منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دومین جلسه کارگاه آموزشی روان‌شناسی با عنوان «آثار رفتار جراتمندانه در ارتباطات بین فردی» دوشنبه ۱۲ آذرماه با تدریس محمدباقر ثباتی، روان‌شناس و عضو سازمان نظام روان‌شناسی، در ساختمان مرکزی دانشگاه بین‌المللی سوره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی سوره ثباتی در ابتدای کارگاه «آثار رفتار جراتمندانه در ارتباطات بین فردی» به گوش کردن فعال به‌عنوان یکی از عوامل مهم ارتباطی اشاره کرد و افزود: گوش کردن فعال یعنی من گوش می‌کنم تا بفهمم و اصلاً به فکر جواب دادن نیستم، وی در ادامه به شروط گوش کردن فعال مانند ارتباط چشمی گرفتن، متمایل شدن به سمت طرف مقابل، پامنبری کردن، سؤالات پاسخ باز پرسیدن و از نگاه طرف مقابل به موضوع نگاه کردن و سعی در درک او، اشاره‌کرده و پیرامون هر یک از موارد مذکور توضیحاتی ارائه داد.

این استاد روان‌شناس در ادامه همدلی کردن را این‌گونه تعریف کرد: همدلی یعنی هم احساس شدن با طرف مقابل و قضاوت نکردن او. همدلی بر چند نوع است ۱- همدلی با خود، یعنی فرد خودش را سرزنش نکند چراکه همه انسان‌ها دچار اشتباه می‌شوند و امری بدیهی است ۲-  همدلی با دیگران، به معنای درک کردن طرف مقابل و پیدا کردن احساس آن فرد راجع به موضوعی که صحبت می‌کند.   3- پیدا کردن سهم خود در هر واقعه‌ای و مسئولیت آن را پذیرفتن.

گفتنی است، زمان برگزاری جلسه سوم و پایانی این کارگاه آموزشی روان‌شناسی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهدر کارگاه روان‌شناسی دانشگاه بین‌المللی سوره بررسی شد: آثار رفتار جراتمندانه در ارتباطات بین فردی کدام است؟

نظر خود را بنویسید