی رسانههای تعاملی را آن دسته از رسانهها که مخاطب در آنها نقش فعال دارد و میتواند به شکل مستقیم یا غیرمستقیم بر محتوا یا روند رسانه تأثیر بگذارد را دانست. وی همچنین انواع رسانههای تعاملی را شامل وبسایتها و اپلیکیشنهای تعاملی، بازیهای ویدئویی، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، کتابها و فیلمهای تعاملی، رسانههای اجتماعی برشمرد و تشریح کرد.
شریفی در ادامه به بررسی ویژگیها و کاربردهای رسانههای تعاملی اشاره کرد و در خصوص سرمایهگذاری در این حوزه اظهار داشت: سرمایهگذاری در رسانههای تعاملی یکی از حوزههای پر رشد و جذاب در اقتصاد دیجیتال و صنایع خلاق است. باتوجه به نقش فعال مخاطب و تقاضای فزاینده برای تجربههای شخصیسازیشده، این نوع رسانهها توجه سرمایهگذاران را بهشدت جلب کردهاند.
شریفی ادامه داد: سرمایهگذاری در این نوع رسانهها میتواند به کسبوکارها کمک کند تا به شناخت بهتری از نیازها و خواستههای مخاطبان خود برسند. وی به چند نمونه از موفقیتهای برندها در استفاده از رسانههای تعاملی اشاره کرد، مانند کمپینهای تبلیغاتی که از طریق شبکههای اجتماعی و پلتفرمهای آنلاین اجرا شدهاند.
از دیگر نکات مطرح شده توسط شریفی، تأکید بر نوآوری و خلاقیت در محتواهای تعاملی بود. وی گفت: باتوجهبه رقابت شدید در فضای دیجیتال، تولید محتوای جذاب و منحصربهفرد میتواند به جذب و نگهداشت مخاطبان کمک کند.
در پایان، شریفی تأکید کرد: سرمایهگذاری در رسانههای تعاملی نهتنها به افزایش فروش و درآمد کمک میکند، بلکه به تقویت برند و ایجاد ارتباطات پایدار با مشتریان نیز میانجامد.
نظر خود را بنویسید