منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

به مناسبت ماه پژوهش و باهمت دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه بین‌المللی سوره و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه، نشست  تخصصی «نقش پژوهش در ارتقای روابط‌عمومی» برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه بین‌المللی سوره، نشست تخصصی «نقش پژوهش در ارتقای روابط‌عمومی» با حضور دکتر رحمان سعیدی (دانشیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی- دانشگاه بین‌المللی سوره) و دکتر محمدرضا رسولی (دانشیار علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز) در 6 دی‌‌ماه سال ۱۴۰۳ به‌صورت برخط در دانشکده فرهنگ و ارتباطات برگزار شد.

دکتر رحمان سعیدی در خصوص موضوع پژوهش در روابط‌عمومی گفت: وجه مشترك نقش نهاد روابط‌عمومی و پديده بهره‌وري در سازمان را مي‌توان تأکید بر هر دو متغير پراهمیت نيروي انساني (با تأکید فراوان در كنار ساير عوامل) به‌عنوان دارایي هوشمند سازمان دانست. اگر روابط‌عمومی با اطلاع‌رساني و استفاده از شيوه‌هاي نوين ارتباطي بستر مناسب جهت تصميم‌گيري و سياست‌گذاري (مديران)، خلاقیت و نوآوري، شكوفايي و مشاركت همه‌جانبه كاركنان را مهيا کند، در آن صورت پيامد آن ارتقاء بهره‌وري و افزايش توانمندي‌هاي سازمان و جامعه خواهد بود.

در ادامه این نشست دکتر رسولی بیان کرد: در دنیای پر تغییر و رقابت امروز، روابط‌عمومی به ابزاری حیاتی برای ایجاد ارتباط مؤثر و پایدار میان سازمان‌ها و مخاطبان خود تبدیل‌شده است. اما نقش پژوهش در این حوزه به‌طور فزاینده‌ای در حال تکامل است. پژوهش دیگر صرفاً یک فعالیت آماری یا ابزار جمع‌آوری داده نیست، بلکه به یک بخش استراتژیک و کلیدی در شکل‌دهی به تصمیمات، استراتژی‌ها و کمپین‌های ارتباطی تبدیل‌شده است.

رسولی ادامه داد: پژوهش در روابط‌عمومی دیگر تنها به جمع‌آوری داده‌ها و تحلیل‌های ساده محدود نمی‌شود. این ابزار به یک بخش استراتژیک و تحول‌آفرین تبدیل‌شده که به روابط‌عمومی کمک می‌کند تا همگام با روندهای دیجیتال و تحولات اجتماعی، استراتژی‌های خود را طراحی کنند. با استفاده از داده‌های دقیق، هوش مصنوعی، پژوهش‌های تجربی و پیش‌بینی کننده، روابط‌عمومی می‌توانند تصمیماتی هوشمندانه‌تر، سریع‌تر و مؤثرتر اتخاذ کنند تا به دامنه ارتقا و توسعه فعالیت‌های خود بیافزاید. رسولی خاطرنشان کرد: این رویکردهای نوین، نه‌تنها باعث ارتقاء کارایی و اثربخشی روابط‌عمومی می‌شوند، بلکه به سازمان‌ها این امکان را می‌دهند که در دنیای پر چالش امروز، ارتباطاتی پایدار و معنادار با مخاطبان خود برقرار کنند.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنشست تخصصی «نقش پژوهش در ارتقای روابط‌عمومی» برگزار شد

نظر خود را بنویسید