به گزارش روابط عمومی دانشکده فرهنگ و
ارتباطات دانشگاه سوره_دومین جلسه،کارگاه پروپوزال نویسی
ویژه دانشجویان مدیریت رسانه به همت معاونت پژوهشی دانشگاه سوره و با همکاری دانشکده
فرهنگ و ارتباطات، با تدریس دکتر سیاوش صلواتیان و حضور دکتر یوسف خجیر معاون
پژوهشی دانشگاه سوره، یکشنبه 16آذر به صورت مجازی برگزار شد.
در ابتدای جلسه، به تکمیل چند نکته در رابطه با گذشته
پرداخت و گفت: هر پژوهش با طرح مسئله ارائه می شود و برای طرح مسئله باید حوزه
انتخابی تحقیق مرتبط با ایراد موجود در آن (شهر) باشد.
در ادامه به بررسی کارهای ارسال شده توسط دانشجویان پرداخت
و با اشاره به اینکه سوال در تحقیق با مسئله تفاوت دارد افزود: سوال به معنای آن
است که به جواب می رسیم اما در مسئله باید به دنبال حل آن باشیم؛ در پرپوزال نویسی
اولین بحث بیان مسئله است که باید از نظر خودمان مشکل را توضیح دهیم. بهترین بیان
مسئله، مسئله ای است که قابل فهم باشد و وقتی توسط فردی خوانده می شود وی با مسئله
شما همدردی کند و مسئله شما را مشکل خود نیز بداند.
سیاوش صلواتیان، با بیان اینکه دو نوع مسئله داریم مسئله
کاربردی و مسئله نظری گفت: فرق این دو مسئله کاربردشان از منظر توانستن است و
مسئله های نظری از جنس توانستن هستند یعنی در میدان عمل و اجرا یافت می شوند.
وی افزود: پژوهشی که با مسئله نظری آغاز می شود پژوهش
بنیادی نام دارد و پژوهشی که با مسئله کاربردی در میدان عمل آغاز می شود پژوهش
کاریردی نام دارد.
در انتهای جلسه دانشجویان سوالات خود را در این زمینه مطرح
کردند.
انتهای پیام/
نظر خود را بنویسید