منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دکتر امیدعلی مسعودی عضو هیأت‌علمی دانشگاه سوره در نشست تخصصی انجمن سواد رسانه‌ای و فعالین سواد رسانه گفت: سواد رسانه‌ای امروزه دیگر نحوه کار کردن با گوشی همراه و یا رایانه نیست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره دکتر امیدعلی مسعودی رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در نشست تخصصی انجمن سواد رسانه‌ای بیان کرد: ما شاهد استفاده از اینترنت و هوش مصنوعی هستیم که همه فعالیت‌ها مانند یک سکه دو رو است، از یک‌سو می‌شود از منافع و کارکردهای هوش مصنوعی در بسیاری از جنبه‌های زندگی مانند پزشکی، خدمات عمومی و حتی آموزش در گستره جهانی برخوردار بود. اما روی دیگر سکه استفاده از مهارت‌هایی است که اخیراً دربُعد نظامی و به‌وسیله رژیم صهیونیستی شاهد بودیم. پهپادهایی با هوش مصنوعی و انفجار پیجرها با هدایت هوش مصنوعی و امثال این‌ها آینده هراسناکی را برای بشر رقم می‌زند.

رئیس هیأت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران در ادامه افزود: بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای یک کار دولتی نیست و در اغلب کشورهای پیشرفته که آن‌ها هم بدین مشکل دچارند از انجمن‌های مردم‌نهاد کمک می‌گیرند و از آن‌ها حمایت می‌کنند. استاد علوم ارتباطات و رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره اظهار امیدواری کرد در دولت چهاردهم به موضوع فناوری‌های ارتباطی و رفع محدودیت‌های کنونی به شیوه مناسب، برنامه‌ریزی و عمل نماید. دکتر مسعودی راه‌حل نظارت بر فضای مجازی را ایجاد شهر هوشمند مانند کشور مسلمان مالزی در شهر پودراجا دانست که بیشتر شرکت‌های اینترنتی در آنجا دفتر نمایندگی دارند و باید بر طبق قوانین داخلی مالزی در انتشار مطالب عمل کنند. در اروپا هم شورای اروپا با تصویب و اجرای قانون خدمات دیجیتال در سال گذشته برای پلتفرم‌های متخلف، مجازاتی در نظر گرفته است. استاد دانشگاه سوره در پایان با تأکید بر این نکته که نمی‌توان فضای مجازی را به حال خود رها کرد، استفاده از تجربیات دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای اسلامی را به محققان و برنامه ریزان کشور توصیه کرد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدر نشست تخصصی انجمن سواد رسانه‌ای و فعالین سواد رسانه‌ای مطرح شد

نظر خود را بنویسید