به گزارش روابط عمومی دانشگاه سوره، طی حکمی از طرف محمدحسین ساعی، رییس دانشگاه سوره، یوسف خجیر با حفظ سمت در ریاست دانشکده فرهنگ و ارتباطات، به عنوان سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه منصوب شد. متن حکم ایشان به این شرح است:
به نام خدا
جناب آقای دکتر یوسف خجیر
با سلام و عرض تحیت؛
به موجب این حکم، شما را که الحمدلله واجد صفات نظم، سخت کوشی، دقت نظر، حسن خلق و حسن معاشرت و نیز در عرصه علمی خود، خبره هستید، به سمت سرپرست معاونت پژوهشی دانشگاه منصوب می کنم؛ این حکم با حفظ سمت پیشین شما در ریاست دانشکده فرهنگ و ارتباطات صادرشده و متضمن موارد زیر است که امید دارم در دوره هدایت معاونت پژوهشی از سوی شما، بخش مهمی از آنها به واقعیت تبدیل شوند:
1. حضور فعال در شورای دانشگاه و هیأت رییسه دانشگاه جهت پیشبرد و اصلاح مسائل متعدد معاونت پژوهشی و ابعاد پژوهشی بخش های مختلف دانشگاه.
2. تشکیل منظم و مداوم جلسات شورای پژوهشی دانشگاه به عنوان یکی از ارکان مهم اداره دانشگاه و ارتقای استادان، با دستورکارهای مفید و مورد نیاز دانشگاه و جامعه.
3. طراحی و اجرای همه فرآیندهای نظام جامع پژوهشی استادان دانشگاه و پیوند دادن سیستماتیک کلیه فرآیندهای تبدیل وضعیت، ترفیع و ارتقای استادان با آن با هماهنگی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی.
4. طراحی و اجرای همه فرآیندهای حضور نظام مند استادان دانشگاه سوره در صنایع مربوطه و جامعه با هماهنگی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی.
5. برقراری ارتباط نظام مند با بخش های مرتبط، در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر دانشگاه ها.
6. فعال کردن وظایف و تکالیف پژوهشی دانشکده ها، گروه های علمی، استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت حداکثری.
7. طراحی و تأسیس هسته ها، گروه ها و مراکز پژوهشی متناسب با نیاز دانشگاه، حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی در راستای مزیت های نسبی و آینده سازی دانشگاه سوره.
8. پیگیری تأسیس نشریات علمی مورد نیاز دانشگاه و افزایش آن به حداقل 5 نشریه تا 3 سال آینده.
9. پیگیری بحث ارتقای کمی و کیفی انتشارات دانشگاه سوره باهدف رسیدن به حداقل انتشار 30 عنوان کتاب درسی دانشگاهی و علمی در سال تا 3 سال آینده.
10. سامان دهی و نظام مند کردن فرآیندهای توزیع و فروش کتاب های منتشره دانشگاه سوره و توجه ویژه به اقتصاد نشر دانشگاه.
11. هدایت پایان نامه های دانشگاه در جهت برنامه جامع پژوهشی استادان، نیازهای کشور و جلب حمایت مالی برای آنها با هماهنگی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی.
12. تبدیل پایان نامه های دانشگاه به مقالات علمی معتبر در نشریه های علمی داخلی و خارجی با هدف انتشار حداقل 100 مقاله علمی با نام دانشگاه سوره تا 3 سال آینده.
13. شناسایی پژوهشگران برتر در میان شبکه انسانی گسترده دانشگاه سوره در میان استادان مدعو و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانش آموختگان.
14. برگزاری فایده مند و علمی برنامه های هفته پژوهش دانشگاه سوره با معرفی سالیانه پژوهشگران برتر دانشگاه و پایان نامه های ممتاز.
15. اداره مطلوب کتابخانه های تخصصی دانشگاه با تمرکز بر تأسیس کتابخانه الکترونیکی دانشگاه و آرشیو نظام مند پایان نامه های نظری و عملی دانشگاه با ایجاد مرکز اسناد دانشگاه.
16. ارتباط هدفمند با کتابخانه های تخصصی کشور در حوزه های مرتبط با رشته های دانشگاه.
17. ارتباط مؤثر با مرکز اسناد و مدارک علمی کشور (ایرانداک) و همه پژوهشگاه ها مرتبط با رشته های دانشگاه سوره برای هم افزایی در راستای تحقق اهداف پژوهشی دانشگاه.
18. برنامه ریزی برای بازنگری همه رشته های موجود دانشگاه و طراحی رشته های جدید مورد نیاز کشور، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری با همکاری گروه های آموزشی، دانشکده ها و معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی.
19. برگزاری کارگاه ها و دوره های دانش افزایی برای ارتقای مهارت های استادان و دانشجویان به ویژه در حوزه روش تحقیق، مقاله نویسی و نگارش پایان نامه با همکاری سایر بخش های دانشگاه با هماهنگی معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی.
20. همکاری جدی با مراکز آموزش آزاد و کارآفرینی دانشگاه برای ایجاد ارزش افزوده پژوهش های دانشگاه در آن مراکز.
بار دیگر از زحمات جناب آقای دکتر صادقی در مدت تصدی این مسئولیت، تشکر ویژه دارم و امیدوارم ایشان در پناه حضرت حق، سالم و سرحال، مشغول خدمت به جامعه علمی کشور و دانشگاه سوره در سنگرهای جدید باشند.دوام توفیقات حضرت عالی را در این مسئولیت مهم، از خداوند متعال، زیر سایه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحناله الفداء، خواستارم.
محمدحسین ساعی
نظر خود را بنویسید