نشست تخصصی ابزار ارتباطی و تبلیغی دینی با حضور دکتر رحمان سعیدی برگزار شد.
به گزارش روابطعمومی دانشگاه بینالمللی سوره در سیزدهمین روز از رویدادهای گرامیداشت هفته ارتباطات و روابطعمومی، پنجشنبه 1 خرداد ۱۴۰۴ نشست تخصصی «ابزار ارتباطی و تبلیغی دینی» با حضور دکتر رحمان سعیدی، دانشیار گروه علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه بینالمللی سوره و جمعی از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته روابطعمومی در دانشکده فرهنگ و ارتباطات با همکاری معاونت پژوهش برگزار شد.
در ابتدای این نشست سعیدی به پیشرفت تکنولوژیهای جدید ارتباطات و ظهور هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولات ناشی از هوش مصنوعی، امکانات جدیدی برای توسعه ارزشهای فرهنگی و دینی در جامعه فراهمشده است و کشور ما میتواند از این ظرفیتها برای تبلیغ و گسترش دین بهرهبرداری کند. وی در ادامه افزود: با ظهور رسانههای دیجیتال و شبکههای اجتماعی، امکان دسترسی به اطلاعات و ارتباط با مخاطبان به طرز چشمگیری افزایشیافته است. این رسانهها به تبلیغ دین و ارزشهای دینی کمک میکنند و میتوانند بهعنوان ابزارهای مؤثری در دسترس قرار گیرند.
دانشیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی به ویژگیهای رادیو و تلویزیون بهعنوان یک رسانه ارتباطی پرداخت و اظهار داشت: رادیو به دلیل استفاده از تخیل و دسترسی آسان، برای تبلیغات دینی و محلی مناسبتر است درحالیکه تلویزیون به دلیل جاذبه بصری و تأثیرگذاری بیشتر، میتواند در جذب مخاطبان در مقیاس بزرگتر مؤثر باشد.
در پایان نشست سعیدی تأکید کرد: تحولات اجتماعی انسانها از جوامع ایلیاتی به جوامع شهری و تأثیر آن بر فطرت انسانی، زمینهساز موفقیت در تبلیغات دینی است. با شناخت درست از مخاطب و استفاده مؤثر از ابزارهای ارتباطی، میتوان به ترویج ارزشهای دینی و انسانی کمک کرد. امید است که با تلاش در این زمینه، جامعهای متفکر و خداجو شکل گیرد.
نظر خود را بنویسید