منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دو کتاب «فیلم جستار، نظریه تا عمل» به کوشش دکتر رامتین شهبازی و «اقتباس در فیلم کوتاه،ساختار بصری تا مضمون» نوشته علیرضا بختیان و رامتین شهبازی، دوشنبه ۳۰ مهرماه در بخش کتاب و سینمای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی می‌شوند.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه بین‌المللی سوره دو کتاب «فیلم جستار، نظریه تا عمل» به کوشش دکتر رامتین شهبازی و «اقتباس در فیلم کوتاه، ساختار بصری تا مضمون» نوشته علیرضا بختیان و رامتین شهبازی، دوشنبه ۳۰ مهرماه در بخش کتاب و سینمای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی می‌شوند. هر دو این کتاب‌ها جزو کتاب‌های درسی انجمن سینمای جوانان ایران خواهند بود که در اختیار دفاتر این انجمن در تمام شهرهای ایران قرار خواهند گرفت که ناشر هر دو کتاب نیز بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران است.

کتاب «فیلم جستار، نظریه تا عمل» مجموعه چند مقاله در حوزه فیلم جستار یکی از شیوه‌های بیانی پرمخاطب در سینماست. این شیوه که به‌نوعی در مباحث آکادمیک نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد، در ایران دارای منابع اندکی به زبان فارسی است. شهبازی، ناظر علمی این کتاب با کمک پژوهشگران و مترجمان جوان، چندین مقاله را از حوزه نظریه تا مباحث کاملاً فنی در این کتاب گردآورده‌اند و در این راستا سعی شده به نیازهای جامع علاقه‌مندان پاسخ گفته شود. مخاطبان این سینما در این کتاب با نمونه‌های بسیاری ازاین‌گونه فیلم‌ها در داخل و خارج از ایران آشنا می‌شود.

کتاب دوم، پژوهشی در فیلم‌های اقتباسی کوتاه است که پس از مرور نظریه‌های جدید در حوزه اقتباس، چندین فیلم کوتاه اقتباسی را که در جشنواره فیلم کوتاه تهران نمایش داده و برگزیده‌شده‌اند را تحلیل می‌کند. در انتها نیز فیلم‌نامه تحسین‌شده «کودکان ابری» به همراه داستان اقتباس‌شده و تحلیلی جامع به‌عنوان اثر نمونه‌ای برای علاقه‌مندان مورد تحلیل قرار می‌گیرد. این فیلم نیز اثر رضا فهیمی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه بین‌المللی سوره است.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهاز دو کتاب دکتر رامتین شهبازی رونمایی می‌شود

نظر خود را بنویسید