به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه نظر به پرسش های متعدد مطرح شده از سوی دانشجویان درباره شیوه برگزاری کلاس های مجازی و نحوه آموزش مجازی، اطلاعیه ای صادر کرد که به استحضار استادان و دانشجویان محترم دانشگاه می رسد:
۱) بر اساس دستورالعمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تاریخ ۱٠ فروردین ۱۳۹۹، برگزاری کلاس های جبرانی مجازی برای دانشگاه ها در ترم جاری، برای تکمیل روال آموزشی آن ها، لازم الاجراست.
۲) حضور دانشجو در کلاس مجازی الزامی است و همانند کلاس های حضوری، حضور و غیاب خواهد شد. کلاس ها دقیقاً در همان زمان تنظیم شده برای کلاس های حضوری برگزار خواهد شد.
۳) برای هر درس نظری ارائه شده در مرحله اول، فعلاً ۳ تا ۵ جلسه مجازی (بسته به کلاس های برگزار شده قبل از نوروز و ترتیب آغاز کلاس های مجازی بعد از تعطیلات نوروز) در نظر گرفته شده و در صورت استمرار تعطیلات تا خرداد، به تعداد کلاس های مذکور اضافه خواهد شد.
۴) اطلاع رسانی برای آغاز کلاس توسط دانشگاه و گروه های آموزشی انجام خواهد شد.
۵) پس از اطلاع رسانی گروه، دانشجویان می توانند به سامانه آموزش های مجازی وارد شوند تا برنامه های هفتگی تشکیل کلاس های خود را ببیند.
۶) مدت زمان برگزاری هر جلسه کلاس مجازی، دقیقاً به مدت کلاس حضوری است.
۷) مطالب مطرح شده در هر جلسه، به تشخیص استاد درس، قابلیت ضبط شدن و استفاده های بعدی را داراست.
۸) برگزاری امتحان پایان ترم، در زمانی که بعداً اعلام خواهد شد، به صورت حضوری خواهد بود. اگر در ادامه ترم جاری، بنا به ضرورت های اجتماعی، باز تغییراتی در روند برگزاری امتحانات، از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد شود، اطلاع رسانی لازم به دانشجویان انجام خواهد شد.
۹) ترتیب برگزاری کلاس های مجازی دانشگاه سوره برای برنامه ریزی استادان و دانشجویان به ترتیب زیر اعلام می شود:
الف) دانشکده فرهنگ و ارتباطات از شنبه ۱۶ فروردین؛
ب) دانشکده معماری و شهرسازی از شنبه ۲۳ فروردین؛
ج) گروه دروس عمومی و معارف اسلامی از شنبه ۲۳ فروردین؛
د) دانشکده هنر از شنبه ۳۰ فروردین.
۱٠) امکان حضور در کلاس مجازی فقط برای دانشجویانی که آن درس را اخذ کرده اند، میسر است و امکان ورود مهمان یا غیره نیست.
۱۱) با اعلام پایان هر کلاس توسط استاد، دانشجویان به صورت سیستمی، از کلاس مجازی، خارج و ارتباط کلاسی قطع خواهد شد.
۱۲) جلسات دفاعیه ای که اسفندماه کنسل شده بود، از ۲۳ فروردین قابل تشکیل است که در این خصوص باید هماهنگی های لازم از ۱۶ فروردین با مدیر و کارشناس گروه هماهنگی لازم را انجام دهند.
نظر خود را بنویسید