منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دیوارنگاره گنجینه ادب فارسی باهدف ارج نهادن به شعر و ادبیات فارسی در ساختمان گرافیک و نقاشی دانشکده هنر دانشگاه سوره رونمایی شد.

به گزارش روابط‌عمومی سوره دکتر زهرا عسلی مدیر گروه گرافیک و تصویرسازی دانشکده هنر دانشگاه دراین‌باره گفت: دیوارنگاره (بُرد) گنجینه ادب فارسی بخشی از طرح جامع فرهنگی من بود که طبق آن قرار شده بود در ساختمان گرافیک و نقاشی فضایی مختص گنجینه ادب فارسی داشته باشیم و هر هفته دو بیت شعر یا حکایت را برای دانشجویان بنویسیم. به دلیل علاقه شخصی و استقبال دانشجویان از این حرکت، مقرر شد تا از این طریق از گنجینه ادب فارسی بهره‌مند شده و ادبای فارسی را بیشتر بشناسیم. این محتوا هر هفته تغییر می‌کند و منبع شعر و حکایت به همراه جزئیات هم داخل بُرد قرار می‌گیرد.

وی افزود: یک بارکد (QR Code) نیز برای این موضوع طراحی کردیم که دانشجویان با اسکن کردن آن بتوانند به محتوای آن شعر یا حکایت همراه با خوانش های متفاوت و محتوای چندرسانه‌ای دسترسی پیدا کنند. همچنین کانالی برای این موضوع اختصاص داده و پوستر برنامه هر هفته را داخل آن کانال بارگذاری می‌کنیم تا همگان بیشتر در جریان جزئیات این فعالیت‌ها قرار بگیرند.

عسلی بار دیگر تأکید کرد: هر هفته فایل صوتی مربوط به شعر یا حکایتی که روی بُرد کارشده نیز داخل کانال قرار داده تا علاقه‌مندان بتوانند به‌طور کامل از مطالب بررسی‌شده مرتبط با گنجینه شعر و ادب فارسی بهره‌مند شوند یا در طول مسیر یا هنگام انجام کارهای مختلف به فایل‌های صوتی گوش دهند. وی ادامه داد: در آینده با گسترش کانال و مشارکت بیشتر دانشجویان می‌شود تحلیل و نقدی هم از آن شعر یا حکایت در کانال قرارداد. افتتاحیه دیوارنگاره گروه گرافیک و تصویرسازی دانشکده هنر دانشگاه سوره را نیز هم‌زمان با روز بزرگداشت حضرت حافظ قراردادیم که با موضوع ادبیات فارسی مرتبط باشد.

مدیر گروه گرافیک و تصویرسازی دانشکده هنر سوره در پاسخ به اینکه عامل انگیزشی استادان دانشکده برای ترغیب دانشجویان به همکاری در طرح موضوع و تولید محتوا برای دیوارنگاره گروه گرافیک چیست پاسخ داد: ما در پایان هر فصل به نفرات برتر شرکت‌کننده در این برنامه جوایزی را با همکاری معاونت فرهنگی اختصاص می‌دهیم که هم برای دانشجویان عامل انگیزشی باشد و هم یک رقابتی شیرینی بین آن‌ها شکل بگیرد.

گفتنی است دیوارنگاره گنجینه ادب فارسی در ساختمان گروه گرافیک و نقاشی دانشکده هنر واقع در ساختمان مرکزی دانشگاه سوره قرار دارد و محتوای بُرد به‌صورت هفتگی توسط گروه گرافیک و تصویرسازی دانشکده هنر به‌روز می‌شود.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهرونمایی از دیوارنگاره گنجینه ادب فارسی در دانشکده هنر سوره

نظر خود را بنویسید