منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه بین‌المللی سوره چگونگی تغییر اساسنامه این دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی سوره به نقل از خبرگزاری فارس، امیدعلی مسعودی رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات به چگونگی تغییر اساسنامه دانشگاه سوره اشاره کرد و گفت: به‌موجب تصویب اساسنامه دانشگاه در شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، دانشگاه سوره به دانشگاه بین‌المللی تبدیل شد.

وی افزود: دانشگاه بین‌المللی  سوره در حالی وارد دهه چهارم حیات خود شده که باهدف تربیت هنرمندان و ارتباط گران متعهد و دلسوز جامعه، خوشبختانه در حوزه‌های هنری، روزنامه‌نگاری و معماری چهره‌های شاخصی را به جامعه معرفی کرده است.

مسعودی اضافه کرد: بنابراین هیأت امنا، ریاست سازمان تبلیغات اسلامی و ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات و بخصوص ریاست دانشگاه آقای دکتر محمدحسین ساعی همت‌شان را بر این قرار دادند که اساسنامه تغییر پیدا کند تا بتوانند برای انجام تحولات ضروری که باید اتفاق می‌افتاد فضای بیشتری داشته باشند.

این استاد تمام علوم ارتباطات عنوان کرد: به همین دلیل اساسنامه باید به تأیید هیأت امنا، وزارت علوم و شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی می‌رسید که در آنجا هم یک شورای مُعین بود و به‌هرحال در همان شورای مُعین هم نظر اصلی شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی مطرح بود که تأیید شد؛ ولی نهایتاً می‌بایست این اساسنامه  به امضای رئیس شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، رئیس‌جمهور می‌رسید.

رئیس دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه بین‌المللی  سوره به تحولات این دانشگاه پس از تغییر اساسنامه اشاره کرد و گفت: اولین مشکل ما این است که برخی از دانشجویان مستعدی که می‌خواستند وارد دانشگاه شوند متأسفانه شرایط پرداخت شهریه را ندارند و گاهی به دلیل مشکلات مالی  قادر به حضور در دانشگاه نمی‌شوند. همچنین گاهی امکانات خوبی از جمله خوابگاه برای دانشجویانی که قرار بود از استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق دوردست به دانشگاه سوره بیایند، نداشتیم که این عوامل کار را سخت‌تر می‌کرد. به‌طوری که ساختمان‌های ما تقریباً مناسب نیستند و باید دانشگاه به مکان‌های مناسبی منتقل شود یا ساختمان‌ها تعمیر و بازسازی شوند.   

وی اظهار امیدواری کرد با کمک دولت، نهادها، سازمان‌ها و افراد حامی دانشگاه، مشکلات برطرف شود تا محیط آکادمیک بهتری برای جذب دانشجویان متعهد در حوزه علم و دانش جذب این دانشگاه شوند.

مسعودی با تأکید بر تربیت کارشناسان ماهر در حوزه روزنامه‌نگاری، روابط‌عمومی و مدیریت فرهنگی در دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه بین‌المللی سوره، کارشناسان ارشد ارتباطات اجتماعی با گرایش تبلیغ فرهنگی، روابط‌عمومی با گرایش رسانه‌های اجتماعی، روزنامه‌نگاری، مطالعات فرهنگی، مدیریت رسانه و ادبیات پایداری به تحصیل مشغول هستند و دو دوره دکترای مدیریت رسانه و علوم ارتباطات هم به تربیت نیروهای متخصص این رشته‌ها می‌پردازد. استقبال دانشجویان خارجی به‌ویژه کشورهای همسایه برای تحصیل در دانشگاه سوره و موانعی که بر سر راه بود، این امر را به تأخیر می‌انداخت. 

وی اضافه کرد: بنابراین بایستی زمانی در حیطه بین‌المللی کار می‌کردیم که ساختار خودمان را تغییر می‌دادیم و این موضوع نیاز به حمایت همه‌جانبه داشت. در حال حاضر با اساسنامه جدید کمک‌های دولت، نهادها و سازما‌ن‌ها اضافه شده و ان‌شاءالله بتوانیم رسالت خود را انجام دهیم و نیروهای متعهد، مستعد، بافهم و علمی را در داخل و خارج کشور جذب و پس از تربیت و مهارت افزایی، وارد جامعه کنیم.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهماجرای تغییر اساسنامه دانشگاه سوره

نظر خود را بنویسید