منتظر باشید تا صفحه کامل بارگذاری شود
غیرفعال کردن حالت بارگذاری
×

مشاهده خبر

نشست تخصصی «آینده رسانه در دست چه کسانی است؟ الگوریتم‌ها یا پژوهشگران» در دانشکده فرهنگ و ارتباطات و با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه بین‌المللی سوره در هشتمین روز از رویدادهای ماه پژوهش، یکشنبه 23 آذرماه، این نشست با حضور دکتر سمیرا خطیب‌زاده، استادیار مدیریت رسانه دانشگاه بین‌المللی سوره با مشارکت دانشجویان کارشناسی رشته روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاری دانشکده فرهنگ و ارتباطات به‌صورت حضوری و برخط برگزار شد.

در ابتدای نشست، خطیب‌زاده با اشاره به اینکه الگوریتم‌ها نقش مهمی در هدایت کاربران در فضای مجازی دارند گفت: الگوریتم‌ها به‌عنوان ابزارهایی برای هدایت و انتخاب محتوا در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت تعریف شدند. وی همچنین مثالی از نحوه کارکرد الگوریتم‌ها در اینستاگرام و گوگل بیان کرد  و قدرت الگوریتم‌ها را در تحلیل سریع داده‌ها و ارائه پیشنهاد‌ها شخصی‌سازی‌شده موردبررسی قرارداد، که این امر می‌تواند به پیش‌بینی رفتار کاربران و علایق آن‌ها کمک کند.

 مدیر گروه مدیریت فرهنگی و رسانه دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه بین‌المللی سوره، در خصوص چالش‌ها و معایب الگوریتم‌ها نیز تأکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین آن‌ها، خطر ایجاد حباب فیلترینگ است که کاربران را در معرض اطلاعات محدود قرار می‌دهد و ممکن است به عدم آگاهی از مسائل مهم جامعه منجر شود.

در ادامه عضو هیأت‌علمی دانشگاه بین‌المللی سوره، به نقش پژوهشگران با تأکید بر تفکر انتقادی و بینش استراتژیک اشاره کرد و گفت: پژوهشگرانی که توانایی ایجاد ایده‌های جدید و کشف ناشناخته‌ها را دارند و می‌توانند به تحلیل و تفسیر داده‌ها بپردازند.

در پایان این جلسه خطیب‌زاده به ترکیب الگوریتم‌ها و پژوهشگران به‌عنوان یک اتاق فرمان انسانی-ماشینی اشاره کرد و گفت: این کارکرد به پژوهشگران کمک می‌کند تا از قدرت الگوریتم‌ها بهره‌برداری کرده و درعین‌حال نظارت و هدایت صحیح بر محتوای تولیدی داشته باشند. وی در پایان اظهار داشت: آینده رسانه نه در دست الگوریتم‌ها و نه در دست پژوهشگران، بلکه در دستان افرادی است که می‌دانند چگونه از هر دو بهره‌برداری کنند تا به تولید محتوای بهتر و مدیریت مسائل آینده کمک کنند.

اشتراک در:

کلمات کلیدی: دانشگاه سوره«آینده رسانه در دست چه کسانی است؟»

نظر خود را بنویسید