کارگاه بررسی تحولات رسانه و روابطعمومی در عصر تکنولوژیهای جدید برگزار شد.
به مناسبت هفته ارتباطات و روابطعمومی، سهشنبه 6 خرداد ۱۴۰۴ نشست تخصصی «بررسی تحولات رسانه و روابطعمومی در عصر تکنولوژیهای جدید» با حضور احمدرضا مسعودی، مدرس علوم ارتباطات دانشگاه بینالمللی سوره، زهرا مهاجری، پژوهشگر دکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، سینا تفنگچی، پژوهشگر هوش مصنوعی و فناوریهای نوین و جمعی از دانشجویان کارشناسی رشته روابطعمومی در دانشکده فرهنگ و ارتباطات با همکاری معاونت پژوهش برگزار شد.
در ابتدا، احمدرضا مسعودی، مدرس مدعو علوم ارتباطات دانشگاه بینالمللی سوره، بهعنوان دبیر نشست با اشاره به اینکه درباره هوش مصنوعی نباید دیدگاه افراطی داشت، گفت: نشستهای دانشگاهی باید با نگاه به بازار کار برگزار شود به همین دلیل قصد داریم با حوزههای جدیدی در علوم ارتباطات و روابطعمومی آشنا شویم که در آنها زمینه فعالیت و آینده خوبی وجود دارد. وی افزود: دانشجویان رشتههای مرتبط با علوم ارتباطات نباید نگاه تکبعدی به رشته تحصیلی داشته باشند؛ بلکه باید با کسب مهارتهای روز و آشنایی با تکنولوژیهای جدید خود را با شرایط جدید بازار کار هماهنگ کنند.
مدرس علوم ارتباطات دانشگاه بینالمللی سوره بیان کرد: هوش مصنوعی هیچگاه جایگزینی برای احساسات انسانی نخواهد شد؛ بنابراین دانشجویان باید روی مهارتهای انسانی و خلاقیت خود تکیه کنند؛ چراکه در آینده این خصیصه مهم مرز باریکبین انسان و هوش مصنوعی خواهد بود.
در ادامه نشست، تفنگچی به نقش هوش مصنوعی ارائه کرد و در این خصوص گفت: هوش مصنوعی بهعنوان ابزاری برای تجزیهوتحلیل دادهها و مدیریت اطلاعات به کار میرود، اما نباید فراموش کرد که هوش مصنوعی نمیتواند جایگزین خلاقیت و نوآوری انسانی شود. وی افزود: برای موفقیت در دنیای دیجیتال نیاز به تولید محتوای جدید و خلاقانه داریم و هوش مصنوعی میتواند به ما در تجزیهوتحلیل دادهها کمک کند، اما ایدهپردازی و خلاقیت همچنان بر عهده انسان است.
در پایان نشست، مهاجری مبحث خود را با اشاره به برندینگ و تبلیغات نقش حیاتی در موفقیت کسبوکارها ارائه کرد و دراینخصوص گفت: تبلیغات باید بهگونهای طراحی شوند که نیازهای مخاطبان را برآورده و آنها را ترغیب به خرید کنند و این شامل شناخت دقیق از بازار و رفتار مشتریان است. وی افزود: در عصر ديجيتال تبلیغات باید به سمت رسانههای آنلاین حرکت کنند؛ شامل استفاده از شبکههای اجتماعی وبسایتها و کمپینهای دیجیتال است.
نظر خود را بنویسید