منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

دکتر فرزانه شریفی استادیار دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره طی نشستی در آغاز هفته جهانی سواد رسانه ای، به موضوع سواد بازیهای دیجیتال و ضرورت توجه به آن به عنوان یک رسانه پرچالش، قدرتمند و اثرگذار در دنیای معاصر پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی سوره، دکتر شریفی در این نشست اظهار داشت: قدرت رسانه بازی نسبت به رسانه های هم عصر خود بیشتر است؛ بازی دیجیتال حتی از رسانه ای مانند انیمیشن که گردش مالی بسیار بیشتری نسبت به بازی دارد، اثرگذاری بالاتری دارد و آن به دلیل تعاملی بودن این رسانه نسبت به سایر رسانه های هم عصر یا قبل از خود است.

وی در ادامه ضمن اشاره به گزارش جامعی از مصرف رسانه بازی در کشورمان که در سال 1400 منتشر شده است، اظهار داشت: تا پایان سال 1400 تعداد بازیکنان ایرانی 34 میلیون نفر تخمین زده شده است که در صورت تکرار این پیمایش احتمالا آمار بازیکنان افزایش یافته است. همچنین گردش مالی صنعت بازی در ایران در انتهای همین سال بالغ بر 19 هزار میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با صنایع رسانه ای دیگر مانند سینما، نشان از ضرورت توجه به بازارپردازی این رسانه و سهم مهم در GDP کشور دارد.

شریفی همچنین با اشاره کوتاهی به تاریخچه بازیهای دیجیتال در دنیا، برای دانشجویان ورودی جدید این دانشگاه ارائه کرد و در ادامه به نمایش فیلمهایی از آخرین فناوریهای مرتبط با صنعت بازی که در نمایشگاه جیتکس دبی عرضه شد، پرداخت.  

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهوبینار سواد بازی‌های دیجیتال برگزار شد

نظر خود را بنویسید