منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی و چالش‌های آن در دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه بین‌المللی سوره برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه بین‌المللی سوره به مناسبت هفته ارتباطات و روابط‌عمومی، نشست تخصصی «کاربردهای هوش مصنوعی در روابط‌عمومی و چالش‌های آن» پنجشنبه 1 خرداد ۱۴۰۴ با حضور دکتر داود نعمتی انارکی، دانشیار علوم ارتباطات دانشگاه صدا و سیما و مدرس دانشگاه بین‌المللی سوره با همکاری معاونت پژوهش برگزار شد.

در ابتدای نشست، دکتر نعمتی انارکی در سخنانی با اشاره به تعریف روابط‌عمومی که تلاش برای ارتباطات دوسویه، تفاهم‌آمیز و هدفمند با کارکنان، مخاطبان، مشتریان و عموم مردم و مقبوليت بين آن‌هاست، اظهار داشت: فناوری هوش مصنوعی قادر است در تحقق این مأموریت‌های روابط‌عمومی مؤثر باشد.

دکتر نعمتی در ادامه برخی از کاربردهای هوش مصنوعی را چنین برشمرد؛ تولید و ویرایش خودکار بیانیه‌های خبری، شخصی‌سازی پیام برای خبرنگاران، تحلیل بازتاب خبری یک سازمان و برند، مدیریت پروژه‌های مشترک با ابزارهای هوش مصنوعی، شناسایی فرصت‌های همکاری بی‌سازمانی، تحلیل نظرات و بازخوردهای مشتریان، پیشنهاد محتوا یا خدمات متناسب با رفتار مخاطب و مواردی دیگر که هرکدام بخشی از فعالیت‌های روابط‌عمومی را پوشش می‌دهد.

عضو هیأت‌علمی و دانشیار دانشگاه صداوسیما در پایان سخنان خود برخی پیشنهادها را در بهره‌گیری از هوش مصنوعی ارائه کرد، ازجمله؛ مدیران روابط‌عمومی‌ها، هوش مصنوعی را ابزاری برای خلاقیت و نوآوری بدانند و آن را تهدیدی برای روش‌های کاری که وجود دارد، نبینند. ضروری است تا دستورالعمل‌ها و مقررات اخلاقی و حرفه‌ای بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای فعالیت‌های روابط‌عمومی تدوین شود، به‌عنوان‌مثال، تدوین قوانین داخلی و ملی درباره مالکیت داده‌ها و تولیدات خلق‌شده توسط AI، همچنین طراحی دوره‌های آموزشی مهارتی برای کارکنان روابط‌عمومی جهت آشنایی حرفه‌ای آن‌ها  با ابزارهای AI حتماً باید موردتوجه باشد. ضمناً تعیین حد مشخصی از مشارکت هوش مصنوعی و الزام به نظارت انسانی در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها باید‌مورد توجه باشد.

 

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سورهنشست تخصصی کاربرد هوش مصنوعی در روابط‌عمومی برگزار شد

نظر خود را بنویسید